Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

    Åtta månaders bebis - Otrogen fru

    Johnekblad132 skrev 2020-05-02 20:35:55 följande:

    Hej!

    För 8 månader sedan fick min fru och jag en liten pojke och sedan dess så har våra relation surnat en del, vilket inte är något ovanligt såklart. Jag hamnade i en ganska djup depression efter födseln och började få väldigt svårt att hantera min ilska, vilket såklart försämrade äktenskapet ytterligare. För några månader sedan orkade min fru inte med min ilska och deppighet längre och bestämde sig för att vi skulle ha en paus i vår relation och började dessutom umgås med kompisar och festa nästan varje helg. 


    Vi bestämde oss dock för att bo kvar tillsammans eftersom hon sa att hon älskade mig och ville ha en framtid med mig när jag mår bättre trots allt. Det har känts väldigt jobbigt att hon varit ute och festat hela tiden och dessutom sovit borta titt som. Tätt, men hon har försäkrat mig om att hon inte träffat någon annan och att hon bara sovit hos sina tjejkompisar. Idag fick jag ett meddelande på Instagram. En för mig okänd person skrev och ville informera mig om att min fru har träffat denna tjejens killkompis i över två månader nu och att det är där hon sovit över alla gånger hon varit borta, det har inte alls varit fest med tjejkompisarna. Jag konfronterade min fru om detta och hon erkände att de träffats och haft samlag osv. Nu sitter jag här och vet inte var jag ska ta vägen.. Jag vet att vi officiellt haft paus i väntan på att jag ska må bättre men jag känner samtidigt att detta är världens svek och något jag absolut inte kan acceptera eller komma över.


    Nu till problemet: Överallt när jag sökt så har jag läst att det kan vara enormt skadligt för en sådan liten bebis att föräldrarna separerar och att delad vårdnad är otänkbart vid denna ålder, så vad gör man i en sådan här situation? Jag känner verkligen att vårt förhållande är extremt destruktivt och att det inte finns någon räddning samt att det bara kommer att förvärras ifall vi fortsätter bo ihop, men jag vill göra det som är bäst för vår bebis så att han inte ska påverkas eller traumatiseras. Är det någon som har varit med om en liknande situation eller har något tips på vilken lösning som är bäst för barnet?

    Tacksam för svar!


    Vad är frågan egentligen...??
    Om det är skadligt för ett litet barn om föräldrarna går skilda vägar, eller om du skall tugga i dig din frus svek för barnets skull..?

    Hon har under flera månader ljugit och bedragit dig, fött ert barn, och efter några månader inte stått ut med din depression/sjukdom, lämnat barnet till dig att ta hand om (trots detta) och sedan gått ut och knullat med en annan man under förespegling att hon är med någon tjejkompis???

    Skämtar du...? Jag skulle aldrig kunna leva med en sådan människa.
    Tror du att barnet skulle må bättre av att leva i en så dysfunktionell familj?

    Vad vill din fru?
    Säg inget...Det var ett misstag, och det skall aldrig hända igen. Hon älskar dig och vill bli gammal med dig.
    Gå inte på den!!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Arselberg) skrev 2020-05-04 13:16:34 följande:

    Ännu en troll-tråd...

    Är det uttråkade gymnasieelever som roar sig? (Eller är det FL som försöker få upp statistiken?)


    Det kan säkert vara så, men vad är det som gör att du kategoriserar den som trolltråd?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Nej) skrev 2020-05-07 13:34:07 följande:

    Om du vill prata av dig går det bra att inboxa. Vill inte dela med mig för mycket här.


    Varför? Du skriver ju anonymt och dina erfarenheter kan ju vara lärorikt för andra..
  • Anonym (FYI)
    Anonym (O) skrev 2020-05-07 14:56:33 följande:

    Om ni hade paus har hon ju inte varit otrogen.


    Är paus lika med slut för dig?
    Om man under tiden får ligga med andra för man väl komma överens om det gemensamt. Inte bara ligga runt och säga "Men vi hade ju paus"
  • Anonym (FYI)
    Anonym (O) skrev 2020-05-07 17:41:34 följande:
    För mig är paus att göra slut för att tänka efter lite, ja. Vad betyder det annars? Att man inte äter middag ihop i några veckor?
    Dom flesta (förutom du då) ser det som en chans att komma ifrån varandra under en förutbestämd tid för att tänka igenom hur man skall göra, utan påverkan från den andre. Tänker man ligga med andra kommer man överens om det.
    För min del hade jag nog känt det som att den andre redan hade något på gång, och därför vill ha en paus för att utforska det, och sedan säga som du...
    "Men vi hade ju paus"
  • Anonym (FYI)
    Anonym (O) skrev 2020-05-07 18:53:02 följande:
    Frågade min sambo som tänkte som jag, känner andra som haft pauser några månader för att se om gräset var grönare eller om de skulle sakna varandra, sen bestämt att försöka igen. Hade ingen aning faktiskt att man fortfarande var ihop. Vad är grejen då, i TS fall? De bodde ju fortfarande ihop. Vad är skillnaden mellan att vara ihop och ha paus i deras fall?
    Bara det att man skall kalla saker och ting vid dess rätta namn.
    Om man skall testa om gräset är grönare, så gör man slut.
    Annars finns det ett namn för det också....Öppet förhållande...Men även det skall man vara överens om.
    Kommer man sen ihop igen eller inte, det är det en annan sak...
  • Anonym (FYI)
    Anonym (O) skrev 2020-05-07 20:39:01 följande:
    Så vad är skillnaden i TS fall? Vad är poängen med paus?
    Skillnaden är väl att han inte tog pausen för att knulla runt efter vad jag förstår. Eller om han ens var med på att ta paus. På mig ser det ut att vara hennes ide.

    Har du läst ts? Om inte kan du få läsa en lite förkortad version
    Johnekblad132 skrev 2020-05-02 20:35:55 följande:

    Hej!

    För några månader sedan orkade min fru inte med min ilska och deppighet längre och bestämde sig för att vi skulle ha en paus i vår relation och började dessutom umgås med kompisar och festa nästan varje helg. 


    Vi bestämde oss dock för att bo kvar tillsammans eftersom hon sa att hon älskade mig och ville ha en framtid med mig när jag mår bättre trots allt. Det har känts väldigt jobbigt att hon varit ute och festat hela tiden och dessutom sovit borta titt som. Tätt, men hon har försäkrat mig om att hon inte träffat någon annan och att hon bara sovit hos sina tjejkompisar. Idag fick jag ett meddelande på Instagram. En för mig okänd person skrev och ville informera mig om att min fru har träffat denna tjejens killkompis i över två månader nu och att det är där hon sovit över alla gånger hon varit borta, det har inte alls varit fest med tjejkompisarna. Jag konfronterade min fru om detta och hon erkände att de träffats och haft samlag osv. Nu sitter jag här och vet inte var jag ska ta vägen.. Jag vet att vi officiellt haft paus i väntan på att jag ska må bättre men jag känner samtidigt att detta är världens svek och något jag absolut inte kan acceptera eller komma över.


     


    Om du läser vad jag strukit under...Känns det ärligt och vad man kan förvänta sig av sin fru?

    Nu var det ju inte det ts undrade över i första hand utan om barnet skulle ta skada av om dom skulle avsluta.
    Jag tror att barnet tar mer skada av att dom fortsätter tillsammans.
    ...
Svar på tråden Åtta månaders bebis - Otrogen fru