• smallan

    Vad ska jag göra?! (Akut hjälp)

    Hej!

    Är så att jag och min sambo har varit tillsammans i 6,5 år. Vi har haft rätt svajigt dom två senaste åren med upp samt nergångar. Men när det varit bra så har det varit fantastiskt bra! Nedgångarna har främst skett pga sambons oärlighet med att han t.ex rökt i smyg trots att han sagt att han inte gör det, jag har upprepade gånger sagt att det är inte att han röker som är grejen utan att han är oärlig och ljuger om det som stör mig. Sen har han även ljugit om ekonomiska grejer.

    Vi försöker iallafall skaffa barn nu efter en tung vinter (bortgång inom familjen) vilket påverkade vårt psykiska mående. Här om dagen så bråkade vi igen då jag hade kommit på honom med att röka på jobbet och även denna gång pratade vi om hans oärlighet.

    Jag har även haft lite på känn av att han skriver med en kvinnlig kollega på fb och nu imorse när han kom hem från jobbet och hade glömt fb öppet (alla meddelanden) så tittade jag och hittade en konversation med kvinnliga kollegan. Läste igenom en del utav det och han skrev ?världens bästa **** ?(hennes namn, vi heter samma sak) sen skickades det några smileysar med pussmun och hjärta.

    Hittade även text om när vi hade haft ett bråk för ett tag sedan och att han hade åkt till henne på kaffe då eftersom jag bad honom att åka iväg och tänka på allt. Han kommenterade även hur snygg hon var på hennes nya profilbild. Även när han skulle iväg på en grabbhelg med sin bästa kompis för några veckor sen och dom skulle fira att han skulle bli pappa så skrev han till tjejen att typ ?obs INTE jag som ska bli pappa? och under tiden höll vi faktiskt på att skaffa barn redan.

    Vad ska jag göra?! Ska jag berätta om det jag läst? Vi har pratat om att gå på parterapi.

Svar på tråden Vad ska jag göra?! (Akut hjälp)