• Teraf1234

    Sex med andra medans man dejtar?

    Hej. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i strax över ett år. Vi har det bra och saker börjar bli allt mer seriösa. Han håller på med ett hus till sig själv och vill att även jag ska flytta dit när allt är klart. Allt är egentligen bra, han är snäll osv. Problemet ligger i något som hände förut, som har börjat gnaga på mig igen.

    Efter att vi hade dejtat i ca 2 månader fick jag höra att han hade legat med en annan tjej också (säkert fler...) vilket jag blev väldigt sårad av. Jag konfronterade honom, han bad om ursäkt, tiden läkte alla sår (tänkte jag) och vi blev tillsammans. Jag glömde nästan att han hade legat med den andra tjejen till och med. Fram till nu, när det har börjat bli en osäkerhet för mig. Nu i efterhand känner jag att jag nog inte gav det tillräckligt med tid för att läka ändå.

    Jag förstår mycket väl att vi inte var tillsammans än då och att han därmed inte heller var bunden till bara mig, det är därför jag förlät honom och är tillsammans med honom nu. Jag tror nog att jag inte skulle känna såhär om det inte var för att både jag och han känner den andra tjejen väldigt bra. Vi behöver träffa henne ofta. Han är glad och trevlig med henne, vilket man såklart ska kunna vara. Man måste ju kunna bete sig. Men det svider.

    Osäkerheten ligger ju såklart i det vanliga: hon är en väldigt fin tjej, vi dejtade redan så varför räckte inte jag osv. Han gjorde mig väldigt besviken. Han sa inte rätt ut att ?jag träffar bara dig?, så han hade inga förpliktelser så sett, men han diskuterade liksom framtid mer eller mindre, han gav mig förhoppningar redan då och fick mig att känna att jag var den enda. Och jag tycker att dejt och kk är olika saker. Man kan ha olika förväntningar av dem. Jag tycker bara det var så respektlöst, sen blir jag dagligen påmind om det eftersom jag dels träffar tjejen ofta, men sen också har gemensamma vänner med henne.

    Hur ska jag göra för att släppa det här? Jag älskar min kille och han visar att han älskar mig. Han har bett om ursäkt. Vi har det också bra tillsamman nu, så att göra slut är inte ett alternativ. Men det här håller på att göra mig galen, vilket lett till att jag nu är på familjeliv... hjälp...

  • Svar på tråden Sex med andra medans man dejtar?
  • Anonym (Ek)

    Alltså.. jag vet inte jag är tydligen rätt ensam om att tycka det men jag tycker det är lagom äckligt och fult av en kille att ligga med en gemensam bekant när han seriöst dejtar en tjej. Jag skulle inte ha varit okej med det och inte heller okej om han dessutom fortsatte ha kontakt med henne.

  • Anonym (Mono-gamen)
    Anonym (ppp) skrev 2020-05-19 11:17:14 följande:
    Man måste ju prata om det då. Man kan inte gå i flera månader och tro att man tycker lika om man inte har frågat. 

     
    Jag anser ju att om man dejtar så har man inte sex med andra. Om någon jag dejtade skulle vilja ha det bör den tala om det innan jag slösar min tid.

  • Anonym (T)
    Anonym (Mono-gamen) skrev 2020-05-19 10:55:09 följande:

    Så kan man resonera, medan andra tycker att om man dejtar så knullar man inte med andra samtidigt. Bäst är att båda tycker lika.


    Då är det väl ens eget ansvar att tala om att man inte vill att den man dejtar träffar andra under tiden? Jag personligen hade sett det som en rejäl varningsklocka om en kille hade försökt styra mig på det viset innan vi ens blev tillsammans, så det hade nog varit jag som inte velat träffa honom mer.

    Sen är det ju en annan sak att man inte behöver slänga upp det i ansiktet på personen när man väl blivit tillsammans, tillhör ju vanligt hyfs. Inte mer konstigt än att man kniper igen om detaljerna från sexet med ett ex.

    Men när ts nu fått veta är det bara att försöka svälja det och gå vidare.
  • Bjoer
    Teraf1234 skrev 2020-05-19 01:07:11 följande:

    Osäkerheten ligger ju såklart i det vanliga: hon är en väldigt fin tjej, vi dejtade redan så varför räckte inte jag osv. 


