• Silverjenny

    Han sa "jag älskar dig NN (exets namn)

    Det låter som en klassisk freudiansk felsägning.

    Ni låg i sängen och pratade om exet och därför poppade hennes namn upp i hans huvud för det låg liksom och skvalpade i närminnet. Lägg inte så stor vikt vid just den lilla felsägningen, det betyder absolut ingenting.

    Det händer mig hela tiden - jag blandar ihop namnen på mina barn, hunden, min man - får rabbla upp hela släkten innan jag prickar rätt ;) det betyder inte att jag inte ser skillnad på mina barn och hunden såklart.

    Har hänt mig flera gånger att jag råkat säga exets namn till min man - pga att vi precis pratat om honom eller för att jag tänkt på honom (inte pga att jag saknar mitt ex, tvärtom, men vi har barn ihop och därför måste vi ha kontakt med varandra) och jag har en tjejkompis som heter Iman henne kallar jag hela tiden för Amin (vilket är ett killnamn) osv osv osv.

  • Silverjenny

    Jag blir snarare fundersam över varför ni ligger och ältar och pratar om hans ex, är det du som är svartsjuk och har svårt att släppa att din kille har ett förflutet? Om han nu så tydligt förklarar för dig att det är dig han älskar och att han aldrig älskade sitt ex... och nu funderar du på om du ens kan stanna i förhållandet pga en liten felsägning..? Det låter inte helt sunt faktiskt. Svartsjuka är ofta en i grunden ologisk känsla och det kan eskalera till ett sadomachosistiskt självplågande. Been there done that.. men om det är så, är det du som måste jobba med dina egna känslor. Det är ju inte din kille som inte kan släppa sitt ex, det är du som inte kan släppa henne..?

  • Silverjenny
    Anonym (Nya) skrev 2020-05-08 11:55:12 följande:

    Anledningen till pratet om exet är för att han var "på landet" och slutade svara i telefon efter kl 18 på kvällen, han skulle kommit hem till vår stad kl 12 nästa dag och jag tänkte möta upp honom. Tågresa på 6 timmar.

    Jag hade ingen som helst tanke på att han skulle spendera ens en halvtimme med henne men hon hade kommit dit för att hon behövde prata och få ett riktigt avslut. Helt okej om hon behövde det men inte toksupa, däcka på soffan och åka därifrån tillsammans kl 4 på morgonen efter att ha badat badtunna ihop. Hon bor rätt nära och han tog tåg till vår stad. Hon gjorde allt för att få honom tillbaka den kvällen men jag tror inte att något intimt hände eftersom de inte rört varandra de senaste 2 åren. Vår vän som hämtade upp dem har känt min man i ca 30 år men har aldrig någonsin sett honom så packad.

    Det oroade mig. Telefonen hade han glömt på landet så han kunde inte ringa mig.

    Jag har inte känt honom så länge men jag har aldrig sett honom så bakis, han var grymt sliten och verkar inte ha riktig koll på kvällen. Hon blev sjukskriven efter den kvällen, han mår bra nu och jag har släppt detta helt.


    Hoppla, ja där ringde mina varningsklockor men det är en helt annan fråga än felsägningen. Vad fan hade de badat badtunna ihop ensamma på landet för?
  • Silverjenny

    Tyvärr låter det som att din kille har varit otrogen, det är nästan osannolikt att ingenting hänt. De har varit ensamma på landet, badat badtunna ihop, blivit berusade.. med ett ex som dessutom antagligen varit flörtig och på - det är inte många killar som skulle stå emot den frestelsen ärligt talat. Hans mobil blev avstängd på kvällen innan och han var sedan inte kontaktbar förrän dagen därpå (han hade dåligt samvete och ville inte prata).

    Du kanske bestämt dig för att du vill tro honom, att stanna i relationen är så viktigt att du väljer att blunda och det är helt ok - ibland vill man faktiskt inte veta. Men om det är viktigt för dig att veta så bör du ta ett samtal med exet på tu man hand. Prata lugnt med henne och fråga vad som hände, hon verkar ju angelägen att markera sitt revir genom att "råka" glömma bh:n och tror hon att det finns en chans att han blir ledig om du får veta är hon antagligen benägen att berätta.

