• tårtbiten

    Hjälp, vad händer med mig??

    Behöver hjälp/råd/tröst fort!

    Jag har inflamationer i mitt bäcken plus att bäckenet även är snett. Har haft ont under många, många månader. Man trodde först det var ett diskbråck men det visade senare på en MR att det var det jag beskrev ovan. Har fått bäcken bälte och värkmediciner. I onsdags (3 dagar sedan) bestämde doktorn för att jag var i behov av att få kortisoninjektioner rätt in i de ömma punkterna i bäckenet. Bland den värsta smärta jag varit med om, men redan dagen efter (torsdagen) kändes det ändå en aning bättre smärtmässigt. ont, men ok. Dock började jag i fredags kväll känna mig lite "lustig". Fick helt plötsligt mer ont igen, trött, lätt illamående och yr. Tänkte inte så mkt på det så jag gick och la mig lite tidigare den kvällen. Idag lördag mår jag verkligen skit, nästan så jag är orolig! Jag har ont nåt så in i, typ värre än dagarna innan jag fick sprutorna. Smärtan är inte ömmande så det känns inte som att det är sprutorna som orsakar värken, utan det känns som det gjort de senaste månaden fast värre. Dessutom domnar benen emellanåt och sticker lite i dem och jag mår illa, får svettatacker, huvudvärk och är EXTREMT yr! (Yrseln är endast något bättre om jag ligger ner)

    Någon som varit med om liknande och känner igen sig? Eller finns det möjligtvis någon här som jobbar inom vården som vet nåt om det jag känner kan hänga ihop med injektionerna? Börjar bli orolig. Tvivlar på nån form av allergiska reaktion, det borde kommit samma dag eller möjligen dagen efter.

    Tacksam för svar. Ringer naturligtvis 1177 om det blir värre eller inte ger med sig, men de som jobbar där har typ alltid samma svar; "ta en Alvedon och avvakta" eller "lägg på och ring ambulans"

  • Svar på tråden Hjälp, vad händer med mig??
  • Anonym (H)

    Injektionen kan leda till en övergående ökad smärta, den brukar ge med sig efter ett par dygn.

  • Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2020-05-16 21:08:21 följande:

    Injektionen kan leda till en övergående ökad smärta, den brukar ge med sig efter ett par dygn.


    Ok, men allt det andra då? Yrseln, det snurrar lixom och illamående. Känner mig lixom helt ostadig när jag går?
  • Anonym (H)
    Anonym (J) skrev 2020-05-16 21:19:02 följande:

    Ok, men allt det andra då? Yrseln, det snurrar lixom och illamående. Känner mig lixom helt ostadig när jag går?


    Kan det inte vara så att det är smärtan du reagerar på då?
Svar på tråden Hjälp, vad händer med mig??