• Anonym (TS)

    Gravid?

    Hur tidigt kan man känna gravidsyntom, som illamående, magont etc?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Lena08

    Jag kände dagen efter. Min mage var konstig och uppsvullen. Tänkte direkt att nu är det någonting med magen.

  • Anonym (TS)
    Lena08 skrev 2020-05-19 20:42:53 följande:

    Jag kände dagen efter. Min mage var konstig och uppsvullen. Tänkte direkt att nu är det någonting med magen.


    Fan. Har känt mig lite upplåst + illamående. Men efter vi hade avbrutet (han kom inte i mig) så är väl chansen relativt liten... dock hade vi fyra gånger inom 3 dagar.
  • Anonym (Anonym)

    Du kan tidigast känna symptom efter att ägget fäst och det tar ungefär en vecka från befruktning. Det är först då hormonerna börjar produceras. Du blir inte illamående pga graviditet de första dagarna.

    Varför kör ni med avbrutet? Det ska man bara göra om det är ok att bli gravid, ingen vill behöva göra abort i onödan.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-19 20:59:07 följande:

    Du kan tidigast känna symptom efter att ägget fäst och det tar ungefär en vecka från befruktning. Det är först då hormonerna börjar produceras. Du blir inte illamående pga graviditet de första dagarna.

    Varför kör ni med avbrutet? Det ska man bara göra om det är ok att bli gravid, ingen vill behöva göra abort i onödan.


    Det är en vecka sedan plus mitt i ägglossningen. Vi tog avbrutet eftersom vi inte hade kondomer på dejten... Jag vet, absolut inte bra.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-05-19 22:52:44 följande:
    Det är en vecka sedan plus mitt i ägglossningen. Vi tog avbrutet eftersom vi inte hade kondomer på dejten... Jag vet, absolut inte bra.
    Och som jag sa känner du inte symptom de första dagarna. Hormonnivåerna är alldeles för låga. Hoppas ni lärt er nåt.
  • Zaxika

    Kan ju vara lugnande att veta att psyket kan lura en rätt ordentligt. Har flera gånger trott att jag varit gravid, men pms och gravidhormoner påverkar en på ungefär samma sätt. Om du hade ägglossning för en vecka sedan så kan du ta ett tidigt graviditetstest om ca 4-5 dagar. Eller så sparar du pengarna och ser om mensen dyker upp som vanligt. Är den sen med några dagar så kan du ta ett test då. Oavsett resultat så löser det sig. Låt detta bli en påminnelse om att skydda er bättre. Lycka till!

  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-20 07:00:37 följande:

    Och som jag sa känner du inte symptom de första dagarna. Hormonnivåerna är alldeles för låga. Hoppas ni lärt er nåt.


    Jag har symtom. Fick inte de det första dagarna. Vi har knappast lärt oss något vi inte visste innan.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-05-20 10:29:21 följande:
    Jag har symtom. Fick inte de det första dagarna. Vi har knappast lärt oss något vi inte visste innan.
    Dina symptom är helt normala att få mellan äl och mens oavsett graviditet.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-20 15:46:26 följande:

    Dina symptom är helt normala att få mellan äl och mens oavsett graviditet.


    Aldrig haft de förrut dock.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-05-20 16:05:57 följande:
    Aldrig haft de förrut dock.
    Det är möjligt men kroppen förändras och du kan ha olika symptom varenda cykel om man säger så.

    Förresten är illamående inte ett typiskt symptom men det kan bero på många andra saker, t ex som du säkert läst många i forumet som inbillar sig att de är gravida och nästan framkallar symptom oavsiktligt. Illamående får man som sagt inte första veckan så det beror inte på graviditet ändå.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-20 16:12:08 följande:

    Det är möjligt men kroppen förändras och du kan ha olika symptom varenda cykel om man säger så.

    Förresten är illamående inte ett typiskt symptom men det kan bero på många andra saker, t ex som du säkert läst många i forumet som inbillar sig att de är gravida och nästan framkallar symptom oavsiktligt. Illamående får man som sagt inte första veckan så det beror inte på graviditet ändå.


    Nja, det där är olika från person till person. Har många i min närhet som har varit illamående redan i början.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-05-20 18:12:19 följande:
    Nja, det där är olika från person till person. Har många i min närhet som har varit illamående redan i början.
    Som sagt, placeboeffekten är stark.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-20 18:36:09 följande:

    Som sagt, placeboeffekten är stark.


    Mycket möjligt, men jag känner min kropp till skillnad från dig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (TS) skrev 2020-05-20 21:33:18 följande:
    Mycket möjligt, men jag känner min kropp till skillnad från dig.
    Så bra då :) Då är du väl gravid, inget test behövs. Du känner ju din kropp bäst. Lycka till du...
  • Anonym (TS)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-21 06:58:32 följande:

    Så bra då :) Då är du väl gravid, inget test behövs. Du känner ju din kropp bäst. Lycka till du...


    Problemet är att det inte passar med en graviditet nu med en person jag inte känner ordentligt.
  • Lena08

    Lite klantigt av dig att bli med barn om du inte är säker. Har själv gjort samma sak. Trodde ej att jag kunde bli det så vi körde på oskyddat. Blev gravid på en gång, men valde abort efter ett tag. Kände att det inte var mannen i mitt liv.

    Jag försöker inte trycka ner dig på något sätt. Alla gör sina misstag.

  • Anonym (TS)
    Lena08 skrev 2020-05-21 13:29:46 följande:

    Lite klantigt av dig att bli med barn om du inte är säker. Har själv gjort samma sak. Trodde ej att jag kunde bli det så vi körde på oskyddat. Blev gravid på en gång, men valde abort efter ett tag. Kände att det inte var mannen i mitt liv.

    Jag försöker inte trycka ner dig på något sätt. Alla gör sina misstag.


    Jag är fullt medveten om att det var klantigt. Men jag vet fortfarande inte om jag är gravid, med det finns en betydlig risk för det.
Svar på tråden Gravid?