  • Silverjenny
    Anonym (Nya) skrev 2020-05-08 20:03:14 följande:

    Han skulle gärna vilja att hon och jag blev vänner men det kommer aldrig ske. Hon gillar inte människor, hon är otrevlig mot alla, kanske dålig självkänsla (hon är väldigt ful *förlåt*) och han skulle omöjligt ens kunna få upp den med henne. Han kunde aldrig gå någonstans med henne pga hennes beteende, hon dricker dessutom blir jättefull och gör bort sig. Pinsamt :(

    Jag är tvärtom väldigt öppen och lätt att tycka om. Bra självförtroende och rätt snygg. Nej, de har förmodligen pratat om saker jag inte borde höra men sex eller ens rört varandra är jag helt säker på att inte har hänt. Han har ju äntligen en snygg kvinna nu. Hon försökte ju iaf eftersom hon inte badade naken, hade hon gjort det hade han (om möjligt?) varit ännu mer oattraherad och ointresserad. Han har sagt att hon kämpade hårt men han har inte klarat av att röra henne de senaste åren.


    Varför hade han raderat övervakningsfilmen?
  • Silverjenny
    Anonym (Nya) skrev 2020-05-09 00:40:29 följande:

    Ja det är vad jag tror. Något som inte borde hänt hände, men han vill inte ha henne tillbaka. Han säger själv att han inte ens borde låtit henne komma dit med massa sprit. Hon är alkoholiserad och tål mycket mer än vad han gör. Hon passade väl på eftersom det är första gången han var där utan mig sedan vi träffades.

    Jag kommer överleva detta, men lite dåligt har jag väl rätt att må?


    Om du vill så kan ni lägga detta bakom er och förtränga att det har hänt. Men då måste du verkligen bestämma dig för att förlåta vad som än ev hänt, sluta älta och grubbla och ligg för guds skull inte och prata om exet i sängen på kvällarna. Fokusera på er relation och det ni har tillsammans. Det är tufft ett tag och du har rätt att må dåligt men låt det inte ta över, sörj ett tag och gå sedan vidare, det går.

    Men du måste göra klart för din sambo att detta var sista gången han missbrukar ditt förtroende och tillbringar en kväll i smyg med en annan kvinna, vare sig det är exet eller någon annan. Han har visat på ett extremt dåligt omdöme och bevisligen är han svag, han kunde inte säga nej och dessutom sopar han bort spåren - om inget allvarligt hände så har han ändå sått frön av misstanke och fått dig att grubbla och må dåligt. Nästa gång raderas det inga filmer innan du sett dem och mobilen ska hållas laddad och inom räckhåll när han hoppar i badtunnan med en annan kvinna.

    Om du vill att han ska bryta kontakten helt med exet är det ett fullt befogat krav.

    Vad säger din sambo själv om att han söp och badade på tu man hand med sitt ex och höll sig dessutom okontaktbar och raderade alla bevis - vad är hans förklaring? Är han ångerfull eller försvarar han sig och menar att det inte var så allvarligt? Tycker han det är ok att du åker iväg ensam med en annan man, dricker alkohol och badar nakna ihop?
  • Silverjenny
    Anonym (...) skrev 2020-05-10 10:56:09 följande:

    Jag var i liknande sits tidigt i ett förhållande. Killen hade blivit full och en tjej som var kär i honom hade enligt honom åkt hem till honom. Hon hade sovit över men inget hade hänt.. Han var så rädd att det vi påbörjat skulle bli förstört och han sa till mig att jag förstår att det här kan bli en tankeloop för dig.

    På eget initiativ tog han sin mobil och ringde upp tjejen och gav mig telefonen för att han ville att jag skulle fråga henne om något hänt. Först la jag på för det kändes så pinsamt. Men då började hon ringa upp. Först blev hon förvirrad att jag svarade och sen skitsur och sa att jag skulle fråga honom istället, men sen sa hon nästan gråtandes att hon var kär i honom och alltid skulle vara det och men att han inte lät henne röra honom.. 

