Forum Barnomsorg - Förälder
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Kan en privat förskola kasta ut mina barn från förskolan?

Mån 18 maj 15:59 Läst 0 gånger Totalt 106 svar
    Mån 18 maj 15:59 -1

Hej

Jag har haft diskussioner med en förskolelärare som tillsammans med förskolechefen äger förskolan.

Idag blev jag riktigt arg då hon inte lät min son följa med på aktiviteter hans grupp ska ha. Det är nämligen övernattning på förskolan imorgon och jag sa att han kommer inte sova över men kommer gärna under dagen. De ska leka lekar, äta munch osv och pedagogen sa framför honom att: nej han får inte vara med oss om han inte sover över utan får vara med de mindre barnen. Detta kändes som en särbehandling o det brast för mig. Jag sa att jag inte tål att se dig och tog upp det med förskolan chefen men de håller fast vid det och varandras ryggar. Sedan bad chefen mig indirekt att byta förskola till mina barn. Försökte lägga det på mig:

Vill du verkligen ha dina barn här på förskolan?

Kan dem som privat förskola säga upp mina barn pga att jag inte går ihop med den ena pedagogen?

• Mån 18 maj 16:01 #1 -1 +4

Men OJ, hur beter DU dig??

• Anonym (Vanna­anna)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:06 #2 +2
    Långbenopluto skrev 2020-05-18 16:01:53 följande:

Men OJ, hur beter DU dig??

Hur beter sig förskolepersonalen när de av ingen anledning alls utesluter ett barn och säger det mitt framför barnet? Du kanske är för feg för att försvara dina barn, men många föräldrar reagerar med rätta starkt när barnen blir dåligt behandlade. Inte rätt att utesluta ett barn på det viset, jag skulle också reagera på det.
  • Anonym (Svar på tal)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:06 #3 -2 +2

Fast det där var väl ändå lite av en överreaktion..? Naturligtvis är det av praktiska skäl din son får vara med de mindre barnen i så fall. Du tror väl inte fsk-personalen har något personligt emot ditt barn så att de särbehandlar honom, eller? Så onda kan de väl inte vara.

Eftersom de är en privat förskola kan jag gott tänka mig att de har rätt att säga upp er plats. Ni borde kanske söka er till en kommunal istället.

• Anonym (Svar på tal)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:07 #4 -2
    Anonym (Vannaanna) skrev 2020-05-18 16:06:08 följande:
    Hur beter sig förskolepersonalen när de av ingen anledning alls utesluter ett barn och säger det mitt framför barnet? Du kanske är för feg för att försvara dina barn, men många föräldrar reagerar med rätta starkt när barnen blir dåligt behandlade. Inte rätt att utesluta ett barn på det viset, jag skulle också reagera på det.
    Du vet ju inte om barnet hörde konversationen, sedan finns det så klart en anledning att de gav den lösning som de gjorde. Inte för att vara taskiga mot barnet!
  • Anonym (Vanna­anna)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:08 #5 +2
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-18 16:06:14 följande:

Fast det där var väl ändå lite av en överreaktion..? Naturligtvis är det av praktiska skäl din son får vara med de mindre barnen i så fall. Du tror väl inte fsk-personalen har något personligt emot ditt barn så att de särbehandlar honom, eller? Så onda kan de väl inte vara.

Eftersom de är en privat förskola kan jag gott tänka mig att de har rätt att säga upp er plats. Ni borde kanske söka er till en kommunal istället.

Vad skulle det vara för "praktiska skäl" som gör att man måste utesluta ett barn från sina jämnåriga?
  • Anonym (Svar på tal)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:14 #6 -1 +1
    Anonym (Vannaanna) skrev 2020-05-18 16:08:04 följande:
    Vad skulle det vara för "praktiska skäl" som gör att man måste utesluta ett barn från sina jämnåriga?
    Läste du vad aktiviteten innehåller? De ska ha övernattning och säkert har de tänkt något särskilt i samband med det. Varför tror DU att de sa att det inte passade att barnet är med dem? För att pedagogerna hatar ts son eller....? Folk är sällan taskiga utan anledning.