    Det här tror jag är fel tankesätt. Det handlar inte om att någon "räcker" eller "inte räcker till" utan det handlar om att sex är nice. Jag menar, jag är i ett lyckligt förhållande med bra sexliv och är nöjd med det. Men skulle jag få tillåtelse skulle jag ha sex med andra. Inte för att hon inte räcker till, för det gör hon absolut, utan för att det är spännande, kul och varierande. Bara för att man hittat sin favoritkaka blir inte andra kakor äckliga, om du förstår vad jag menar. :)

    Men du bör nog fundera lite på vad som krävs för att du ska kunna släppa det. Vad kräver du från honom, vad ligger på dig? Det kan vara så att du kommer fram till att det inte kommer gå att släppa och då finns det nog inte mycket annat att göra än att göra slut.
  • Anonym (I)
    Anonym (T) skrev 2020-05-19 13:05:54 följande:

    Då är det väl ens eget ansvar att tala om att man inte vill att den man dejtar träffar andra under tiden? Jag personligen hade sett det som en rejäl varningsklocka om en kille hade försökt styra mig på det viset innan vi ens blev tillsammans, så det hade nog varit jag som inte velat träffa honom mer.

    Sen är det ju en annan sak att man inte behöver slänga upp det i ansiktet på personen när man väl blivit tillsammans, tillhör ju vanligt hyfs. Inte mer konstigt än att man kniper igen om detaljerna från sexet med ett ex.

    Men när ts nu fått veta är det bara att försöka svälja det och gå vidare.


    De flesta vill väl ha en partner som tänker likadant , och inte styra någon med helt annat syn på sex och relationer.

    Men man får givetvis kommunicera och inte anta och gissa.
  • Anonym (I)
    Anonym (Mono-gamen) skrev 2020-05-19 12:51:52 följande:

    Jag anser ju att om man dejtar så har man inte sex med andra. Om någon jag dejtade skulle vilja ha det bör den tala om det innan jag slösar min tid.


    Men det är för din skull också att du frågar?

    Tråkigt för båda att slösa varandras tid.

    Och råka ut för samma som TS.
  • Anonym (Mono-gamen)
    Anonym (T) skrev 2020-05-19 13:05:54 följande:
    Då är det väl ens eget ansvar att tala om att man inte vill att den man dejtar träffar andra under tiden? Jag personligen hade sett det som en rejäl varningsklocka om en kille hade försökt styra mig på det viset innan vi ens blev tillsammans, så det hade nog varit jag som inte velat träffa honom mer.
    Ja, då bör ju vi två inte dejta varandra då, om du anser mig vara kontrollerande om jag inte gillar att du knullar med andra under tiden.

    Bra att båda är tydliga med sina intentioner.

  • Anonym (T)
    Anonym (Mono-gamen) skrev 2020-05-19 21:10:01 följande:

    Ja, då bör ju vi två inte dejta varandra då, om du anser mig vara kontrollerande om jag inte gillar att du knullar med andra under tiden.

    Bra att båda är tydliga med sina intentioner.


    Nej det bör vi inte, och ja, jag skulle se det som extremt kontrollerande om en kille började med att kräva total avhållsamhet när vi skulle dejta. Förövrigt är väl själva grejen med att bli tillsammans just att man då väljer att bara vara med varandra och ingen annan?
  • Anonym (Tjej54)

    Det som sticker ut lite i ditt inlägg är att det är en tjej som ni båda träffar i ett visst sammanhang. Det behöver inte förstärka osäkerheten men varför låg han med just henne?

    För att hon var tillgänglig eller han är en casanova som måste lägra alla i sin närhet?

  • Anonym (Elin)
    Anonym (T) skrev 2020-05-19 22:51:42 följande:
    Nej det bör vi inte, och ja, jag skulle se det som extremt kontrollerande om en kille började med att kräva total avhållsamhet när vi skulle dejta. Förövrigt är väl själva grejen med att bli tillsammans just att man då väljer att bara vara med varandra och ingen annan?

    Hur gör ni för att bli tillsammans? Frågar ni chans?
    För mig har det varit något som växer fram när man har känslor för varann och det är underförstått att man inte håller på med andra när man börjat bli fysisk (hålla hand, kyssas) med varann. Jag skulle ta ett stort steg tillbaka om en kille efter ett par månader plötsligt sa "nu vill jag inte att vi har sex med andra" och undra dels vad han trodde om mig och dels vad han gjort under tiden som vi skulle varit nyförälskade.

  • Anonym (Mono-gamen)
    Anonym (Elin) skrev 2020-05-20 19:50:17 följande:

    Hur gör ni för att bli tillsammans? Frågar ni chans?
    För mig har det varit något som växer fram när man har känslor för varann och det är underförstått att man inte håller på med andra när man börjat bli fysisk (hålla hand, kyssas) med varann. Jag skulle ta ett stort steg tillbaka om en kille efter ett par månader plötsligt sa "nu vill jag inte att vi har sex med andra" och undra dels vad han trodde om mig och dels vad han gjort under tiden som vi skulle varit nyförälskade.


    Precis.

    -Ska vi träffas imorgon igen och fika och mysa?