    Kräv att han ringer upp henne ts och sätter på högtalaren när du sitter bredvid utan att hon vet. Att han börjar prata om kvällen osv. Det är upp till honom att bevisa att något inte hänt. Risken är rätt liten men då kan du lättare gå vidare sen.


    Detta var ett mycket bra förslag! Gör så här TS, kräv att han ringer henne och pratar om kvällen utan att säga att du lyssnar, och begär att han ringer direkt så att han inte hinner ringa och förvarna henne. Då får du sinnesro om de inte har legat - eller du får veta sanningen och kan fatta beslut på rätt grunder om du vill fortsätta eller avsluta relationen. Och vägrar han att göra detta, ja då vet du ju också..
  • Silverjenny
    Anonym (jaha) skrev 2020-05-11 10:35:19 följande:

    Jag tycker det är ett värdelöst förslag eftersom TS kille redan börjat ljuga och radera spår. Vilket INTE är samma sak som den andra killen som SJÄLVMANT såg till att rentvå sig själv. Deras agerande är inte ens i närheten av varandra.

    Man ska inte behöva tvinga sin partner att vara ärlig, det ska komma självmant eller inte alls.


    Absolut, jag håller med men nu är filmerna raderade och för att TS ändå ska få sinnesro är det här det kanske enda och bästa sättet att få veta sanningen om vad som hände den natten. Om killen vägrar göra det, ja då är det ju ett ganska talande bevis för att hans och exets relation inte är så oskyldig som han vill göra gällande. Om de ringer upp exet och TS lyssnar i smyg så får hon höra hur de pratar med varandra och vad som sägs. Är det åh fy fan förlåt att jag blev så full sist, vänskapligt snack och tack för ett bra samtal, jag behövde det här för att komma vidare... eller är det mmmm tack för senast, misstänker NN nånting, jag saknar din kxk, när kan vi träffas igen...?
  • Silverjenny
    Anonym (jaha) skrev 2020-05-11 11:34:15 följande:

    Nej riktigt så enkelt är det inte för folk är tyvärr jävligt påhittiga när det gäller att rädda sitt eget skinn så det finns ingenting som säger att hans ex kommer vara ärlig mot TS. Hon har ingen som helst anledning att vara ärlig mot TS, speciellt inte om hon legat med hennes kille då är det enklast för henne att ljuga för att slippa komplikationer för sig själv och TS kille. De kan lika gärna ha snackat ihop sig om vad hon ska säga ifall TS hör av sig. 


    Just därför ska han ju ringa och låtsas som att han ringer själv utan att TS är med och avlyssnar samtalet, så att hon ska avslöja hur de pratar när de är själva. Därför ska hon också kräva att de ringer omedelbart så han inte får en chans att ringa henne och förvarna (hoppas han inte hänger på Familjeliv och läser den här tråden). Klart de kan ha kommit överens om att neka om hon frågar så att TS ringer exet är ingen garanti för sanningen.
  • Silverjenny
    Anonym (jaha) skrev 2020-05-11 11:57:38 följande:

    Hade han tid att radera inspelningar hade han oxå tid att prata med henne.

    Ja precis, att snacka med henne är ingen garanti därför är det oxå meningslöst, nog bättre att göra som TS är inne på, återställa inspelningen om det går.


    Jag ger upp, det verkar vara problem med läsförståelsen - hela poängen är att han inte få en chans att förvarna exet om telefonsamtalet men okej ;)

    Går det att återskapa filmen är det bästa såklart.

