• Anonym (Bliva­nde)
    Wed 20 May 2020 13:24
    253 visningar
    9 svar
    9
    253

    När syntes det?

    När var det uppenbart att ni var gravida? Alltså det jag menar, när kunde andra se det? Vilken vecka var ni i?

  • Svar på tråden När syntes det?
  • Anonym (Valen­)
    Wed 20 May 2020 13:53
    #1

    V.9 med första barnet började jag få de första blickarna. V.13-14 var det uppenbart och då kunde jag bara ha mammabyxor. Med andra barnet syntes det tidigare, började med mammabyxor v.10. Och japp, jag blev tämligen rund med båda.   Hade storlek xxxl på slutet.

  • Anonym (Hm)
    Wed 20 May 2020 13:57
    #2

    Vecka 14.

  • Anonym (Q)
    Wed 20 May 2020 14:09
    #3

    Runt månad 4 så kunde jag när jag låg på rygg se en liten bula. I månad 5 kunde man se magen i baddräkt, men den var fortfarande lätt att missa under kläder. Jag var nog inte uppenbart gravid förrän i 7:e eller 8:e månaden. Alltså på den nivån då folk man inte känner skulle veta att man var gravid.

  • Anonym (V)
    Wed 20 May 2020 14:21
    #4

    Typ nu. Vecka 35. Men om jag har jacka på mig syns det inte.

  • Wed 20 May 2020 19:33
    #5

    Jag har två pojkar och på mig har det stämt att magen mest hållit sig framåt eller vad man ska säga. Bakifrån har man inte kunnat se att jag varit gravid.

    Med första så tog det till vecka 22-23 innan det blev uppenbart att jag inte bara ätit för många bullar. Innan dess kunde jag ha vanliga linnen och toppar utan att det var särskilt tydligt. Väldigt märkligt när man var på RUL minns jag, och man såg en bebis där inne utan att magen var särskilt stor.

    När jag väntade andra barnet så kom magen tidigare, det fanns ju space sen innan. Men jag kunde fortfarande träffa folk på jobbet när jag var närmare vecka 25-26 och de såg inte att jag var gravid. Men det kanske berodde på att jag var bra på att klä mig neutralt. Lite längre svart linne med kofta eller kavaj över och vips så ser man inget framifrån.

  • Anonym (Mm)
    Thu 21 May 2020 01:50
    #6

    Vecka 30 började jag få en kula, vecka 35 va jag stor som ett hus.

    Jag vägde 55 kg

  • Anonym (Isa)
    Thu 21 May 2020 01:54
    #7

    Kollegorna märkte redan i vecka 8, jag fick enorma bröst direkt! Ingen var överraskad när jag i vecka 12 kände att jag behövde berätta, fick bara skratt och ?ja, jo det visste vi?.

    Men en mage hade jag nog börjat få först kring v14. Då sneglade även folk jag inte kände.

  • Anonym (Bliva­nde) Trådstartaren
    Fri 22 May 2020 11:18
    #8

    Känner mig lite i chock över att det tydligen ofta syns så tidigt. Ska hade hoppats på att kunna dölja en graviditet till runt vecka 20.. men det kanske jag bara kan drömma om...

  • Fri 22 May 2020 11:37
    #9

    Första barnet i vecka 34.

    Andra och tredje(tvillingar) i vecka 18.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
Svar på tråden När syntes det?