• Anonym (31år)

    Jättetidiga grav-symtom

    Jättetidiga graviditetssymtom!

    Jag blev oplanerat gravid förra månaden och vi väntar nu vårt första barn <3

    Sex dagar efter befruktningen kände jag mig allmänt sjuk och illamående. Min hud blev varm. På natten vaknade jag och sambon av att jag KOKADE. Har aldrig känt så innan! Det brann i och under huden, över hela kroppen. Han konstaterade att jag var kokhet, typ som när man har jättehög feber. Dagen efter mådde jag dåligt, pendlade mellan att frysa och vara överhettad. Vi var bortbjudna på kvällen men jag stannade hemma i tron om att jag var sjuk (dock ingen feber eller halsont). Sen låg jag till sängs tre dygn, men kände mig mest lat då jag inte hade feber eller andra symptom på sjukdom. Var bara helt slut.

    Andra symptom var känslig för doft och en smak i munnen som kom och gick. Inte metallsmak som andra beskriver, utan en smak av kön/sperma (!?) var även galet törstig hela tiden och drömde konstiga drömmar om nätterna.

    Vad som tillslut fick mig att ta ett gravtest var när jag dagen innan mens var knallröd i ansiktet och hade en otrolig hetta över kinderna. Har aldrig varit med om det tidigare. Mina vanliga pms-besvär uteblev som ömma bröst och uppsvälld mage. Dessutom var jag på strålande humör vilket är ovanligt för mig den tiden på månaden.

    Graviditeten var oplanerad och jag tog ett dagen efter piller 12h efter samlag. Dessutom hade jag inga ägglossningssymtom under tiden före eller efter sexet och trodde därför att allt var lugnt. Så detta är inte inbillade symptom och jag började misstänka graviditet dagen innan mens. Det är nu i efterhand jag ser tydliga symptom som kom 6 dagar efter befruktning.

    Någon mer som hade supertidiga symtom?

    Kram

  • Svar på tråden Jättetidiga grav-symtom
  • Anonym (lll)

    Vad häftigt att du kände så tydliga symptom! Grattis. Glad Sitter själv och väntar på att dagarna efter ÄL ska gå. 

  • Anonym (My)

    Liknade mensvärk,kändes att det hände nåt i magen.Hungrig väldigt tidigt.Brösten kändes ömma.Efter som jag var väldigt smal,så fick jag tidigt en liten mage typ i andra månaden.

Svar på tråden Jättetidiga grav-symtom