Inlägg från: Anonym (Dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dotter)

Min mamma har slutat dricka, och jag kan inte vara glad för hennes skull

Vet att tråden är gammal. Du var en klassisk medberoende, du UNDERLÄTTADE hennes missbruk. Googla gärna om du inte tror mig. Du behöver inse det om du ska komma vidare, det är också viktigt i relationen till din bror. Han ska inte behöva be om ursäkt, er mamma är varken hans eller ditt ansvar. 

Jag tycker du ska låta bli att ha kontakt med din mamma på ett tag så du kan ha dina känslor i lugn och ro. Prata gärna med en terapeut, AA har anhörigmöten också. Jag har också en förälder (pappa) som är alkoholist, jag valde att klippa kontakten med honom något år efter jag flyttade hemifrån. Det är snart 15 år sedan. Har ingen aning om han är nykter idag. 

• Anonym (Dotter)
    Anonym (SI) skrev 2021-06-20 13:09:09 följande:
    Jag har aldrig sagt att min bror ska be om ursäkt för att han inte tog hand om henne. Det som gjorde mig ledsen var att han bara undvek ämnet och lämnade allt till mig. Jag hade önskat att han och jag hade kunnat prata om problemet och stötta varandra, men det var som att han inte ville ta i ämnet.
    Det var helt rätt gjort av honom och ett väldigt sunt beteende. Han agerade bättre än dig. Inte att ni inte pratade utan att han inte hjälpte till alls, det var starkt gjort det av honom, han fastnade inte i det träsket. 
Svar på tråden Min mamma har slutat dricka, och jag kan inte vara glad för hennes skull