• Anonym (Ts)

    Skillnad på älska och knulla?

    Vad är skillnaden tycker ni på att älska med varann och att knulla? Och vem gör man vad med?

    Min erfarenhet är att män och kvinnor har olika syn på det här. kvinnor ser skillnad på begreppen medan män inte gör det...

  • Svar på tråden Skillnad på älska och knulla?
  • Anonym (Skillnad??)

    Satt och väntade på min bordsdam ... middag på ett slott ... 80-tal.
    När hon kom till bordet reste jag mig och presenterade mig - följdfrågan var:
    Tycker du bäst om att knulla eller att älska?
    Hon glodde på mig så jag höll på att dö. Men - så sa hon:
    Det beror väl på ....
    Vi hade en underbar kväll ihop. 

  • Anonym (Blandat ihop detta)

    Jag klarar inte skilja på de två så bra. Jag har försökt knulla ett par gånger med ett fåtal olika damer men det funkar väl i snitt 2-3 gånger sedan älskar jag med dem istället.

    Kanske jag skulle klara av att knulla någon en längre period om hon hade en riktigt påfrestande personlighet, så att det inte finns en chans alls att jag börjar tycka om henne. Problemet är att jag tycker väldigt fort om någon dam jag har sex med, jag hittar på en massa fina saker med henne som jag kan bara intala mig, så det måste vara en väldigt väldigt påfrestande madam, det räcker liksom inte med att hon är lite lagom narcissist och elak eller skrattretande korkad utan det måste tyvärr vara värre än så.  

  • Anonym (älskar med hjärtat och knulllar med kroppen)
    Anonym (Skillnad??) skrev 2020-05-14 22:10:53 följande:

    Satt och väntade på min bordsdam ... middag på ett slott ... 80-tal.
    När hon kom till bordet reste jag mig och presenterade mig - följdfrågan var:
    Tycker du bäst om att knulla eller att älska?
    Hon glodde på mig så jag höll på att dö. Men - så sa hon:
    Det beror väl på ....
    Vi hade en underbar kväll ihop. 


    Älska gör jag bara med någon jag är djupt kär i (besinningslöst attraherad och synkad) oftast de första året/åren när förälskelsen fördjupas, och innan sexet blivit slentrian. När attraktionen svalnat är det mer knull likaså med ons eller dejter. Det är en mer egocentrisk känsla för mig som inte kräver lika stor innerlighet. Det andra "att älska" är magi!
  • Anonym (EN)
    Anonym (Ts) skrev 2020-05-14 22:03:03 följande:

    Vad är skillnaden tycker ni på att älska med varann och att knulla? Och vem gör man vad med?

    Min erfarenhet är att män och kvinnor har olika syn på det här. kvinnor ser skillnad på begreppen medan män inte gör det...


    Älska för mig är stillsamt vaniljsex, det ägnar jag mig inte åt :) Jag och min man älskar varann mycket men vi knullar, för mig är det ett positivt ord - hett, härligt, porrigt sex
  • Anonym (Kombo)

    Jag kan tycka att det är två olika saker samtidigt som det kan vara samma sak.... Det bästa är nog om man får båda på samma gång. Även om jag är dödskär så vill jag att det ska vara hårt och passionerat. Vill inte ha det så där mjukt och mesigt så som man tänker sig att det är när man "älskar". Vill ha det hett, eldigt och att han är dominant. Vill känna hans åtrå och kärlek. Vilket innebär att vi samtidigt kysser varandra intensivt, smeker varandra men han ska vara hård också och bestämd. Det är att älska och knulla för mig. Endast "älska" får mig inte lika kåt och jag når inte samma nivå.

    Att "bara" knulla är kanske typ som när man ligger med en kk och där man inte har känslor. Jag är kåt typ och vill ligga..

    /En tjej

  • Anonym (Lajla S)

    Vi knullar av oss värsta kåtheten först, sedan älskar vi.

  • Anonym (JP)
    Anonym (EN) skrev 2020-05-14 23:06:14 följande:

    Älska för mig är stillsamt vaniljsex, det ägnar jag mig inte åt :) Jag och min man älskar varann mycket men vi knullar, för mig är det ett positivt ord - hett, härligt, porrigt sex


    Håller med till fullo. Man kan älska varann utan att älska MED varann. Älska är för mig romantiskt och stillsamt som i filmer ungefär. Sånt sex vill inte jag ha. Jag vill knulla!
  • Anonym (Man 39)

    Vi knullar ibland och älskar någon gång då och då..

  • Anonym (Kåt tjej (50år))
    Anonym (Lajla S) skrev 2020-05-14 23:18:38 följande:
    Vi knullar av oss värsta kåtheten först, sedan älskar vi.
    Samma här!
  • Anonym (-)

    Finns det inga kvinnor som tycker om att älska?

    Är man helt off som kille om man vill älska?

Svar på tråden Skillnad på älska och knulla?