• Anonym (Mys sugen)
    Wed 6 May 2020 09:47
    216 visningar
    30 svar
    30
    216

    Vi har aldrig sex

    Vi är ett 30+ sambo par som efter det att vi fick barn ( är 1 år) knappat aldrig har sex längre. I bästa fall får vi till det var tredje månad.. Jag vill o försöker flörta, kramas smekas o vara allmänt gullig men utan att min sambo blir sugen. Brukar oftast få förklarat att hon är trött eller har ont i magen så fort jag sätter mig lite nära henne eller börjar klappa henne.

    Vad ska jag göra?? Blir galen av att aldrig få ha sex!

  • Svar på tråden Vi har aldrig sex
  • Wed 6 May 2020 09:53
    #1

    Till att börja med så behöver ni prata om det och reda ut varför det är så.

  • Anonym (Ånges­t)
    Wed 6 May 2020 10:13
    #2

    Börja med att INTE sätta dig bredvid henne nu som då med sex i tanken.an blir helt löst då ens partner visar ömhet endast för att få sex, eller det räcker med att man känner det så, att han kommer nära för att snart måste det bli sex. Man går HELT i lås och till slut har ni aldrig sex mer. Seriöst, ta det på allvar. Förstår att du vill ha sex NU. Men om du inte vill att det här går helt i baklås och din fru tappar allt intresse av dig sexuellt, så BACKA. Det är det enda sättet för henne att komma ur det vad jag tror är sexångest. Hade samma efter att jag fick barn. Och varje gång mannen börjar massera eller kommer nära så slår paniken på och man tänker bara ?jag MÅSTE ha sex nu, jag måste höra det, vare sig jag vill eller inte, jag måste utföra den där akten, jag får inte säga nej, jag MÅSTE PRESTERA!!!!? Och du kan tänka ju den tanken föder lust....dvs den gör det inte. Den slår bakut och du blir helt ångestfull av tanken på närhet o sex.

    Mitt tips. Backa. Prata vänligt med henne i något skede men SE TILL att inte beskylla för då slår du bromsen på igen och vägen tillbaka är dubbelt så lång. Fråga hur hon känner. Fråga när och hur det för henne skulle kännas bra med sex. Fråga om hon vill försöka ta initiativet nästa gång, och så väntar du så länge och lovar att inte göra saker för att försöka få sex. Också om det tar en månad till. Se till att fixa dig själv så du klarar dig. Pressar du henne nu så är vägen tillbaka låååång eller omöjlig.

  • Sandra­söt88
    Wed 6 May 2020 10:14
    #3
    -1

    Hur ser ansvarsfördelningen ut hemma? Delar ni lika på barn och hem? Och var ärlig nu.

  • Wed 6 May 2020 10:58
    #4

    Hej!

    Jag är i precis samma sits som du.

    Sedan årsskiftet 2019/2020 har vi haft samlag en gång.

    Det är för sällan för att jag ska trivas.

    Min fru, vi är gifta sedan många år, säger att hon vill ha sex men tar verkligen aldrig nånsin några initiativ till att signalera det. Hon hänvisar till att hon är rädd för att vi ska bli påkomna av barnen (10 och 13 år). Visst finns risken att så sker, men uppstår tillfälle att barnen är borta och vi är ensamma är hon alltid upptagen av annat.

    Viljan att hitta lösningar finns liksom inte...

    Eller rättare sagt - hon ser det inte som nåt bekymmer att vi sällan har sex...

    Tilläggas bör att när vi väl har sex är det bra tycker vi båda?

    Jag försöker visa närhet men hon är nöjd med en kort puss, ytterst sällan nåt mer.

    Jag och även hon i viss mån försöker hitta tillfälle där vi gör saker tillsammans som inte innebär sex, att åka på på stan tillsammans etc. Tyvärr sker det sällan, barnens träningar tar mycket tid.

    Hon sover oftast intill mig men alltid med ryggen mot mig och aldrig nånsin med antydan till att visa nån vilja till smek etc. Försöker jag försiktigt smeka henne är responsen ingen alls.

    När jag tar upp saken och vill prata om det säger hon alltid att hon vill visst men det är alltid nåt som stör, att hon inte kan slappna av med hänvisning till barnen, att hon känner att det blir kravfyllt osv. Hon blir besvärad av att prata om det.

    Jag vet inte hur jag ska ta upp sakenmer utan att hon ska uppleva det som jobbigt. Jag tycker inte jag har orimliga förhoppningar om att vilja umgås med henne även på detta sätt.

