• Anonym (Svårt att tro?)
    Mon 11 May 2020 07:24
    663 visningar
    7 svar
    -3 +1
    7
    663

    Hon slogs med tre män! Lögn eller sanning?!

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOez5j/my-27-overfolls-av-tre-man--slog-ner-dem

    Hon slogs alltså med tre män. Vad får er att tro eller inte tro på detta?

    Jag reagerar främst på detaljerna. Kan man komma ihåg ögonfärgen eller överhuvudtaget notera färgen på ögonen vid sådana här upplevelser. Samtidigt nämner hon att kläderna de bar på var mörka eller om det var på grund av nattmörkret som gjorde att det såg ut som om de var mörka. Hur är det möjligt? Det är väl inte så pass mörkt i natthimlen, finns lampor i princip överallt. Så länge man inte befinner sig i en skog under natten, vilket då kan vara fullkomligt försåtligt att inte kunna identifiera. Men hon noterade ärr och ögonfärgen?

    Det är inte själva fighten jag reagerar på. Utan hennes sätt att ge ut detaljer. Även bild på hennes knoge har hon lagt ut, där man inte märker någon märke.

    Vad er reaktion?

    Tror ni på detta?

    ''Den ena hade tagit tag i min jackficka, jag tror att han var ute efter min telefon, så jag slog honom över ögat. En av killarna stod bara och tittade på så honom gav jag en pungspark.''

    Det där med pungsparken. Hur hårt var den? Det krävs inte särskilt hårt pungspark för att man för stunden skall tappa förmågan att gå. Man kan inte springa. Det gör så pass ont att man lägger sig ner.

    ropat till sina vänner: ?Vi sticker, vi sticker?. Det var första gången som någon av gärningsmännen sa något.

    Gänget skingrades och alla sprang åt olika håll.

    Jag reagerar på att i filmer så kanske ett gäng splittra. Men vid faror, så springer man oftast åt samma håll. För att det ger en trygghet. Även om ''gänget'' inte fick en uppfattning av att brottsoffret jagar de, så springer man ändå åt samma håll. Så fort någon springer åt ett annat håll, så springer de andra efter. Men samtidigt, det är ingen som springer åt ett annat håll. Det har med våran psykologi att göra, våran sociala-djursinne att göra. Det är helt enkelt som så att vi är ett flock/socialt djur och överlevt på det viset. Så tänker jag. Splittras man verkligen?! Varför?

    Vad är er reaktion?

  • Svar på tråden Hon slogs med tre män! Lögn eller sanning?!
  • Anonym (Min reakti­on)
    Mon 11 May 2020 07:30
    #1
    +1

    Min reaktion är att det här inte var så särskilt våldsamma killar. Obehagliga tafstyper, men inga vana våldtäktstyper. Blivande våldtäktstyper men inte ännu. De ville tafsa lite, hon slogs. Rätt gjort av henne.

    De har sprungit ifrån folk förut och lärt sig att det kan vara smart att splittra upp sig.

  • Anonym (Happy­)
    Mon 11 May 2020 07:56
    #2

    Ja man brukar springa åt varsitt håll om man måste. Är fd kriminell missbrukare så jag vet haha.

    Jag tror på henne. Varför skulle detta vara osannolikt? Jag knäade en kille i ansiktet och sparkade honom mellan benen på krogen förrut. Han var längre än mig men jag var starkare pga adrenalin.

  • Anonym (eee)
    Mon 11 May 2020 07:58
    #3
    +2

    Jag undrar väl mest varför någon ens startar en sån här tråd. Du undrar i detalj varför och hur. Du ifrågasätter hennes detaljer men du är ju "värre" själv så att säga. Journalisten har väl bett henen förklara så att det gick att få ihop en artikel. Inget konstigt med detaljer då. 
    och ja, man kan komma ihåg väldigt mycket, och småsaker, från en situationen där man var mitt i stunden och där man kände att det var farligt. 

  • Mon 11 May 2020 08:29
    #4
    +2

    Hur kan du misstro henne?? Skrämmande att du lägger så mycket energi på att skriva en tråd om din misstänksamhet....

    Det säger väldigt mycket om dig och din personlighet.

  • Gameof­throne­s
    Mon 11 May 2020 10:07
    #5

    Varför ska man misstro i detta läge? Vet du vad adrenalin gör i kroppen ? Att man är så alert det är bara stående ovationer,

    Vill du sprida att hon ljuger och förnedra henne på nätet? För du inte kan tro eller att du är så avundsjuk?

  • Anonym (Föreb­ild)
    Mon 11 May 2020 10:28
    #6

    Bra jobbat tjejen.
    Läste ur  artikeln för mina barn och gubbe vid frukosten, vi var eniga sådana ynkliga män förtjänar en pungspark eller knäckt näsben. Dessutom hade hon tränat kampsport.

  • Anonym (...)
    Mon 11 May 2020 11:34
    #7

    Händelsen utspelar sig i min stad. Hon är inte den enda tjejen som lärt sig självförsvar, och så grymt av henne!

    Vad gäller detaljer utifrån en vetenskaplig prägel är det av olika skäl olika detaljer i traumatiska upplevelser som fastnar i ens sinne.

    Att hon minns ögonens färg är inte särskilt konstigt om man lägger det i kontexten att hon befäste sin blick i förövarnas. Genom att göra det kunde hon också kanske utlösa situationen. Därav att ändra detaljer såsom kläder, hamnat i skymundan.

    Jag själv kan berätta att jag befäst detaljer på min näthinna sedan ett övergrepp då jag var 12 år, av sexuell karaktär som jag önskar kunde försvinna. Jag minns inte kläderna, färgerna på kläderna, eller ens om det fanns några kläder på denna person. Men jag minns däremot andra detaljer mer än väl.. doft av alkohol. Andning. Vad. Hur. Rörelser.

    Det finns ingen anledning att misstro denna tjej. I härnösand sker sådana händelser allt för ofta. De flesta slutar minde väl. Men så ibland möter dessa skitar på någon som kan ge dem på trynet. Bokstavligen nu.

    Så bra att hon delade denna på FB med så kanske man kan komma i underfund med vilka det var som gjorde detta. Iaf han med näsan borde gå att finna...

Svar på tråden Hon slogs med tre män! Lögn eller sanning?!