Inlägg från: Norrland983 |Visa alla inlägg
  • Norrland983

    Söka hjälp (psykiatri/BUP) under sommaren

    Kortfattat-

    Är det ?värt? att söka hjälp på etc BUP under sommarlovsmånaderna? Tänkte liksom om det är bedrövligt lång väntetid eller om de ?begränsar? sig på ngt vis under sommaren ? Eller borde man isf bara försöka prata med någon på ungdomsmottagningen (eller nån annanstans ¿) istället om det nu hjälper något om jag går dit,,?

    (Aldrig haft kontakt med någon av bup eller umo alls innan, och endast varit på vc 1 gång för typ 5 år sedan pga annat, så är inte så jäkla lätt som de låter att ta tag i det + är väll lite svårt ibland att ?komma in i systemet??? hah)

  • Svar på tråden Söka hjälp (psykiatri/BUP) under sommaren
  • Norrland983
    Anonym (Beror på) skrev 2020-05-21 02:45:42 följande:

    Vad har du för problem?

    Ja oftast är det mer begränsat. Det är inte stängt men längre väntetider. Men beroende på dina problem och ålder finns kanske andra alternativ?


    Well alltså om man ska dra de lite ?kort? så är det självskadebeteende(skära) - alltså ångest, och att jag mår skit rent ut sagt av olika anledningar som jag knappt vet själv. Även ?matproblem? eller vad jag ska kalla det, och i perioder blir det (allt) såklart värre och då får jag ibland tankar på suicide osv men japp,,och är 16, börjar gymnasiet efter sommaren,,,, dock har det ju dessutom blivit så att jag själv ser detta som ?småproblem? eftersom att det finns dem som har det betydligt värre, de som mår värre, skär mer-djupare, lyckas med sina ?ätstörningar beteenden?, de som behöver hjälp snabbt, de som har en orolig familj som ser hur dem mår, och allt dedär å jag gör ju därmed inget som är direkt allvarligt/farligt och sådant..om jag jämför mig med andra,, men inte vet jag
  • Norrland983
    Anonym (E) skrev 2020-05-21 14:12:16 följande:

    Börja på UMO och så kan de säkert slussa dig vidare vid behov. Jag tänkte som du, ville inte ta plats för andra hade det värre men ångrar mig fortfarande som vuxen att jag inte åtminstone försökte få hjälp. Självskadebeteenden blir svårare att bryta ju längre man håller på tyvärr.

    Ring imorgon :)


    Aa tack så mycke:)
Svar på tråden Söka hjälp (psykiatri/BUP) under sommaren