• Anonym (Man)

    Skall berätta om min bakgrund - Orolig att jag som man inte skall bli trodd

    Imorgon kommer jag träffa en efterlängtade verksamhet som tar emot personer som råkat ut för brott. I mitt fall handlar det om att jag har avslutat kontakten med min biologiska familj och har numera skyddad identitet.

    Jag har mått otroligt dåligt den senaste tiden och haft en längtan att komma i kontakt med denna verksamhet. Nu när jag äntligen skall besöka dem, är jag orolig att min historia skall bli icke trodd. Jag kanske bör skippa berätta vissa saker för att inte låta dramatisk?

    Jag är en man.



    Ni som jobbar i liknade verksamheter. Kan det hända att ni ibland bli fördömande eller ibland svårt att tro vissa saker?

  • Svar på tråden Skall berätta om min bakgrund - Orolig att jag som man inte skall bli trodd
  • Anonym (Borde inte)

    Det borde inte vara några problem då du har papper.

    Har du dokument och skyddad identitet så borde de säga något. Lite ledsamt att folk har åsikten att bara tjejer råkar ut för detta. Alla kan råka illa ut, det beror bara på vart och i vilken situation man befinner sig i.

Svar på tråden Skall berätta om min bakgrund - Orolig att jag som man inte skall bli trodd