Naturligtvis tycker jag att det låter konstigt om ts barn inte kan vara med på dagtid men jag har också förtroende nog för den mänskliga rasen att utgå från att det finns en normal förklaring och inte att "hela världen är emot en"-varianten.
  • Anonym (2barn­smor)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:29 #7 +2

Visst är det du som är arg på förskolan för din son inte får stå och kissa.

• Anonym (Vanna­anna)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:38 #8 +1
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-18 16:14:13 följande:

Läste du vad aktiviteten innehåller? De ska ha övernattning och säkert har de tänkt något särskilt i samband med det. Varför tror DU att de sa att det inte passade att barnet är med dem? För att pedagogerna hatar ts son eller....? Folk är sällan taskiga utan anledning.

Naturligtvis tycker jag att det låter konstigt om ts barn inte kan vara med på dagtid men jag har också förtroende nog för den mänskliga rasen att utgå från att det finns en normal förklaring och inte att "hela världen är emot en"-varianten.

Läste du? Vad är det enligt dig som hindrar att ett barn kan ansluta till resten av aktiviteterna efter övernattningen? Vad enligt dig är det för aktiviteter man absolut INTE kan ansluta till efter övernattningen?

Ts har rätt att få en förklaring till att sonen omöjligt kan ansluta senare, vad det är för typ av aktivitet. Hon fick inte någon förklaring alls, vilket är fel.

Att du på ett lättkränkt vis övertolkar/vantolkar allt till "hela världen emot en" säger mer om dig än något annat.
  • Anonym (Svar på tal)
    Visa endast
    Mån 18 maj 16:40 #9
    Anonym (Vannaanna) skrev 2020-05-18 16:38:07 följande:
    Läste du? Vad är det enligt dig som hindrar att ett barn kan ansluta till resten av aktiviteterna efter övernattningen? Vad enligt dig är det för aktiviteter man absolut INTE kan ansluta till efter övernattningen?

Ts har rätt att få en förklaring till att sonen omöjligt kan ansluta senare, vad det är för typ av aktivitet. Hon fick inte någon förklaring alls, vilket är fel.

Att du på ett lättkränkt vis övertolkar/vantolkar allt till "hela världen emot en" säger mer om dig än något annat.
    Du svarar inte på min fråga? Jag jobbar inte på ts förskola så du får fråga dem varför de inte tycker det är lämpligt.

Om jag vore ts hade jag så klart frågat redan på plats varför det inte gick att vara med dagtid så vi får väl vänta på att hon berättar det för oss.

Är det någon som är lättkränkt är det du, själv känner jag mig inte ett dugg kränkt men det är tröttsamt med människor som exploderar för minsta lilla.
  • Anonym (Vanna­anna)
    Visa endast
    Mån 18 maj 17:08 #10
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-05-18 16:40:38 följande:

Du svarar inte på min fråga? Jag jobbar inte på ts förskola så du får fråga dem varför de inte tycker det är lämpligt.

Om jag vore ts hade jag så klart frågat redan på plats varför det inte gick att vara med dagtid så vi får väl vänta på att hon berättar det för oss.

Är det någon som är lättkränkt är det du, själv känner jag mig inte ett dugg kränkt men det är tröttsamt med människor som exploderar för minsta lilla.

Svara på frågan: vilken typ av aktivitet är omöjlig att ansluta till efter övernattning? Jag kan inte komma på någon, uppenbarligen inte du heller eftersom du undviker att svara på det.

Att du är lättkränkt bevisar du i dina kommentarer, hur du än försöker vända på det. Svara istället på frågan: vad finns det för aktiviteter som är omöjligt att ansluta till efter övernattning? Och varför kunde inte förskolepersonalen redogöra för varför dessa aktiviteter var omöjliga att ansluta till? Då skulle problemet kunnat lösas där och då.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll