• Anonym (-)

    Varför har så många kvinnor fördomar om man är 33 och aldrig haft en tjej?

    Ja, man kanske är lite udda.  Men varför har så många, framför allt kvinnor, fördomar om en 33 årig man aldrig haft en tjej?

  • Svar på tråden Varför har så många kvinnor fördomar om man är 33 och aldrig haft en tjej?
  • Anonym (S)
    Anonym (-) skrev 2020-05-11 13:57:47 följande:

    Ja, man kanske är lite udda.  Men varför har så många, framför allt kvinnor, fördomar om en 33 årig man aldrig haft en tjej?


    Alla människor har fördomar om olika saker. Sedan är inte allt fördomar, vissa saker stämmer säkert in på vissa.


  • Anonym (Anonym)

    Fördomar bygger på sannolikhet, att en kille som är 33 men aldrig haft en tjej så är det antagligen nåt fel på honom. Kanske inte just du då, men de flesta, och då kanske många inte vill chansa.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (-) skrev 2020-05-11 13:57:47 följande:

    Ja, man kanske är lite udda.  Men varför har så många, framför allt kvinnor, fördomar om en 33 årig man aldrig haft en tjej?


    För att en oproportionerlig stor del, dock inte alla,  av den gruppen har någon form av problem. Det kan vara allt från diagnoser, till oklippt navelsträng och dataspelberoende. En del har också utvecklat ungkarlsvanor som inte är charmiga eller känner sig mest som offer och bombar internet med konstiga inlägg.


  • Anonym (Q)

    Kanske för att det inte finns mycket attraktivt med en så oerfaren 33-åring?

  • CitronTulo

    Tänker att det beror på om jag vet att han lever ensam på eget initiativ, dvs att han trivs själv och inte VILL ha någon partner! I så fall så kan jag tänka att det är "synd" om det är en kille som jag tycker bra om (verkar lite tragiskt liksom att man väljer det själv..).
    Om det gäller en kille som seriöst vill och försöker, men inte får till det med någon tjej då tänker jag nog att det är något som är skevt med honom! Även om han vore väldigt blyg så finns det ju tjejer som gillar det och hade tagit initiativet om han inte förmådde!

    Om jag inte VET om han är självvalt ensam eller ej, så utgår jag nog ifrån att det inte är självvalt eftersom det inte är så vanligt att man INTE vill hitta en partner.

    Sen kan man ju läsa in lite olika med vad "aldrig haft en tjej" betyder.. aldrig haft en stadig flickvän eller ingen alls (aldrig dejtat eller haft sex..)?

  • Anonym (W)

    Jag tycker att frågan är konstig. Här är en person som under hela sitt liv inte har haft en tjej. Det blir inte mer eller mindre konstigt för att han råkar vara just 33 år. Är han socialt kompetent? Har han kompisar, en bra relation med sin familj, fungerar han väl i arbetslivet? Har han hälsan? Kan han försörja sig och ta hand om sin ekonomi? Bor han som han vill och på ett sätt som representerar honom? Och om han inte har eller är allt det jobbar han aktivt på att förbättra sin situation?
    Inget av det här har helt plötsligt skett för att han blev 33 år gammal. 

  • Anonym (??)
    Anonym (-) skrev 2020-05-11 13:57:47 följande:

    Ja, man kanske är lite udda.  Men varför har så många, framför allt kvinnor, fördomar om en 33 årig man aldrig haft en tjej?


    just 33-åringar tror jag inte att så många har fördomar om? 
  • Anonym (Pier)
    CitronTulo skrev 2020-05-11 15:36:13 följande:

     Även om han vore väldigt blyg så finns det ju tjejer som gillar det och hade tagit initiativet om han inte förmådde!


    Tycker du att det är vanligt att tjejer tar initiativet?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Pier) skrev 2020-05-11 16:19:31 följande:
    Tycker du att det är vanligt att tjejer tar initiativet?
    Ja, det är vanligt att tjejer tar initiativet. Sen är det tyvärr inte alla killar som ser det.


Svar på tråden Varför har så många kvinnor fördomar om man är 33 och aldrig haft en tjej?