• Anonym (Godmorgon)

    allvar och humor

    Jag tror jag har knäckt nättrollskoden. :)
    Förr i tiden när vi gick i skolan så brukade vi säga att när en kille retade en tjej så betydde det att han gillade henne. (retmetoden)


    Det betyder att alla troll gillar personerna som dom trollar med. Tror stenhårt på det här eller inte :D


    Så alla ni tjejer och killar som har ett nättroll efter er, ta det som en komplimang. Dom vågar inte säga att dom gillar er utan använder sig av den kända retmetoden.


    Vet att det kanske låter fånigt men jag kan till och med ta det som en komplimang nuförtiden när jag ser att ett troll använder mig i sina trollningar för det betyder att han tänker på mig. 


    Tänk om trollet slutar trolla, då skulle det betyda att personen inte tänker mer på mig. Det skulle i långa loppet betyda noll bekräftelse och ingen uppmärksamhet ;) Tänk vilken tid han lägger på dig och på att härmas på rätt sätt. En otroligt bra talang.


    Som sagt skriver det här med glimten i ögat och på ett humoristiskt sätt, hoppas att både troll och icke troll kan se det humoristiska i det hela. I annat fall har jag ingen framtid inom författarskap eller standup ;)  Är inte ute efter att reta trollen och göra dom bittrare och inte heller att förlöjliga såna som tycker det är jobbigt att bli utsatta för trollen.
    Däremot i dessa corona-tider är det skönt att tänka på humor och glädje. Ta tillvara på det positiva i livet. Ta hand om varandra. Livet är alldeles för kort. 

Svar på tråden allvar och humor