• Thu 14 May 2020 15:26
    2287 visningar
    52 svar
    -1
    52
    2287

    Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?

    Vilka förslag finns det för att uppmuntra män till få bättre hygienrutiner? Jag vet att vissa kvinnor också har de bristerna. Men det är ändå många fler män som slarvar med hygienen än kvinnor.

    Det har blivit bättre nu under Covid-19 särskilt när magsjuka och vinterkräkinfluensan har försvunnit från samhället. Fast kommer männen och vissa av kvinnorna gå tillbaka till samma dåliga hygien efter Corona är över?

    Fakta från en undersökning;

    I samma undersökning uppgav 99 procent att de tvättade händerna men endast 32 procent av männen och 64 procent av kvinnorna hade faktiskt tvättat sina händer efter sitt toalettbesök. Och av de som tvättade sina händer så slarvade hela 80% med sin handtvätt. För att händerna ska bli "rena" krävs minst 20 sekunders handtvätt, men genomsnittet tvättar bara sina händer i 6 sekunder.

  • Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?
  • Gameof­throne­s
    Thu 14 May 2020 16:45
    #11
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 16:30:36 följande:
    Du behöver inte anta att jag ogillar män när jag inte gör det. Jag äcklas av bakterier och virus oavsett vem det än sitter på!

    Och du dina enda exempel är på bara du och din man. Istället för att nämna flera olika kvinnors och mäns vanor. Vad är det som jag ska tro då när du bara nämner er två och ingen annan människa överhuvudtaget?

    Vet du bättre än trovärdiga studier med riktiga forskare. Som dessutom har observerat med sina egna ögon att väldigt få män tvättar sina händer efter toabesök?Ja
    Ja,  du har bacillskräck du gör rent hemma med klorin? Det betyder att du inte mår bra, ?

    För jag kan inte jämföra med ngn annan för jag vet inte hur andra har det hemma eller gör. Dem som jag känner. För i mina ögon sköter man sin hygien, i normala omständigheter. Förutsätter att det är så. 

    Vet du forskare kan ha fel, jag tror inte på experter förrän det är verkligen så rätt med bevis osv. 
  • Thu 14 May 2020 17:49
    #12
    Gameofthrones skrev 2020-05-14 16:45:01 följande:

    Ja,  du har bacillskräck du gör rent hemma med klorin? Det betyder att du inte mår bra, ?

    För jag kan inte jämföra med ngn annan för jag vet inte hur andra har det hemma eller gör. Dem som jag känner. För i mina ögon sköter man sin hygien, i normala omständigheter. Förutsätter att det är så. 

    Vet du forskare kan ha fel, jag tror inte på experter förrän det är verkligen så rätt med bevis osv. 


    Du verkar trångsynt individ och som bara gillar hitta på en massa. Jag har aldrig någonsin i mitt liv köpt klorin. För mig räcker det med miljövänlig såpa! Varför påstår du saker om du nu inte vet hur andra har det? Haha förstår du inte hur mycket du motsäger dig själv när du först påstår att du vet men senare erkänner att du inte vet?

    Varför håller du inte bara tyst istället och gömmer din enorma okunskap. Vilken jädrans konstig person du är! Dessutom borde du tvätta din äckliga kropp på morgonen istället för att gå till jobbet (om du nu har haft sex under natten. Och försök inte ens påstå att du och din man inte har sex de 5 nätterna i arbetsveckan.) I så fall har ni världens tråkigaste och mest döda sexliv!

    Usch, det är skit äckligt att gå till jobbet på morgon utan att ha duschat efter sexet natten innan. Du har en mycket underlig hygien och även otroligt inskränkta idéer. Sätt på dig foliehatten när du tror du vet mer än utbildade människor. Och du tror att du på något vis är smartare än alla forskare. Om du nu arbetar eller har någon slags akademisk utbildning borde du veta att varje person är bäst på sitt område. Och så länge du inte också är en forskare? Så är de mycket bättre än dig på allt som har med forskning att göra!