    Ser man på inlägg här verkar många par ha samma bekymmer. Lösningarna är säkert olika för olika par men jag hittar ingen öppning för oss. Familjerådgivning ligger nära till hands för att få någon utomstående att belysa problemet lite mer objektivt och "neutralt".

    / mvh Sam

  • Anonym (Erik)
    Wed 6 May 2020 11:00
    #5
    +1

    Jag har inte haft sex med min sambo på cirka ett år. Detta då hon har en kronisk sjukdom som i princip gör detta omöjligt. Helt ärligt så har jag inte haft några direkta problem med detta.

  • Wed 6 May 2020 15:28
    #6
    +1
    Anonym (Ångest) skrev 2020-05-06 10:13:08 följande:

    Börja med att INTE sätta dig bredvid henne nu som då med sex i tanken.an blir helt löst då ens partner visar ömhet endast för att få sex, eller det räcker med att man känner det så, att han kommer nära för att snart måste det bli sex. Man går HELT i lås och till slut har ni aldrig sex mer. Seriöst, ta det på allvar. Förstår att du vill ha sex NU. Men om du inte vill att det här går helt i baklås och din fru tappar allt intresse av dig sexuellt, så BACKA. Det är det enda sättet för henne att komma ur det vad jag tror är sexångest. Hade samma efter att jag fick barn. Och varje gång mannen börjar massera eller kommer nära så slår paniken på och man tänker bara ?jag MÅSTE ha sex nu, jag måste höra det, vare sig jag vill eller inte, jag måste utföra den där akten, jag får inte säga nej, jag MÅSTE PRESTERA!!!!? Och du kan tänka ju den tanken föder lust....dvs den gör det inte. Den slår bakut och du blir helt ångestfull av tanken på närhet o sex.

    Mitt tips. Backa. Prata vänligt med henne i något skede men SE TILL att inte beskylla för då slår du bromsen på igen och vägen tillbaka är dubbelt så lång. Fråga hur hon känner. Fråga när och hur det för henne skulle kännas bra med sex. Fråga om hon vill försöka ta initiativet nästa gång, och så väntar du så länge och lovar att inte göra saker för att försöka få sex. Också om det tar en månad till. Se till att fixa dig själv så du klarar dig. Pressar du henne nu så är vägen tillbaka låååång eller omöjlig.


    Ett par tillägg:

    Prata om det utanför sängen, när ni promenerar eller annan neutral mark.

    Berätta för henne hur du känner det, vad du längtar efter, hur mycket du saknar det. Förklara försiktigt att sex är för dig en helt avgörande del av ett förhållande, och att du vill veta om hon inte vill ha sex så att du kan ta ställning till om du vill fortsätta relationen.
  • Anonym (evy)
    Wed 6 May 2020 16:59
    #7
    -1

    Ni har ju fått barn. Alltså finns det ingen anledning för henne att ligga mer tills nr 2, om det blir så.

  • Wed 6 May 2020 17:17
    #8
    Anonym (Mys sugen) skrev 2020-05-06 09:47:15 följande:

    Vi är ett 30+ sambo par som efter det att vi fick barn ( är 1 år) knappat aldrig har sex längre. I bästa fall får vi till det var tredje månad.. Jag vill o försöker flörta, kramas smekas o vara allmänt gullig men utan att min sambo blir sugen. Brukar oftast få förklarat att hon är trött eller har ont i magen så fort jag sätter mig lite nära henne eller börjar klappa henne.

    Vad ska jag göra?? Blir galen av att aldrig få ha sex!


    Börja reda ut varför hon är trött och vad ni kan göra åt det. Trötthet och stress är vanligaste fysiska orsakerna till minskad lust.
  • Anonym (Japp)
    Wed 6 May 2020 17:22
    #9
    Mimosa86 skrev 2020-05-06 17:17:44 följande:

    Börja reda ut varför hon är trött och vad ni kan göra åt det. Trötthet och stress är vanligaste fysiska orsakerna till minskad lust.


    Vill lägga till hormonella preventivmedel som kan göra även den kåtaste kvinna snustorr.
  • Wed 6 May 2020 17:30
    #10

    [quote=80384002][quote-nick]Anonym (Japp) skrev 2020-05-06 17:22:08 följande:[/quote-nick]Vill lägga till hormonella preventivmedel som kan göra även den kåtaste kvinna snustorr.[/

    Håller med

Svar på tråden Vi har aldrig sex