• TwoThousands

Få hjälp med självmord

När väl har lämnat kroppen önskar du kunde återvända till den igen..

• TwoThousands
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-05-02 22:35:47 följande:
    Tror knappast det.
    Vad du tror är inte aktuellt, du ångrar dig när du väl har gått över.

• TwoThousands
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-05-03 01:25:46 följande:

Som jag skrev i början, när barnen är VUXNA o jag är GAMMAL.

Absolut inte före!

Dom vill säga att du är en egoist och förtjänar straffet som väntar på den som tar självmord, förstår du det?
  • TwoThousands
    Anonym (må dåligt) skrev 2020-05-03 21:46:17 följande:
    Att hon ska skydda sina barn från lidande och därför inte ska ta livet av sig är rätt. Men kom inte med religiöst skitsnack om att dom som begår självmord straffas. Det var sådana villfarelser som fick folk att mörda andra tidigare i historien för dom kunde ju förlåtas av prästerna för mordet och sen avrättas. Religion har ställt till med mycket elände.
    Rakt ner till helvetet vettu, syns vi där på efterfest eller?

Ska han ta livet av sig ska han vara medveten om konsekvensen också..
  • TwoThousands
    Lasse B skrev 2020-05-04 12:08:27 följande:

TS "anonym".

Om du vill, så kan du kontakta mig.

Vänligt och seriöst utan baktankar.

Uppmanar du till självmord ?

TS lider av sjukdomar och ett trasigt hjärta/själ.. var snäll mot honom.
  • TwoThousands
    Lasse B skrev 2020-05-04 14:35:32 följande:

Two thousand.

Vad fasiken är det du skriver?

Att jag skulle "uppmana till självmord" ! Är du inte riktigt klok..... Eller vill du bara vara proviserande?

Kan du inte läsa rätt och förstå att jag vill hjälpa personen i fråga.

Aldrig i helvete att jag skulle uppmana/hjälpa någon till att ta livet av sig.

Personen i fråga är ensam, så han får gärna kontakta mig för att prata av sig. Det ska vara med respekt, ärlighet, vänlighet.

Förstår du nu?

Vad skönt att höra det, var lite orolig för det finns människor som gillar att uppmuntra till självmord..

Stor respekt till dig och hoppas du hjälper TS för att självmord har jag många anhöriga och bekanta som tagit så det är känsligt för mig.
  • TwoThousands
    Anonym (må dåligt) skrev 2020-05-04 22:35:54 följande:
    Ja hon dör och det händer inte så mycket mer förutom att hennes barn får lida. Det finns inget helvete det är ett påhitt. Och skulle det finnas då skulle det vara fullt av religiösa människor som skadat andra. Själv kommer jag bli maskmat.
    Du kommer att sluta existera efter du har levt livet mycket riktigt, helvetet är ett straff för onda människor och du har inte förtjänat det straffet.

Prata inte religion när du aldrig har träffat eller talat med en religiös för det får dig att framstå som trams ytterligare en gång.
  • TwoThousands
    Anonym (-) skrev 2020-05-05 17:18:28 följande:

Du kan ta ditt liv när du vill. Problemet är att det inte går att göra ogjort och iom att livet är så kort ändå, så skulle jag välja att leva kvar tills jag dör av ålder. Jag menar, när man väl är död så är man död jävligt länge...

Vad skriver du egentligen är du inte riktigt upplyst och medveten om saken utan bara spekulerar i saker du inte vet någonting alls om?
  • TwoThousands
    Anonym (må dåligt) skrev 2020-05-05 22:41:20 följande:
    Jag har pratat med en massa religiösa och jag vet vad deras tro handlar om men det är just en tro. Ingen har kunnat bevisa att det finns ett helvete. Det vore mycket ologiskt och otroligt om det fanns. Dessutom finns det en gud då är det ju han som skapat ondskan då kan han väl inte straffa dom som agerar på ett sätt som han godkänt.
    Anonym (-) skrev 2020-05-06 10:52:22 följande:
    Vad menar du?

Livet är kort. Lika bra att skrota runt här de åren man fått. För när man väl är död, så är man död för alltid.
    Ateism sånt där vi inte tror på längre, finns inget att diskutera för håller fast vid att människor återuppstår efter döden skett.

Hoppas TS undviker såna som er får honom att tro det tar slut och gör stämningen tragiskt sorgligt tills att begår självmord.
Svar på tråden Få hjälp med självmord