    TS jag förstår din oro över vad du ska få se men tänk så här - om du tycker det som du får se är över gränsen för vad du kan acceptera är det ändå bättre att du får se det. Och om du ändå bestämmer dig för att fortsätta i relationen så blir det här en väldigt bra utgångspunkt för er att diskutera vad som är ok för er att göra med andra. Och antagligen kommer din kille att tänka sig noga för innan han hoppar i badtunnan med en annan kvinna nästa gång, det blir inte värt efterspelet helt enkelt.
  • Silverjenny
    Anonym (jaha) skrev 2020-05-11 13:01:12 följande:

    Eller så är det du som saknar läsförståelse för som sagt hade han tid att radera övervaknings film DÅ (inte nu) så hade han förmodligen oxå tid att snacka ihop sig med exet DÅ (inte nu). För om han DÅ (inte nu) såg en risk i att TS skulle få reda på nåt och såg till att städa upp efter sig så såg han kanske oxå en poäng i att snacka ihop sig med exet DÅ (inte nu) som en del av städningen.....förstår du skillnaden mellan då och nu?

    Ja, att återskapa raderade filmerna (inte filmen) för de kan ha träffats där många ggr som TS inte vet om är betydligt säkrare än exets ord. 


    Vad skulle de ha kunnat snacka ihop sig om innan? Om jag ringer till dig privat, tänk på vad du säger för OM min tjej har krävt att få sitta med och tjuvlyssna med högtalartelefon så hör hon vad vi säger och kan dra slutsatser så HÅLL MASKEN och låtsas som att inget har hänt fastän du tror att du pratar ensam med mig? Det låter som man måste vara mer än normalt paranoid för att tänka sig fram till detta osannolika scenario - att hon tjuvlyssnar på deras privata telefonsamtal.

    Däremot har de säkert kommit överens om att inget berätta om TS ringer och frågar. Och de har kanske också kommit överens om att hon absolut inte får ringa honom. Om hon brukar hålla på och ringa men nu efter kvällen på landet är det plötsligt tvärtyst, ja då ringer det ännu en varningsklocka hos mig. Varför ringer hon inte som hon brukar, såvida de inte blev osams och bad varann dra åt helvete? Känsligt det där att ringa hem till sin älskare, standard är att den upptagna parten är den som hör av sig när han eller hon har möjlighet. Nu blev avlyssningssamtalet ännu mer intressant att ringa. Eller hade de ett så bra snack att hon inser att hon måste släppa och gå vidare och därför lämnar dem ifred? Också möjligt.
  • Silverjenny
    Anonym (Nya) skrev 2020-05-11 14:36:39 följande:

    Nej det kan han omöjligt varit eftersom vi sover tillsammans precis varje dag och att resa dit tar 8-10 timmar.

    Jag har även läst sms som han skrivit till henne på morgonen när han fortfarande var packad. Det han skrev gjorde det väldigt klart att han har noll intresse av henne annat än som vän. Innan det messet hade han skickat till mig "älsklingen".


    Hur har det gått TS?
  • Silverjenny
    Anonym (Nya) skrev 2020-05-25 17:13:29 följande:

    Yes, precis så är det. Jag har t.o.m frågat honom vad jag har att ge. Han tycker att han har investerat så mycket på oss och ser en framtid med oss, jag tycker att jag är en nolla och han förtjänar så mycket bättre.

    Att bara vara snygg räcker inte tycker jag, men jag är så galet kär i honom så jag kan inte släppa detta och lämna honom.


    Vad, vänta nu måste du förklara igen för jag fattar noll nu!

    Varför menar du att han förtjänar så mycket bättre än dig? Frågat vad du har att ge, känner du att du är i underläge? Varför?
  • Silverjenny
    nnnnnnnn skrev 2020-05-25 18:04:48 följande:

    Om det är en freudiansk felsägning så är det väl stor anledning till oro?

    Och verkligen något att hänga upp sig på?


    Det finns olika användningar av begreppet freudiansk felsägning och jag avser inte att felsägningen bevisar att exet undermedvet åtrår sitt ex, utan att de låg och pratade om exet (som han de facto har haft en sexuell relation med) och som vi fått veta nu i efterhand visade det sig att han hade en hel del hemligheter att dölja tillsammans med, troligen blev stressad av samtalet och råkade säga exets namn istället för sin nuvarande flickväns.
Svar på tråden Han sa "jag älskar dig NN (exets namn)