• duanto

    Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?

    Dejtingsidor, hur ska jag som kille/man på drygt 50 år bete mig för att lyckas hitta en jämnårig tjej där? Är van vid hur det gick till förr med att skriva brev och vänta 1-2 veckor på svar. Funkar ju rätt annorlunda nu?


     


    Hur får jag bäst kontakt med de få tjejer som verkar intressanta? Känns som om killar sällan blir kontaktade av tjejer men att däremot tjejerna blir överösta av meddelanden, är det så?


     


    Vad ska jag skriva i meddelanden för att väcka ett första intresse? Kort och opersonligt eller långt och utlämnande? Ska jag ge komplimanger och skriva om vad jag uppskattar hos den jag skriver till eller ska jag skriva mer om mig och vem jag är? Eller ska jag bara vänta på att någon hör av sig till mig?


     


    Sedan är det väl en fördel med en bra profiltext också. Vad är bäst där, att beskriva sig själv så mycket som möjligt eller är det bättre att skriva om egenskaper hos den man vill träffa? Risken är ju också att man skrämmer iväg många om man är för detaljerad om sig själv och vad man letar efter, men samtidigt har i alla fall jag rätt specifika önskemål om vem jag vill leva med. Men det är kanske fel med för mycket krav?


     


    Jag gillar själv att vara ute i naturen året runt och vill vara det mycket mer än jag är nu som ensamstående. Vill leva ett aktivt liv med den jag träffar, träna ihop, kanske köra vasaloppet 45 ihop, paddla kajak, tälta i skogen, fjällvandring m.m. Jag har ett bra jobb och bra ekonomi, även om jag är rätt sparsam av mig. Är lagom social och ser väl rätt okey ut tror jag.


     


    Men sedan har man ju sina dåliga sidor också. Jag är rätt smal med smala armar, väger bara 63 kg och är 180 cm lång. Tål inte gluten, är väldigt känslig. Har haft cancer och opererat bort delar av tjocktarmen vilket gör att jag är känslig för magproblem och därmed inte längre vill resa till alltför avlägsna platser på jorden, håller mig helst i Norden. Har inte heller många vänner jag umgås med utanför jobbet. Sedan hade jag nog rätt tydliga drag av Aspergers syndrom när jag var yngre men känner inte att jag har stora problem av det nu som vuxen även om det säkert fortfarande skiner igenom ibland. Är ju ingen av dessa dåliga sidor jag direkt vill skylta med men som ändå har stor betydelse i hur jag uppfattas.


     


    Någon som har några bra tips om hur jag ska lyckas hitta någon? Vad ska jag göra och vad ska jag absolut inte göra? Eller är det rätt kört för mig?

  • Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?
  • Anonym (DanielH)
    Anonym (Linda) skrev 2020-05-03 16:06:47 följande:

    Jag tycker att du ska skriva med de intressen du berättar om, och att du hoppas på att träffa en trevlig tjej som gillar skogspromenader och en aktiv fritid, eller liknande. Det är i alla fall sådana texter som jag gillar! 
    Det är också viktigt att du har med flera kort på dig, någon närbild där du ler och några bilder på lite längre håll när du tex. är ute i skogen.


    Så skriver jag om mig själv, och jag hoppas på att träffa en trevlig tjej som det klickar med.
    De senaste jag skrivit med ghostade mig, och några har inte svarat.
    Sen är det ett par st senaste året som skrev till mig, och jag svarade. Sen skrev de inget mer.
    Man kan nog inte göra så mycket mer än att försöka, och hoppas.
  • Steven01

    Skriv att du har 5 barn med 4 olika kvinnor och att du har slagit alla dina ex samt att du har alkoholproblem. Kvinnor ÄLSKAR projekt!

  • Ms H

    Jag tycker att det låter som att du skulle passa i gruppen Friluftssinglar på Facebook. Kolla in den!

  • elalaroné

    Alla åldrar har sin charm och mindre härliga drag. Berätta om de charmiga dragen. Vad är typisk äldre män som är positiva?
    + känslomässigt erfarna
    + stabil ekonomi
    + vet vad de vill ha och stabila i relationen

    och så vidare. Sälj in det.  Vad är fördelen att dejta äldre kvinnor? Om det är det du vill, säg det! Ge komplimanger i din profiltext med sortens kvinna du söker! Äldre kvinnor VET redan deras begränsningar som gör de mindre attraktiva kanske för många: kan inte få barn (om man vill bilda kärnfamilj) och så. 