    -Nej, jag ska knulla med NN då. Men i övermorgon går bra.
  • Teraf1234
    Anonym (Tjej54) skrev 2020-05-20 17:52:23 följande:

    Det som sticker ut lite i ditt inlägg är att det är en tjej som ni båda träffar i ett visst sammanhang. Det behöver inte förstärka osäkerheten men varför låg han med just henne?

    För att hon var tillgänglig eller han är en casanova som måste lägra alla i sin närhet?


    Jag antar att det är för att hon var tillgänglig. Sen verkar många tycka att det är mer intressant att ?ragga? på såna man känner typ? Nä jag vet inte, han sa att han då inte visste att jag och hon kände varandra, men jag tycker att det borde ha varit rätt självklart. Det är ett litet område och sen visste han iaf att jag och hon kände samma personer...

    Det som gör mig så osäker i det att vi båda känner henne är dels att vi alltid kommer tvingas träffa henne, men sen känns det också som att han då verkligen sket i mina känslor typ. Om han absolut behövde ligga med andra hade han väl kunnat tänkt lite och gjort det med någon som inte kom riktigt härifrån. Och om han nu inte visste att jag kände henne visste han iaf att han skulle behöva fortsätta träffa på henne ofta... just det känns lite jobbigt.

    Kanske analyserar jag lite för mycket?
  • Anonym (T)
    Anonym (Elin) skrev 2020-05-20 19:50:17 följande:

    Hur gör ni för att bli tillsammans? Frågar ni chans?

    För mig har det varit något som växer fram när man har känslor för varann och det är underförstått att man inte håller på med andra när man börjat bli fysisk (hålla hand, kyssas) med varann. Jag skulle ta ett stort steg tillbaka om en kille efter ett par månader plötsligt sa "nu vill jag inte att vi har sex med andra" och undra dels vad han trodde om mig och dels vad han gjort under tiden som vi skulle varit nyförälskade.


    Återigen; man PRATAR väl med varandra och stämmer av under resans gång om det är så att man är osäker på var man har den andre? När det enligt dig är underförstått att man inte håller på med andra, när ni håller handen och kysser varandra och är nyförälskade; du tkr inte det låter som att ni redan är tillsammans då?
  • Anonym (Tjej54)
    Teraf1234 skrev 2020-05-20 22:49:15 följande:

    Jag antar att det är för att hon var tillgänglig. Sen verkar många tycka att det är mer intressant att ?ragga? på såna man känner typ? Nä jag vet inte, han sa att han då inte visste att jag och hon kände varandra, men jag tycker att det borde ha varit rätt självklart. Det är ett litet område och sen visste han iaf att jag och hon kände samma personer...

    Det som gör mig så osäker i det att vi båda känner henne är dels att vi alltid kommer tvingas träffa henne, men sen känns det också som att han då verkligen sket i mina känslor typ. Om han absolut behövde ligga med andra hade han väl kunnat tänkt lite och gjort det med någon som inte kom riktigt härifrån. Och om han nu inte visste att jag kände henne visste han iaf att han skulle behöva fortsätta träffa på henne ofta... just det känns lite jobbigt.

    Kanske analyserar jag lite för mycket?


    Tycker inte att du analyserar för mycket. (Har själv varit i din sits även om tjejen inte var en gemensam bekant utan han dejtade oss parallelt. Hade svårt att släppa det då han ljög om att de brutit, han hade kontakt ett bra tag med henne.

    I längden gick det inte för mina känslor försvann längs vägen. Tog slut ändå efter ett par år.)

    Tycker verkligen det är störigt och dålig takt att ligga med någon som ni båda träffar. Säger lite om hur han fungerar. Är han 100% trogen nu förrästen?

    Tycker det är lite varningslampa att han planerar en framtid med dig och passar på att ligga med snäckan sidan om....vad betyder sex för honom?

    Att hon är söt och trevlig gör dig osäker ja. Men hade det varit bättre om hon var oattraktiv?
  • Hi5

    I min (och din) värld gör man inte så, men i hans var det annorlunda. Hade ni pratat om det innan det hände? Alltså det där med att dejta (eller ligga med) andra samtidigt)? Annars var inte alla korten på bordet.
    Om han förstår hur du känner rörande hans agerande då, och fattar att det inte var okej för dig, och nu är på det klara med att det inte är ok att ligga med andra, så borde det ju räcka. 
    Sträck på dig när ni träffar henne. Du vann :) Trots att hon släppte till.
    Det är bara din osäkerhet på honom som spökar. Låt den inte göra det. Välj att lita på honom, och gör det fullt ut tills motsatsen bevisats. Du vinner ingenting på att vara osäker och tveka. Våga må bra och ta plats.


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden Sex med andra medans man dejtar?