• Tue 12 May 2020 15:43
    250 visningar
    6 svar
    6
    250

    Nånsin få barn?

    Hej

    Jag har gjort konisering och har bara en tunn tapp kvar som kan orsaka missfall, har även en obotlig underlivssjukdom så att jag inte kan ha sex, har inte heller blivit gravid på flera år (innan det hände) och de hittade inget på utredning om infertilitet. Har även skador i bäckenet. 
    Är rädd att jag aldrig kommer klara att gå igenom en graviditet om jag ens skulle bli gravid. Min kropp har gått igenom så mycket och så många smärtsamma undersökningar att mitt psyke inte skulle orka sig in på en process att bli gravid ens. Men jag vill ha barn! Jag vill ju gärna ha biologiska barn. 
    Vad kan man göra? Det här börjar äta upp mig... är 31 år nu och varit gift i flera år och min man vill ha biologiska barn :(

    Kan man ha, får man ha, surrogat? Eller måste det bli adoption för oss? 

    Kram på er alla

  • Svar på tråden Nånsin få barn?
  • Gameof­throne­s
    Tue 12 May 2020 16:32
    #1
    Sometimes1 skrev 2020-05-12 15:43:00 följande:

    Hej

    Jag har gjort konisering och har bara en tunn tapp kvar som kan orsaka missfall, har även en obotlig underlivssjukdom så att jag inte kan ha sex, har inte heller blivit gravid på flera år (innan det hände) och de hittade inget på utredning om infertilitet. Har även skador i bäckenet. 
    Är rädd att jag aldrig kommer klara att gå igenom en graviditet om jag ens skulle bli gravid. Min kropp har gått igenom så mycket och så många smärtsamma undersökningar att mitt psyke inte skulle orka sig in på en process att bli gravid ens. Men jag vill ha barn! Jag vill ju gärna ha biologiska barn. 
    Vad kan man göra? Det här börjar äta upp mig... är 31 år nu och varit gift i flera år och min man vill ha biologiska barn :(

    Kan man ha, får man ha, surrogat? Eller måste det bli adoption för oss? 

    Kram på er alla


    Åh, du, det där med graviditet... 

    Hur ställer din man till surrogat? Och adoption ? Det är lång väntetid men en otrolig känsla, surrogat måste man ha bra känsla,såsom adoption  men personen  i fråga, man ska ha ngn som man känner, kanske? Eller gå via hemsida pålitlig och under kontrollerade former. Läs om donerad livmodertransplation. Googla.

    Lider med dig.
  • Gameof­throne­s
    Tue 12 May 2020 16:35
    #2
  • Tue 12 May 2020 18:35
    #3

    Hej och tack för att du svarade!


    Verkar vara såå lång kö på adoption och väldigt dyrt också. Det är ju också surrogat men då får man ju biologiska barn vilket är bra av skäl bl.a så vet man ju allt om sina egna gener osv... Men det är väl olagligt i Sverige? :( Så synd för det finns många som vill hjälpa ju.

  • Gameof­throne­s
    Tue 12 May 2020 21:01
    #4

    Vi är här för ge tips och ideer. Ingen orsak, jag tycker att det är lite ledsamt när man längtar så efter barn,

    Många åker utomlands och gör det. Läser om det ibland och hör, googla på pålitliga sidor. 

    Jag tror att det blir biologiskt man "lånar" bara korgen the basket.

    Har du hört talas om transplantation livmoder? 

  • Wed 13 May 2020 08:54
    #5

    Ja man har väl sina egna ägg osv med en surrogat (om man har egna såklart). 

    Jo det har jag men det är nog inte så aktuellt, jag har ju livmoder å så, bara min kropp som inte hade klarat själva graviditeten.

  • Gameof­throne­s
    Wed 13 May 2020 10:38
    #6
    Sometimes1 skrev 2020-05-13 08:54:47 följande:

    Ja man har väl sina egna ägg osv med en surrogat (om man har egna såklart). 

    Jo det har jag men det är nog inte så aktuellt, jag har ju livmoder å så, bara min kropp som inte hade klarat själva graviditeten.


    Förlåt missuppfattade dig det var inte meningen.

    Det är många som åker till Danmark, men nu är det stängda gränser.

    Känner du ngn som du kan prata med? Vad vill du göra med detta ha en surrogat som du känner eller få upp en kontakt och känna under en period?
Svar på tråden Nånsin få barn?