• vertav­erta
    Tue 5 May 2020 21:36
    2338 visningar
    42 svar
    -1
    42
    2338

    Besviken över jobberbjudande

    Jag har har fått ett jobberbjudande där den nya arbetsgivaren erbjuder mig ganska lik tjäst som den jag har nu samma bransch med lite nya inslag av arbetsuppgifter dock inget jag behöver lång tid att lära mig. I början av rekryterigsprocessen så talade jag om min lön och fick besked om att lönen var det inga problem med  att jag inte låg för högt för deras spann, nu efter flera intervjuer så vill man gå vidare med mig men när vi börjar prata om villkor så är lönen plöstligt 8 tusen mindre än min nuvarande och det finns inga andra villkor som är bättre. Jag blir ganska chockad och besviken med tanke på att man uttryckte att lönen inte var ett problem från början. Jag ligger inte för högt i lön rent generellt så jag har svårt att förstå varför man erbjuder ett dåligt erbjudande från början vad är vitsen med det ? Det känns som en förolämpning och ett dålig start på ett samarbete. Man vill dessutom erbjuda en provanställning trots att jag har 8 år inom branschen. Jag förstår inte varför?Hur hade ni agerat? .Det är bra arbete och jag vill gärna byta men inte till varje pris. 

  • Svar på tråden Besviken över jobberbjudande
  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 21:54
    #3

    Jag vantrivs på min nuvarande arbetspalats jag har bra kollegor dock , jag måste byta men jag har inte lust att gå ner i lön då jag inte gör någon vinst i övrigt  mer än att komma ifrån min nuvrande arbetsplats. Skulle jag gå ner i lön så här mycket så skulle det påverka min leverans och jag skulle känna bitterhet över att ha  gått med på en usel deal. Jag börjar bli fundersam över vad dem fick för intryck på sista intervjun med tanke på ett så dåligt erbjudande och varför dem fick intrycket att jag skulle gå med på det här? Vet inte om jag vill gå vidare alls efter det här. 

  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 22:02
    #5

    Tack för det. 

  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 22:08
    #7

    Det har jag gjort jag har sagt att det minsta jag kan gå med på är min nuvarande lön och till och med då får jag gå ner då jag får en ny lön i maj. 

  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 22:11
    #9

    förstår , jag får besked snart. 

  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 22:14
    #11

    Tack det sa jag också. Löften om att få högre lön i en lönerevision nästa år känns inte hållbart jag ska inte behöva bevisa mitt eget värde igen. 

  • vertav­erta
    Tue 5 May 2020 22:14
    #12

    Tack det sa jag också. Löften om att få högre lön i en lönerevision nästa år känns inte hållbart jag ska inte behöva bevisa mitt eget värde igen. 

  • vertav­erta
    Wed 6 May 2020 16:54
    #15

    Tack, ny vändning 10 tusen upp. Man förstår mig att jag inte vill gå ner. ska man ta det nu efter den här vändningen? 

  • vertav­erta
    Wed 6 May 2020 17:22
    #19

    Jag går inte upp jag får samma ökning som jag skulle ha fått i hos min nuvrande arbetsgivare, jag förlorar inte på det. Men jag vinner inte heller, jag vet att man får bra löneökningar och jag får en bra  löneökning 6 månader efter att jag tillträder om jag levererar någon tusenlapp. Provanställning kvarstår det hann vi inte prata om. 

  • vertav­erta
    Wed 6 May 2020 17:35
    #21

    jag har fått det flera gånger normalt för min branch. 

  • vertav­erta
    Thu 7 May 2020 21:51
    #23

    Tvivlar man så mycket på mig att man först erbjuder en usel lön och en provanställning på så blir jag fundersam över vad man tror om min kompetens överhuvudtaget? 

  • vertav­erta
    Thu 7 May 2020 22:19
    #26

    Det är ingen offekofta. Man undrar hur det blir övrigt om man inleder på här sättet. 

  • vertav­erta
    Thu 7 May 2020 22:20
    #27

    jag har inte tackat nej jag funderar. 

  • vertav­erta
    Thu 7 May 2020 22:31
    #30

    Jag sa nej och dem fick tänka på sin kant. Vi ska ha nytt möte. 

  • vertav­erta
    Fri 8 May 2020 07:49
    #33

    Jag leverar, men sen så vet jag också att man kan bli avslutad på grund av saker som inte är befogade typ personkemin stämmer inte att närmsta chefen gillar mig men inte chefens chef eftersom dem verkar ha tvivel så är det inte konstigt att jag känner tvivel tillbaka. I dessa corona tider vill iallafall jag ogärna kasta bort en tillsvidareanställning men långa uppsägningstider, man vet inte hur många nedskräningar det blir i olika brancher. 

  • vertav­erta
    Fri 8 May 2020 12:53
    #36

    Tack det har jag tänkt på också 

Svar på tråden Besviken över jobberbjudande