Vad kostar en abort?
Hej!
Ja som rubriken lyder, vad kostar en abort?
Hej!
Ja som rubriken lyder, vad kostar en abort?
jo visst e de säkert det ...
Där vart jag bor så gör man medicinsk abort på pat. - hotellet, så man får betala en viss summa för det oxå..
Nu minns inte jag hur mycket..
Abort kostar väl ingenting eller????
Man op väl o åker hem samma dag. o skulle man bli inlagd en natt kostar det 80 kr. Jag gjorde abort för ca 7 år sen o det kostade inte ett öre. Och om det kostar så kostar det väl som ett vanligt läkarbesök. Eller?? Har jag missat nåt???
O läkarbesök brukar kosta 80 eller 200kr. Beror lite på. men mer än 200 kostar det inte iaf.
En abort kostar ca 1000kr först måste du till en barnmorska på kvinnokliniken för att bli bedömd i vilken vecka du är i har du då inte gått tillräckligt långt så måste du gå ytterligare en gång till för att det ska synas nåt på VUL sedan kostar även själva aborten...
Råder dig till att inte ta en räkning det gjorde jag & då blir man påmind ytterligare en gång vad man ha gjort bättre att betala på plats så att man slipper bli mer påmind än vad man behöver..
Det kostar som ett läkarbesök. Typ 200-300, gjorde en abort för 2 år sedan.
Jag fick en faktura som jag sen betala
Hoppas att allt går bra för dig...
här e då abort gratis
Känslomässigt; MYCKET
Arvode; 300 kronor i v-norrland
Lycka till!
först kanske det beror på hur gammal man är. och ett vanligt läkarbesök kostar 260kr tror jag... iaf kostar det så att göra ett VUL privat
Min abort var helt gratis. Beror kanske på hur gammal man är, som Maria1984 skrev.
min medicinska kostade 80+80
Jag gjorde en abort för några dagar sen. Den kostade 260+260kr.
Första besöket kollar man ju med vul och bestämmer sig för vilken typ av abort man ska göra samt för en massa information. Det besöket kostade 260kr. Sen kostade det 260 kr för att göra själva aborten, gjorde en skrapning. Så sammanlagt alltså 520kr.
Jag gjorde det på huddinge sjukhus.
Är du under 20 så är det förmodligen gratis i alla fall...har vart för mig!!
det beror på vart du bor.. men jag fick betala 150 för 7 år sen ..
men de var bara för själva aborten. jag betaladeinte för nåt annat ...
ring till kk så ska du se att de hjälper dig .. kram
200 kr (gbg)
Gratis i Uppsala län