• Anonym (J)

    Jag får inte vaccinera mitt barn!!!

    Vi, jag, min partner och vår bebis, var på bvc för rutinkoll och vaccination.

    Innan vaccinet så säger min partner jag känner mig inte bekväm med vaccin.

    Då lägger sköterskan undan vaccinet och säger att vi får ta det när vi båda är överens!?

    Jag ser det som livsviktigt med vaccin!!! Mitt barn SKA vaccineras!!!

    Jag är så arg så jag kokar!!!

    Min partner totalvägrar vaccin och så länge vi är oense så får barnet leva ovaccinerad.

    Snälla hjälp mig!!!

  • Svar på tråden Jag får inte vaccinera mitt barn!!!
  • Anonym (T)

    Vad är det som gör att barnets pappa tvekar? Kom det som en blixt från klar himmel från en annars vettig människa?

  • Anonym (mamsi)

    Nu är det ju inte ditt barn utan ert barn. Och tur är väl att barnet har två föräldrar.

    Tror ni behöver diskutera saken. Plocka fram relevanta fakta och forskningsråd och hoppas på att du kan få honom på andra tankar.

  • Anonym (Lyssna)

    Lyssna på din partner och ta hens tankar och känslor på allvar! För om du förstår hur hen tänker och känner kommer det att bli mycket lättare för dig att formulera ditt budskap på ett sätt som hen förstår och kan ta till sig. Ingen vägrar sitt barn vaccin av illvilja, utan av rädsla och brist på kunskap.

  • Anonym (J)
    Anonym (T) skrev 2020-05-08 21:23:42 följande:

    Vad är det som gör att barnets pappa tvekar? Kom det som en blixt från klar himmel från en annars vettig människa?


    Ja verkligen! Han har lite konstiga åsikter i annat som konspirationer med 911 och sånt men inget utöver det normala.
    Anonym (mamsi) skrev 2020-05-08 21:24:06 följande:

    Nu är det ju inte ditt barn utan ert barn. Och tur är väl att barnet har två föräldrar.

    Tror ni behöver diskutera saken. Plocka fram relevanta fakta och forskningsråd och hoppas på att du kan få honom på andra tankar.


    Om barnet dör pga ovaccinerad så är det jävligt synd att barnet har en urbota KORKAD förälder!!!
  • Anonym (gå själv)

    Gå utan honom och vaccinera ungen. Mig frågade de inte ens om barnet hade en annan förälder och vad den föräldern tyckte så frågar de dig om du går själv så är det väl bara att glatt svara att ni kommit överens.

  • Anonym (123)

    Det är därför vaccin borde vara obligatoriskt.

  • Vildbi
    Anonym (Öh) skrev 2020-05-08 21:28:14 följande:

    Varför vill du vaccinera barnet?


    Kanske för att vaccin har minskat barnadödligheten i alla de klassiska barnsjukdomarna som man idag vaccinerar sig mot?

    Dum fråga hörru. Herregud!
  • Vildbi
    Anonym (gå själv) skrev 2020-05-08 21:28:54 följande:

    Gå utan honom och vaccinera ungen. Mig frågade de inte ens om barnet hade en annan förälder och vad den föräldern tyckte så frågar de dig om du går själv så är det väl bara att glatt svara att ni kommit överens.


    Samma här, ingen som frågade.
Svar på tråden Jag får inte vaccinera mitt barn!!!