• Xenia

Relation / bonusfamilj

"Problemet är att hon jobbar ? enbart? obekväma tider varenda arbetspass och behöver hjälp varje dag med hämtning och lämning på dagis och fritids, och vi går bara om varandra hela tiden och ibland sover hon över på jobbet så jag får ha all markservice ensam med alla barn.

Det handlar om 4-5 dagar i veckan hon behöver hjälp och jag ensam får sköta allt hemma och lämning hämtning på 3 olika ställen på morgonen/kvällen.
    ---
    Jag ställer upp i den mån jag kan och vill; men inte 4-5 dagar i veckan helt ensam och inte få träffa min flickvän som kommer hem när jag sover , eller är borta när jag vaknar ..

Jag får alltid stressa för jag börjar klockan 7 och ska lämna 4a barn innan det, och hon vaknar vid 4 och kan gå till jobbet i lugn och ro..

Hon vill absolut inte byta jobb, hon har sagt att hon älskar sin egentid när hon jobbar kvällar.

Men min egentid är totalt raderat pga att jag träffat en tjej som behöver så mkt hjälp."

Ja, här syns hur egoistisk hon är. Hon får egentid tack vare att någon annan (du, mormor m fl) passar hennes barn och i ditt fall sliter ihjäl sig. Hon prioriterar sin egentid framför tid med barnen och med dig.

Den rätta lösningen här vore att hon bytte jobb så hon fick träffa barnen mer och framför allt ta hand om dem mer och även träffa dig mer.

Vill hon inte det (det funkar tydligen bra för henne), så är det lika bra att göra slut.

• Xenia

Svårt att veta hur jag verkligen gjort. Men tror inte jag orkat med det i längden.

Rent spontant känns det som att jag inte skulle vilja leva med en sån egoistisk person. Skit samma hur vänlig och gullig personen är i sitt sätt, den är ändå inte snäll. Varken mot sin partner eller sina egna barn.

Det är bara att säga "jag orkar inte längre", så får hennes släktingar ta över barnpassningen och hämtningarna igen.

Ens partner och ens barn borde gå före jobbet och önskan om egentid. Varför ska hon njuta av egentid men inte du? Ser hon inte hur orimligt det är, så är det för att hon inte vill se det. 

Det finns säkert möjlighet att få samma/liknande jobb om några år när hennes barn är mer självgående. Men den viktiga tiden med dig och barnen nu kommer aldrig igen.

Du måste stå upp för dig så du orkar vara en bra far för dina barn.

Svar på tråden Relation / bonusfamilj