Inlägg från: Zerac |Visa alla inlägg
  • Zerac

    Min pappa gick hastigt bort

    Hej,

    Beklagar verkligen din sorg även om dessa ord hjälper absolut ingenting.

    Vet precis hur det känns, min pappa gick bort av en hjärtinfarkt 53 år gammal i slutet av september 2019. Tyvärr var han borta på en tjänsteresa i Stockholm (bor i göteborg). Han måste känt av något för hans saker var packade från hotellrummet och han körde bil när det hände. Förmodligen mot sjukhuset men hann aldrig fram. Minns hela den kvällen i detalj, hur polisen kom och meddelade oss och hur jag handlöst föll till golvet och att jag behövde ringa runt till familjen, min farmor, pappas syskon.

    Har ju gått några månader nu och man kan andas igen. Det svarta hål som du känner just nu kommer blir lite ljusare. Lite i taget men det kommer ta lång tid.

    Jag får fortfarande flashbacks av kvällen det hände, får fortfarande gråtattacker (duschen oftast för då kan man snora ifred) och jag får hemskt dåligt samvete och oro när jag ser min mamma som försöker kravla sig upp ur hålet men faller ner snabbt igen, jag får dåligt samvete för hon är nu ensam och jag och min bror har partner/familjer vi kan åka hem till.

    Viktigaste du kan göra är att vara med dem du älskar för det är de som kommer få en att fortsätta. Speciellt din partner och sedan vänner. Man känner mer lättnad, skratt och alla "vanliga" känslor men det tar tid och det får ta tid och man får prata om det om och om igen.

    Glöm inte att sova (sova med serier på är ett tips, blir inte helt tyst då) och äta. Inget kommer fungera annars.

Svar på tråden Min pappa gick hastigt bort