• Anonym (.)
    Mon 18 May 2020 18:34
    223 visningar
    25 svar
    25
    223

    Kvinnor, vad tolkar ni om två män som bor tillsammans?

    Hej!

    Om två män bor tillsammans, utan att ni visste relationen mellan dem två, skulle ni tolka att de var homosexuella? Skulle ni finna det hela lustigt?

    Om det visade sig att de inte var homosexuella par utan istället bästa vänner som bodde tillsammans. Vad skulle ni tycka?

  • Svar på tråden Kvinnor, vad tolkar ni om två män som bor tillsammans?
  • Anonym (apa)
    Mon 18 May 2020 19:21
    #11

    Det beror lite på åldren kanske men mina alternativ är:
    1a: De är vänner som behöver dela bostad för att det är väldigt dyrt att bo här omkring.
    1b: De är bröder som, se ovan
    2: De är personer som bor inneboende/andra hand utan att känna varandra innan
    3: De bor inte tillsammans egentligen, det bara verkar så på deras tider/rutiner
    4: De är ett par.

    Då är jag själv homosexuell och bor med min man men min första tanke är ändåinte att de är ihop

  • Anonym (C)
    Mon 18 May 2020 19:29
    #12

    Jag hade nog inte varit lika snabb med att anta att de var ett par som jag hade varit om de var en man och en kvinna. Vad det nu spelar för roll vad jag tänker om den saken.

  • Anonym (Nonse­ns)
    Tue 19 May 2020 07:55
    #13
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 18:38:25 följande:
    Lustigt? Det är väl inget lustigare med samkönade par än det är med par av motsatt kön? 

    Jag skulle inte anta något alls om den saken. 
    Homosexuella män gör man sig lustig över.
    Fikusar, fjollor.
    Så har det alltid varit.
    Och självklart så måste de vara ett par, två män som bor ihop.
    You do the math.
  • Anonym (Nonse­ns)
    Tue 19 May 2020 07:57
    #14
    annabellelee skrev 2020-05-18 19:17:15 följande:

    Jag skulle anta att de vara homosexuella, men inte tänka mer på det, varken positivt eller negativt.


    Men småfnissa lite för dig själv skulle du nog.
    Hade det varit två kvinnor som bor ihop så hade du förmodligen inte tänkt samma, eller ens småfnissat för dig själv.
  • Akidok­i
    Tue 19 May 2020 08:05
    #15
    Anonym (Nonsens) skrev 2020-05-19 07:55:22 följande:

    Homosexuella män gör man sig lustig över.

    Fikusar, fjollor.

    Så har det alltid varit.

    Och självklart så måste de vara ett par, två män som bor ihop.

    You do the math.


    #Mänvilkaärosäkraidenegnasexuellaidentiteten
  • Anonym (Nonse­ns)
    Tue 19 May 2020 08:10
    #16

    Jämför man homosexuella män och kvinnor så tycker nog de flesta att männen är omanliga. Och lustiga.
    Knacka bög drabbar väl endast män kan jag tänka mig.
    I min lilla stad är det några män som har tagit livet av sig. Man önskar att de hade flyttat till Stockholm, så kanske de hade fått vara ifred.

  • Tue 19 May 2020 08:11
    #17

    skulle inte reflektera alls faktiskt. Jag har massor i mitt eget liv att jag inte har intresse över hur och varför andra lever som dom gör. Är så pass ointresserad faktiskt.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Tue 19 May 2020 09:41
    #18
    Anonym (.) skrev 2020-05-18 18:34:07 följande:

    Hej!

    Om två män bor tillsammans, utan att ni visste relationen mellan dem två, skulle ni tolka att de var homosexuella? Skulle ni finna det hela lustigt?

    Om det visade sig att de inte var homosexuella par utan istället bästa vänner som bodde tillsammans. Vad skulle ni tycka?


    Det beror på hur de beter sig mot varandra. Går de hand i hand skulle jag anta att de var ett par. Annars vet man inte riktigt. Sedan är det faktiskt deras ensak och inte min. Det spelar verkligen ingen roll om det är två vänner eller ett par.
  • Anonym (L)
    Tue 19 May 2020 14:08
    #19

    Bryr mig inte. Tar inte saker för givet. Min man delade lägenhet med en kompis när vi träffades, såvitt jag vet är han inte homosexuell.

  • Sat 23 May 2020 02:25
    #20
    Anonym (Nonsens) skrev 2020-05-19 07:55:22 följande:

    Homosexuella män gör man sig lustig över.

    Fikusar, fjollor.

    Så har det alltid varit.

    Och självklart så måste de vara ett par, två män som bor ihop.

    You do the math.


    Gör man sig lustig över homosexuella män? Vem fan är man här?

    Fast jag antar herrn bara trollar.
    Anonym (Nonsens) skrev 2020-05-19 08:10:49 följande:

    Jämför man homosexuella män och kvinnor så tycker nog de flesta att männen är omanliga. Och lustiga.

    Knacka bög drabbar väl endast män kan jag tänka mig.

    I min lilla stad är det några män som har tagit livet av sig. Man önskar att de hade flyttat till Stockholm, så kanske de hade fått vara ifred.


    Varför kan man inte bara acceptera att människor är som dom är? Homosexuella eller inte. Och knacka bög drabbar människor. Sorgligt nog.

    Och dom i din lilla stad som inte kan låta homosexuella få va i fred borde fan lära sig att vidga sina vyer och respektera andra människor. Live and let live ffs!

    (Fast återigen så trollar du nog bara)
  • Anonym (..)
    Sat 23 May 2020 02:39
    #21

    Jag skulle tro att de var homosexuella.

  • Anonym (Racer­förare­)
    Sat 23 May 2020 02:56
    #22
    Anonym (L) skrev 2020-05-19 14:08:38 följande:

    Bryr mig inte. Tar inte saker för givet. Min man delade lägenhet med en kompis när vi träffades, såvitt jag vet är han inte homosexuell.


    Inte han kanske, men däremot hans pojkvän. :P
  • Sat 23 May 2020 03:48
    #23

    Nej vad är det för lustigt med det?

    Jag skulle utgå ifrån att dom valt att bo ihop av egen fri vilja och inte bry mig speciellt mycket mer om vad deras arrangemang är.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Bosta­dsmark­naden)
    Sat 23 May 2020 06:44
    #24

    För 20 år sedan hade jag direkt tänkt att de var homosexuella. Idag hade jag direkt tänkt "det finns inga bostäder, därför"

  • Anonym (Nonse­ns)
    Sat 23 May 2020 07:21
    #25
    flygrl skrev 2020-05-23 02:25:35 följande:
    Gör man sig lustig över homosexuella män? Vem fan är man här?

    Fast jag antar herrn bara trollar.
    Anonym (Nonsens) skrev 2020-05-19 08:10:49 följande:

    Jämför man homosexuella män och kvinnor så tycker nog de flesta att männen är omanliga. Och lustiga.

    Knacka bög drabbar väl endast män kan jag tänka mig.

    I min lilla stad är det några män som har tagit livet av sig. Man önskar att de hade flyttat till Stockholm, så kanske de hade fått vara ifred.


    Varför kan man inte bara acceptera att människor är som dom är? Homosexuella eller inte. Och knacka bög drabbar människor. Sorgligt nog.

    Och dom i din lilla stad som inte kan låta homosexuella få va i fred borde fan lära sig att vidga sina vyer och respektera andra människor. Live and let live ffs!

    (Fast återigen så trollar du nog bara)
    Mina inlägg speglar verkligheten.
Svar på tråden Kvinnor, vad tolkar ni om två män som bor tillsammans?