    Okej du har problem med kroppen lägg fram det såhär:
    1) vi kan resa tillsammans i Norden, upptäcka finska spa, norska fjordar och så vidare. Utforska vårt vackra unika Norden
    2) ALDRIG begränsa din dam! Vill hon till Australien--> var tydlig att det är okej och hon ska få leva och ta med en vän eller barn istället! :D

  • Anonym (tycker jag)

    Alla tycker nog olika så man får ju tänka på vad man uttrycker som passar en själv

    jag gillar tex att träna - om jag skriver att jag går på gymmet varje dag (jag har inte skrivit så iofs men som exempel) så gör ju jag det också för att visa att det är inte så stor idé att vi matchar om du tänker ligga på soffan och käka praliner medan jag tränar varje dag. 

    Eller tänk att du älskar att kolla fotboll - om du skriver det så är det ju större chans att du drar till dig en tjej som också gillar det. 

    Jag väljer själv bort de som skriver att de är andliga, men det lockar säkert till sig såna tjejer de killarna vill ha. 

    Jag tycker att texten är viktig, men jag vill veta konkreta saker som barn, ungefär var personen bor, intressen och liknande. 

    Skryt går bort tycker jag - som att du äger en stor båt, bil eller villa. 

    Är du händig så tror jag det är positivt för många tjejer, 

    Och inga bilder där det är andra med, eller usel kvalitet. Gå hellre ut och ta några nya bilder. 

  • Anonym (DanielH)
    Anonym (tycker jag) skrev 2020-12-11 21:58:46 följande:

    Skryt går bort tycker jag - som att du äger en stor båt, bil eller villa. 


    Om jag hade en stor båt så skulle jag skriva det. Många tjejer gillar att åka båt. Det är kul att göra saker tillsammans, dela upplevelser.
    Jag skulle inte skryta bara för att jag skriver att jag har en stor båt.
  • Anonym (Många)

    Finns många bra singelkvinnor som är ensamstående och längtar efter nåt seriöst.Svårt för kvinnorna hitta en man .

  • Anonym (Var ditt charmigaste och mest attraktiva JAG)

    För mig som kvinna runt din ålder är det väldigt mycket som ska klaffa för att jag skulle överväga träffa någon eller orka inleda en mailkonversation.

    Profilbilden är klart det mest avgörande!

    Att den tilltalar och gör mig nyfiken!

    Sen kollar jag direkt värderingar och de andra bilderna. Kollar av hur mannen uttrycker sig i text, intressen osv.

    För mig är kommunikation och humor viktigast, också att han verkar kulturintresserad och bevandrad i politik och litteratur tex, och bryr sig om samhällsfrågor mm.

    Om någon kontaktar mig; vill jag att han ska ha läst min profil och associera till något i den och får gärna ge nån komplimang eller skriva varför jag intresserat honom. Män som nöjer sig med ett HEJ eller annat opersonligt bestående av en mening eller inte har bilder blir bortsorterade direkt.

    En man som verkar alltför självcentrerad och har tusen projekt på gång eller alltför yrkesorienterad utan interspektion och andlighet skulle aldrig intressera mig, eller nån som håller på mätning och resultat i allt han gör. 

    Tycker du ska försöka bjuda på lite olika sidor av din personlighet i presentationen, kanske skriva favoritboken, vilken musik du gillar, varför du gillar resa osv och vilken typ av kvinna du söker.

    Man kan även vara tydlig med ålder, utseende, personlighetstyper osv. Det är bättre än att verka alltför ickekräsen, vilket signalerar desperation.

    Dejtingsidor känns mest oseriösa numera enligt min erfarenhet, tror alltför få hittar kärleken där dessvärre. Men man kan ju ha tur om man är villig att pröva många olika och är väldigt klar över vad man söker. Lycka till:P

  • Anonym (88)

    Det är mycket enkelt, var snygg då får du träffar på dejtingsidor. Alla studier visar att kvinnor matchar sig själva mot dom 20% snyggaste männen, övriga 80% har inget att hämta och det spelar ingen roll vad man skriver.

  • Pinotage
    Anonym (88) skrev 2020-12-12 07:52:17 följande:

    Det är mycket enkelt, var snygg då får du träffar på dejtingsidor. Alla studier visar att kvinnor matchar sig själva mot dom 20% snyggaste männen, övriga 80% har inget att hämta och det spelar ingen roll vad man skriver.


    Håller helt med dig. Jag får inte ens besök på min profil - så det innebär att man är bortdömd på en profilbild som är runt en centimeter stor.
Svar på tråden Hur lyckas man på dejtingsidor som kille och 50+?