    Fy, onödigt av mig att slösa mina ord på såna som dig. Ta och duscha istället för att slänga ur dig ignoranta kommentarer här! Du är inte ett dugg värd min tid och därför tänker jag ignorera dig från och med nu. Lycka till med att prata med dig själv och din spermiefyllda kropp!
  • Thu 14 May 2020 17:51
    #13
    +1

    Jag funderar på om det som visas på bilderna... Är det verkligen tokigt att män tvättar noga å må 5-punktstvätt och sköljer resten? (Förutsätter då att även de tvättar bort synlig smuts på övriga kroppen om det förekommer). Att gnida in hela kroppen med tvål vid varje dusch känns lite överdrivet och torkat lätt ut huden i onödan.

  • Anonym (Det spelar mindre roll för oss.)
    Thu 14 May 2020 18:08
    #14
    +1

    För många män spelar hygienen inte så stor roll, så länge den inte stör oss själva. Det är något man kan ge upp med tiden. Man inser att det inte spelar någon roll, för jag kommer ändå inte få ligga med någon sådär spontant bara för att jag inte luktar svett. För vem skall jag då göra detta om jag inte bryr mig så mycket själv? Ingen.

    För vissa män och de flesta fruntimmer är det inte så. De kan träffa någon annan lite närsomhelst spontant och då blir det viktigt att vara fräsch. just in case.

  • Thu 14 May 2020 18:36
    #15
    Gryntroll skrev 2020-05-14 17:51:12 följande:

    Jag funderar på om det som visas på bilderna... Är det verkligen tokigt att män tvättar noga å må 5-punktstvätt och sköljer resten? (Förutsätter då att även de tvättar bort synlig smuts på övriga kroppen om det förekommer). Att gnida in hela kroppen med tvål vid varje dusch känns lite överdrivet och torkat lätt ut huden i onödan.


    Jag håller med man behöver kanske tvätta hela kroppen varje gång. Speciellt om man är en person som duschar väldigt ofta och inte är särskilt smutsig från diverse äckliga saker. Men jag tycker inte man ta sig igenom hela livet med att bara slarvduscha. Och man borde kanske duscha ordentligt ungefär varannan eller var tredje gång. Särskilt mellan fötterna som det kan odlas bakterier. Jag undrar om männen tvättar rumpan, mellan skinkorna och upp mot svanken?Nä, asså usch det finns för många ställen som bakterierna kan samlas! Jag måste iaf alltid duscha ordentligt.
  • Thu 14 May 2020 18:40
    #16
    Anonym (Det spelar mindre roll för oss.) skrev 2020-05-14 18:08:43 följande:

    För många män spelar hygienen inte så stor roll, så länge den inte stör oss själva. Det är något man kan ge upp med tiden. Man inser att det inte spelar någon roll, för jag kommer ändå inte få ligga med någon sådär spontant bara för att jag inte luktar svett. För vem skall jag då göra detta om jag inte bryr mig så mycket själv? Ingen.

    För vissa män och de flesta fruntimmer är det inte så. De kan träffa någon annan lite närsomhelst spontant och då blir det viktigt att vara fräsch. just in case.


    Tack för din ärlighet och info. Jag hoppas att du iaf tänker på att alltid tvätta händer efter toabesök. Både för din egen skull så att du inte smittas av något och för att andra svaga/ äldre människor inte dör av något som du smittade de med. Jag tror inte du vill ha det på ditt samvete att nån stackars farbror eller tant dog pga. just dig.
  • Anonym (Det spelar mindre roll för oss.)
    Thu 14 May 2020 18:50
    #17
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 18:40:49 följande:
    Tack för din ärlighet och info. Jag hoppas att du iaf tänker på att alltid tvätta händer efter toabesök. Både för din egen skull så att du inte smittas av något och för att andra svaga/ äldre människor inte dör av något som du smittade de med. Jag tror inte du vill ha det på ditt samvete att nån stackars farbror eller tant dog pga. just dig.
    Alltså givetvis. Hygienen är jag faktiskt noga med, och luktar ok kommer med det. Jag jobbar med livsmedel dessutom :D Ingen vill köpa från en smutsig charkuterist :D Förklarar mer hur jag och kanske vi resonerar i stort, för mig är det mer att jag har slutat bry mig om hur jag klär mig. Väljer bekvämt, och rent, jag bryr mig inte om att klä mig för någon annan till vardags, chansen att någon söt madam vill ligga med mig en torsdagskväll är ändå 0 så varför bry mig:)


  • Gameof­throne­s
    Thu 14 May 2020 19:10
    #18
    KunskapÄrALLT skrev 2020-05-14 17:49:18 följande:
    Du verkar trångsynt individ och som bara gillar hitta på en massa. Jag har aldrig någonsin i mitt liv köpt klorin. För mig räcker det med miljövänlig såpa! Varför påstår du saker om du nu inte vet hur andra har det? Haha förstår du inte hur mycket du motsäger dig själv när du först påstår att du vet men senare erkänner att du inte vet?

