Forum Familjeliv - sajten - Familjeliv.se
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Otrohet?

Mån 11 maj 14:01 Läst 0 gånger Totalt 15 svar
    Mån 11 maj 14:01

Hej. Jag o min pojkvän har varit tillsammans i ca 5 år och allt var bra i ungefär 2 år framåt, han var så kärleksfull och ärlig (trodde jag). Sa alltid till alla att han är världens ärligaste kille. Fram tills en dag då jag får veta av en bekant till honom att han skrivit saker till andra tjejer. Tjejerna skrev till mig vad han sagt osv, att han ville komma hem till dom som typ "netflix n chill". Dom berätta även att han skrivit till sjukt många tjejer under ett helt år vad jag fått höra. Levde alltså i en lögn i minst ett år. Samt under en fest skulle han mött upp en tjej och kyssts. Enligt dom båda är det bara rykten så vet inte vad jag ska tro. Jag blev förkrossad, gjorde slut, men kom tillbaka igen efter mycket tjat från hans sida. Långt efter såg jag att han aktivt sökte efter massa random brudar och några av dom han skrivit med under den perioden. Jag "följde" det och det var sökningar i princip varje dag. Jag blev förbannad, gjorde slut, kom tillbaka. Fick lösenordet till instagram för jag skulle ha mer tillit. Står aldrig nåt tjejnamn längre i sökfältet. På förslag kommer det i princip Bara upp tjejer som posar så jag antar att han fortfarande söker men tar bort sökningarna så jag ej kan se. 
    Vad ska jag göra?
    Håller på att bli galen. Utöver detta är han världens snällaste o bästa.

• Anonym (c)
    Visa endast
    Mån 11 maj 14:02 #1

Du måste inse att han aldrig kommer sluta med beteendet

• Anonym (Anony­m 666)
    Visa endast
    Mån 11 maj 17:48 #2

Så utöver att han är ett konstant otroget svin är han världens snällaste och bästa menar du...?

Han har inte slutat, han har bara fattat att han måste dölja det bättre. Enklast är att köra privata surffönster, då sparas ingen historik.

Om du har nån som helst självrespekt lämnar du honom idag och blockar honom.

• Mån 11 maj 23:35 #3

Grejen är att jag inte vet om han gör saker bakom min rygg fortfarande eller inte. Men jag antar det eftersom förslagen på Instagram är tjejer?.. han är väldigt kärleksfull och snäll och ställer upp så det går inte riktigt ihop att han gör såhär..

• Anonym (c)
    Visa endast
    Tis 12 maj 00:12 #4
    hellooo skrev 2020-05-11 23:35:53 följande:

Grejen är att jag inte vet om han gör saker bakom min rygg fortfarande eller inte. Men jag antar det eftersom förslagen på Instagram är tjejer?.. han är väldigt kärleksfull och snäll och ställer upp så det går inte riktigt ihop att han gör såhär..

Det går visst ihop. Han kompenserar sin otrohet med att vara gullig och snäll
  • Anonym (Anony­m 666)
    Visa endast
    Tis 12 maj 07:54 #5

Även snälla killar kan vara svin. Jag har själv känt såna som varit skitstövlar mot sina tjejer men utåt sett ut som världens mest fantastiska. En av de värsta grejerna var väl när en kille skulle ha barn med sin tjej men stämde träff med en annan tjej i tvättstugan och hade sex med henne. Just den killen har nog varit otrogen mot precis varenda tjej han någonsin haft, och ingen av dem har fattat nånting, fast man vet hur han har varit tidigare.
  • Tis 12 maj 23:14 #6

Men varför vill han så sjukt gärna ha ett förhållande med mig om han vill söka o kanske skriva med andra? för mig går det inte ihop.. 

• Tis 12 maj 23:14 #7

Men varför vill han så sjukt gärna ha ett förhållande med mig om han vill söka o kanske skriva med andra? för mig går det inte ihop.. 

• Tis 12 maj 23:14 #8

• Anonym (Anony­m 666)
    Visa endast
    Ons 13 maj 07:36 #9
    hellooo skrev 2020-05-12 23:14:24 följande:

För att det är bekvämt.
  • Anonym (S)
    Visa endast
    Ons 13 maj 10:13 #10 +1

Tvärtom, hade han varit dum och taskig mot dig, hade du gjort slut. Är han gullig mot dig, då stannar du.

Otrogna svin vet hur de ska spela spelet för att både kunna ha kakan och äta den.

Du har två gånger visat att du tar honom tillbaka, han vet var han har dig.

Han lever sin dröm...
  • Ons 13 maj 11:26 #11

Men hur kan jag vara så säker på att han fortfarande är otrogen?.. Hade jag vetat det rakt av så hade det varit lätt, då hade jag lämnat..

• Ons 13 maj 11:30 #12
    hellooo skrev 2020-05-13 11:26:41 följande:

Men hur kan jag vara så säker på att han fortfarande är otrogen?.. Hade jag vetat det rakt av så hade det varit lätt, då hade jag lämnat..

Istället för att leta bevis, ta ett beslut om det är denna kille du vill leva resten av ditt liv med, kanske få barn, ha familjeliv.

• Anonym (S)
    Visa endast
    Ons 13 maj 14:47 #13
    hellooo skrev 2020-05-13 11:26:41 följande:

Du kan inte vara säker, varken på det ena eller det andra. Vill du leva med den ovissheten, så gör det. Men du kommer inte att må bra.

Hade det varit lätt att lämna hade du inte gått tillbaka till honom två gånger. Då hade du lämnat första gången för gott.
  • Ons 13 maj 17:22 #14

Första gången var allt nytt för mig och var lättare att gå tillbaka efter att man varit med varandra i flera år. Nu när jag bearbetat allt så hade det varit lättare ..

• Anonym (svar)
    Visa endast
    Mån 18 maj 14:29 #15

tyvärr tror jag inte att han har ändrat sig ett dugg....utan att han bara döljer det mera. Det borde finnas något sätt att ta honom på bar gärning. Men du kan också säga till honom att om han döljer något så är det lika berätta det. Fast jag tycker inte du ska vara kvar. Två gånger har han betett sig så och tycker att du ska kolla instagram, ska du verkligen behöva kontrollera honom...
    Den enda person jag känner som sagt flera gånger till mig förut: jag är en ärlig person, det är min bekanta granne och hon ljuger ibland. Hon lurar jobbet att hon är magsjuk till exempel och stannar hemma ibland. Jag umgås inte så mycket med folk som ljuger men hon är ett undantag. Så folk som håller på att säga jag är så ärlig hela tiden, det är tyvärr en lögn när dom säger så...
    En sak som jag tänker att du borde prova. Men se till att det blir trovärdigt. Surfa runt och flirta med killar på en dejtingsajt men råka lämna så att han upptäcker det och Se hur han reagerar? 

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll