• Wed 20 May 2020 21:22
    913 visningar
    16 svar
    16
    913

    Syrran är kär!

    Halloj.

    Jag är 25 år och har en underbar pojkvän och en super trevlig syster, min pojkvän är 26 och min syster är 16, det ända problemet är att jag har börjat märka att hon har fattat tycke för min sambo och jag är lite orolig.

    Hon tittar ofta på honom och en gång på hennes födelsedag kramade de varandra och jag kunde se i hennes ögon efter kramen att hon var stenkär. jag har inte pratat med henne om detta då jag kanske gör henne orolig eller rädd. och nu är jag orolig att min syster ska ta över min sambo om vi någon gång gör slut.

    Någon som varit i en liknande situation eller har några tips på hur jag kan sluta vara orolig? hade varit så bra.

  • Svar på tråden Syrran är kär!
  • Wed 20 May 2020 21:35
    #3
    Gameofthrones skrev 2020-05-20 21:26:33 följande:

    Hon är 16 år hormoner överallt.

    Säg till på en gång. Syskon blir sådär när systrar kommer med kärleken.

    Jag var nog mer kåt än kär. På den tiden, haha hormoner..

    Jag vet känslan. Lita på din intuition


    Ah jag fattar.

    Det hade ju varit en sak om det bara var hon men Däremot har även han kollat in henne ofta, han nämner ofta hur lyckligt lottad jag är att han en så ?fin? lillasyster och jag vet liksom inte hur man ska bemöta det.
  • Wed 20 May 2020 21:37
    #4
    Anonym (g) skrev 2020-05-20 21:25:44 följande:

    Typisk lillasyster

    När du ser henne få stjärnor i ögonen skrattar du och säger "sluta fåna dig".


    Haha ja det låter som en bra idé.

    Men har har också börjat fatta tycke för henne också, han kollar in henne ofta och påpekar ofta hur ?snäll? hon är mot honom och jag vet inte hur man ska bemöta det.
  • Wed 20 May 2020 22:57
    #6
    Anonym (???) skrev 2020-05-20 21:45:56 följande:

    Hur vet du att han gjort det? Han kanske bara försöker vara trevlig mot henne.

    Du skriver som om du själv vore 14. Ta ett vuxet samtal med din pojkvän! 


    Jag har frågat honom många gånger, men allt han säger är bara att jag inte ska bry mig och inte oroa mig! typ att han har rätt att flörta med min syrra för att det är på ?skoj?.
  • Thu 21 May 2020 01:34
    #11
    Anonym (Mm) skrev 2020-05-21 01:03:33 följande:

    Hon är ung, hon blir säkert kär av att han är rolig och snäll. Berätta för han hur du känner och vill att han ska backa lite, inte vara lika skämtsam och trevlig.

    Varför tänker du att han ska ligga med henne ifall ni gör slut? Litar du ej på din partner?

    Om detta stör dig jätte mycket på de så borde du kanske prata med henne.


    Jag har nämnt många gånger att hon får vänta tills hon själv får en partner och inte flörta med han så mycket. klart jag litar på honom, gör vi slut så har ju han egna beslut och ta så det är ju inte min ensak. jag har väldigt ofta försökt och få han och backa och liksom inte få henne att känna något olämpligt. men han skattar bara och säger att jag överdriver
  • Thu 21 May 2020 01:37
    #12
    Anonym (g) skrev 2020-05-21 00:03:55 följande:

    Nej, det är inte på skoj

    Ta diskussionen utifrån att din syster är minderårig och i sitt eget hem ska hon slippa få blickar från 26åriga män , flört och kommentarer.

    Ta diskussionen från din systers perspektiv. Inte från svartsjuk flickvän perspektiv

    Han är vuxxen och hon minderårig, så hans uppmärksamhet mot henne är olämplig


    Han har bara varit hemma hos henne när jag bodde hemma (har flyttat hemifrån) och då var han mest med mig, visst att han ibland frågade hur det var med henne osv. men som sagt, hon är ung och hormonerna far, han pratar inte om henne så mycket längre utan ibland frågar hur det är.
  • Thu 21 May 2020 01:40
    #13
    Anonym (g) skrev 2020-05-20 23:59:09 följande:

    Jag har en 16 årig dotter, om en 26årig man kom hem till oss och och flörtade med henne och lekte med hennes känslor. det tom syns på henne att hon blir påverkad.  Skulle bli tvärförbannad. skulle bli ledsen även för min äldre dotter såklart

    26 år och tror att det är på skoj och att det skulle var kul.

    Säg till honom att han inte välkommer hem så länge han tror att människor är leksaker


    Han flörtar inte det är väll mer att han försöker vara snäll mot henne, som den gången när vi firade hennes födelsedag så fick hon en kram av honom, jag såg på henne direkt att hon vart överlycklig. hon klagar ofta på hur hon aldrig kommer få en pojkvän eller hur hon aldrig kommer ha någon som älskar henne på det sättet. då brukar jag förklara att det inte är något hon ska tänka på.
  • Thu 21 May 2020 10:27
    #15
    Anonym (Hindu) skrev 2020-05-21 01:53:53 följande:

    Det här låter allvarligare än att din syster blir lite stjärnögd. Hon är tonåring och har inte koll på känslor och signaler än.

    Men om en vuxen ma börjar kolla in en tonåring, då hade jag tagit ett allvarligt snack, för det är helt fel.


    Men som sagt, hon är ung, hon har även berättat att hon har haft crushes på skådespelare som är 50-60 år och vad jag vet så är väll det också helt fel.
Svar på tråden Syrran är kär!