• Anonym (Tjej som funderar)

    Jag tror detta är varför tjejer har olust

    Jag tror att många tjejer i ett heterosexuellt förhållande skulle ha mycket mer sexlust om hon skulle känna sig exklusiv, uppvaktad och tillräcklig för honom. Som jag läst från olika psykologikällor så tänder killar ofta visuellt, vilket kan göra att de ofta väljer p-film även om de är i ettförhållande. Även om tjejer inte medger det åskan de inte känna sig som det sexigaste i världen eller exklusiva om de vet att killen uppskattar p-film där filmerna ofta är riktade till killar och tjejen blir den som ska ?tända? med sitt anus, underliv, bröst, sug av kuk osv.

    Tänk om lösningen finns där, för tjejer tänder i regel mer på känslomässiga saker.

  • Svar på tråden Jag tror detta är varför tjejer har olust
  • Tukt

    Jag kan nog hålla med i din slutsats. Däremot tror jag inte bara det handlar om att män oftare tänder visuellt. Jag tror heller inte att det är så,  utan mer att det visuella snarare ser olika ut.
    Jag tror nog mer så att det här med sex i en relation, är lite jobbigt och tidskrävande, jämfört med exempelvis onani. Och att man tar till enkla lösningar som porr, sexleksaker och annat, är nog ofta för att det känns enklare.
    Men det där bottnar också i vaniljsexets jämställda helvete, där sex i relationer ofta är som ett eget ekonomiskt valutasystem.

  • Anonym (gift tjej)

    Jag kan personligen säga att lust har jag ofta... men sedan är det frågan om tex sexet genererar tillräcklig tillfredställelse för att vara värt allt runt om som förspel, sex och fixa till sig efter. Bara penetrering utan full tillfredställelse får mig att få extrem olust!!

    Gift, har barn och älskar min man. Men med allt runt om med vardag, jobb, fritidsaktiviteter, middag, hushållssysslor mm och sedan smyga och smyga och nästan planera när man kan ha sex så är det svårt att hålla tankarna bara på njutning och nuet när man väl har sex... överlag krävs mindre distraktion hos en tjej än för en kille för att hamna på noll och för med få börja om från ruta ett vid njutning eller vägen till orgasm.

    Men instämmer också i TS tankar... mer arbete och bekräftelse krävs för att väcka lust.

  • Anonym (!)

    Jag får definitivt mer sexlust om jag känner mig attraktiv och sexig. Huruvida jag känner mig attraktiv och sexig påverkas inte av porr övht. Den allra största faktorn är hur jag ser på mig själv. När jag känner mig snygg så visar mannen mer intresse vilket gör att jag känner mig ännu snyggare. Det blir en god cirkel. Men det är lätt att hamna i dålig cirkel där det är tvärtom tyvärr. 

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjej som funderar) skrev 2020-05-13 18:24:29 följande:

    Jag tror att många tjejer i ett heterosexuellt förhållande skulle ha mycket mer sexlust om hon skulle känna sig exklusiv, uppvaktad och tillräcklig för honom. Som jag läst från olika psykologikällor så tänder killar ofta visuellt, vilket kan göra att de ofta väljer p-film även om de är i ettförhållande. Även om tjejer inte medger det åskan de inte känna sig som det sexigaste i världen eller exklusiva om de vet att killen uppskattar p-film där filmerna ofta är riktade till killar och tjejen blir den som ska ?tända? med sitt anus, underliv, bröst, sug av kuk osv.

    Tänk om lösningen finns där, för tjejer tänder i regel mer på känslomässiga saker.


    Jag är kvinna och kollar själv på porr och blir kåt av det. Det tyder mer på dålig självkänsla att jämföra sig med kvinnor i porrfilmer- det är ju inte så att man vill ha sex med perfonen i filmen, det är själva sexet man tänder på.
Svar på tråden Jag tror detta är varför tjejer har olust