• Ascendere

Relation / bonusfamilj

Om det tar slut på grund av detta så visar det bara en sak, att hon egentligen sket totalt i dig som person och er relation och bara ville ha en snäll kille som ställde upp och hjälpte henne med barnen.

Till nästa gång får du väl tänka igenom mer vad du vill ha ut av relationen och om det verkligen är en bonusfamilj du vill ha? Det kanske är bättre att satsa på en flickvän som du träffar mest utan barn, alltså att du håller isär dina vuxenrelationer och familjelivet ett tag?

• Ascendere
    Tyghajen skrev 2020-05-14 19:22:37 följande:

Jag lber gärna tillsammans med en bonusfamilj.

Men det jag tänker mig , är att det lite mer rättvist fördelat och att man tar större ansvar för sina egna barn, och ser till att man tar ansvar så det fungerar och inte lägger över ansvaret på att andra ska ta huvudansvaret för sina barn.

Endel missförstår : jag tar gärna ansvar och hjälper till , under rimliga förhållanden...

Ok. Men mitt tips är ändå, se till att du först har en egen familj, alltså du och dina barn, där du har koll, allt fungerar OK och du hinner med dig själv. 
    Kan du inte få det at fyta kommer det inte att bli lättare med en partner och dennes barn som också ska in i ekvationen.
    Sedan när du träffat nån så ta det lugnt, ingen anledning att stressa, och testa hur den personen funkar i bonusfamilj ett bra tag innan ni commitar er och köper hus eller flyttar ihop "på riktigt" så att säga.
  • Ascendere
    Tyghajen skrev 2020-05-14 19:59:12 följande:

Tack för svaren.

Man måste tänka på sig själv , och se till att min vardag fungerar först.

Det är precis så jag tänkt och försöker förklara, men då är jag egoist och hon blir ledsen för jag inte ser oss som en familj , jag för stora samvetes problem och känner mig elak som inte ställer upp till 100% ... men man måste säga ifrån!

Här ska du få ett boktips:

www.adlibris.com/se/bok/when-i-say-no-i-feel-guilty-9780553263909

Helst serlöst, läs, riktigt bra bok.
Svar på tråden Relation / bonusfamilj