    Varför håller du inte bara tyst istället och gömmer din enorma okunskap. Vilken jädrans konstig person du är! Dessutom borde du tvätta din äckliga kropp på morgonen istället för att gå till jobbet (om du nu har haft sex under natten. Och försök inte ens påstå att du och din man inte har sex de 5 nätterna i arbetsveckan.) I så fall har ni världens tråkigaste och mest döda sexliv!

    Usch, det är skit äckligt att gå till jobbet på morgon utan att ha duschat efter sexet natten innan. Du har en mycket underlig hygien och även otroligt inskränkta idéer. Sätt på dig foliehatten när du tror du vet mer än utbildade människor. Och du tror att du på något vis är smartare än alla forskare. Om du nu arbetar eller har någon slags akademisk utbildning borde du veta att varje person är bäst på sitt område. Och så länge du inte också är en forskare? Så är de mycket bättre än dig på allt som har med forskning att göra!

    Fy, onödigt av mig att slösa mina ord på såna som dig. Ta och duscha istället för att slänga ur dig ignoranta kommentarer här! Du är inte ett dugg värd min tid och därför tänker jag ignorera dig från och med nu. Lycka till med att prata med dig själv och din spermiefyllda kropp!
    Opps klev jag på öm tå? Vet du en sak var för tar du upp sex? Är det ngt som du saknar? Det gör inte jag iaf. Du förstår inte sarkasmen det jag skriver till dig. Du tar åt dig. Trångsynt är jag inte är mer bildad mer än vad du tror. 

    Hur vet du att jag inte duschar när man har haft sex mrd min karl? so what? Jag kanske vill ha hans underbara spermielukt och svett på mig. Det är bara jag som känner det iaf.
    Du drar upp sex mitt i detta jag har väl inte nämnt det? Så sluta dra in sex i detta. Det är du som är omogen. Verkligen.

    Du mår verkligen inte bra, men du läser andra trådar och har sett , kul! Men detta är inte en sextråd. Svarar inte dig mer.
  • Thu 14 May 2020 19:11
    #19
    Anonym (Det spelar mindre roll för oss.) skrev 2020-05-14 18:50:44 följande:

    Alltså givetvis. Hygienen är jag faktiskt noga med, och luktar ok kommer med det. Jag jobbar med livsmedel dessutom :D Ingen vill köpa från en smutsig charkuterist :D Förklarar mer hur jag och kanske vi resonerar i stort, för mig är det mer att jag har slutat bry mig om hur jag klär mig. Väljer bekvämt, och rent, jag bryr mig inte om att klä mig för någon annan till vardags, chansen att någon söt madam vill ligga med mig en torsdagskväll är ändå 0 så varför bry mig:)


    Åh, va bra att du sköter om din hygien!

    Jag tänkte också i de banorna att de flesta männen kanske inte bryr sig om att göra sitt yttersta om det inte leder till sex. Men hur resonerar de männen som faller i otroligt dålig hygien? De 68% av männen (i den ena studien) som inte tvättade sina händer kan väl inte alla vara missbrukare, hemlösa eller män som lever i utanför samhället? Tänker också de männen att hygien inte spelar någon roll om det inte påverkar sexlivet eller inkomsterna/ jobbet? Men varför håller de sig inte till din högre nivå i så fall?
  • Anonym (Orvar­)
    Thu 14 May 2020 19:15
    #20
    +1

    Vart har du fått denna undersökning ifrån? Länka gärna. Jag tror faktiskt inte det stämmer.

Svar på tråden Vad beror på att fler män än kvinnor slarvar med sin hygien?