• Anonym (-)
    Thu 21 May 2020 10:52
    4552 visningar
    183 svar
    183
    4552

    Tycker du synd om män som köper sex pga att det är deras sista utväg att få ha sex och känna närhet överhuvudtaget?

    Vad tycker du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du synd om män som köper sex pga att det är deras sista utväg att få ha sex och känna närhet överhuvudtaget?
  • Sat 23 May 2020 09:02
    #82
    +1
    Tecum skrev 2020-05-22 21:22:07 följande:

    Med jämna mellanrum dyker det oerhört korkade förslaget att män kan ha sex med varann upp och jag undrar varje gång om skribenten verkligen är så lågbegåvad eller det bara beror på ren desperation då alla andra argument tagit slut...

    Män vill inte ha sex med andra män! Män är inget att ha, kan aldrig ersätta en kvinna och de kvinnor som inbillar sig det nedvärderar både sig själva och andra kvinnor. Män vill inte bara ha utlösning för då kunde de ha sex med sig själva, med en docka eller whatever. De vill ha värme, närhet och sex med en kvinna, så enkelt är det men så förtvivlat svårt att förstå för vissa kvinnor.


    Nervärderar inte män både sig själva och kvinnor i högre grad när de tycker att det är nice att ha sex med någon som inte vill ha sex med dem? Någon som är tvingad av andra, av missbruk eller av ekonomisk utsatthet tex? Jag tycker nog att det är bra mycket mer förnedrande än att komma överens med en polare om att hjälpas åt att tömma.
  • Sat 23 May 2020 09:24
    #83
    Oerhörd skrev 2020-05-23 09:02:58 följande:
    Nervärderar inte män både sig själva och kvinnor i högre grad när de tycker att det är nice att ha sex med någon som inte vill ha sex med dem? Någon som är tvingad av andra, av missbruk eller av ekonomisk utsatthet tex? Jag tycker nog att det är bra mycket mer förnedrande än att komma överens med en polare om att hjälpas åt att tömma.
    Som sagt, den genomsnittlige sexköparen är män med gott självförtroende som inte har svårt att få sex på vanligt sätt. De nedvärderar kvinnor, struntar i närhet och sexköpet handlar mer om makt än om sex. Men personer som TS köper inte sex, de vill ha en kvinna som bryr sig och ser dem, precis som de flesta män som beklagar sig över sexbrist. Ändå får de höra hånfulla och nedvärderande kommentarer som din ovan. Om du inte har något konstruktivt att säga till dem så låt helt enkelt bli.
  • Sat 23 May 2020 09:52
    #84
    +1
    Anonym (tja) skrev 2020-05-22 19:13:10 följande:

    Kvinnor behöver inte betala för sex eftersom ni kan få hur mycket som helst om ni vill utan ansträngning. Därför kan man inte jämföra och jag tror inte heller att kvinnor har möjlighet att förstå. För att få kvinnor att förstå kan man byta ut sex mot barn.

    Jag tror att sex är lika viktigt för män som barn är för kvinnor. Kvinnor som börjar närma sig 40 men inte hittat någon man att skaffa barn med möts med sympatier och en annan förståelse för att de väljer att åka till Danmark och betala för att få sperma i sig. Det är inte deras fel att de inte hittat någon att skaffa barn med, det är synd om dem, det är omständigheterna fel osv. Man säger aldrig åt dessa kvinnor att de ska jobba på sin charm osv. Män med motsvarande problem är istället själva skyldiga till sin ensamhet och möts med förakt när de åker till Danmark för att få ha sex. I Danmark är det lagligt med bordeller och sexköp. Bordellernaverksamheten sker helt inom lagens ramar, verksamheten sker helt öppet och det sker kontroller av polisen att allt går sätt till. Alla gånger jag har varit på bordell i Danmark så har det varit danska kvinnor som jobbat där. Jag brukar prata med dem och det är aldrig något våld eller så. Åldern har varit mellan 30 och 40. En kvinna jag pratade med jobbade som sjuksköterska, men drygade ut sin inkomst med att jobba ett pass i veckan på bordellen eftersom hon var ensamstående med två barn och behövde extra pengar. Det är ingen extrem fattigdom precis som ligger bakom. Inga unga rumänskor eller afrikaner. En gång var det en italiensk kvinna pluggade på universitetet som drog in extra pengar på detta sätt med ett pass i veckan och en gång en norsk kvinna. Annars danska. Jag vet att ingen tror att detta är sant eftersom bilden är så ensidigt negativ pga av den illegala verksamheten som sker i Sverige och all skit med trafficking osv som är förknippad med den


    Enligt det danska Socialforskninginstitutet har nära hälften av alla personer i prostitution i Danmark utsatts för våld eller hot.

    Andra vanliga problem är posttraumatiskt stressyndrom, depression och ångest.

    Trafficking är ett stort problem även i länder där prostitution är lagligt.

    Problemet är att män som du vägrar acceptera detta.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sat 23 May 2020 10:22
    #86
    +1
    Tecum skrev 2020-05-22 21:22:07 följande:

    Med jämna mellanrum dyker det oerhört korkade förslaget att män kan ha sex med varann upp och jag undrar varje gång om skribenten verkligen är så lågbegåvad eller det bara beror på ren desperation då alla andra argument tagit slut...

    Män vill inte ha sex med andra män! Män är inget att ha, kan aldrig ersätta en kvinna och de kvinnor som inbillar sig det nedvärderar både sig själva och andra kvinnor. Män vill inte bara ha utlösning för då kunde de ha sex med sig själva, med en docka eller whatever. De vill ha värme, närhet och sex med en kvinna, så enkelt är det men så förtvivlat svårt att förstå för vissa kvinnor.


    Fast hur kan man få för sig att man får "värme" av någon som med stor helst skulle slippa ha sex med en. Hur kan man bortse från att det är stor risk att kvinnan vantrivs med att sälja sex.

    Nej de manliga sexköparna vill inte ha sex med andra män. Men argumentet är inte så tokigt ändå, för det finns mänga kvinnor som säljer sex som är precis lika ointresserade av sina kunder som en man skulle vara. Du ser det utifrån köparens perspektiv. Men om man ser det från säljarens perspektiv kan lusten att sälja sex till män många gånger vara lika låg som den är för dig.

    Din lust att ha sex med en man kan vara lika låg som för den rumänska kvinnan som redan haft sex med många män hon inte tänder på. Så nej så tokigt är inte argumentet ändå.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sat 23 May 2020 10:23
    #87
    Tecum skrev 2020-05-22 21:22:07 följande:

    Med jämna mellanrum dyker det oerhört korkade förslaget att män kan ha sex med varann upp och jag undrar varje gång om skribenten verkligen är så lågbegåvad eller det bara beror på ren desperation då alla andra argument tagit slut...

    Män vill inte ha sex med andra män! Män är inget att ha, kan aldrig ersätta en kvinna och de kvinnor som inbillar sig det nedvärderar både sig själva och andra kvinnor. Män vill inte bara ha utlösning för då kunde de ha sex med sig själva, med en docka eller whatever. De vill ha värme, närhet och sex med en kvinna, så enkelt är det men så förtvivlat svårt att förstå för vissa kvinnor.


    Fast hur kan man få för sig att man får "värme" av någon som med stor helst skulle slippa ha sex med en. Hur kan man bortse från att det är stor risk att kvinnan vantrivs med att sälja sex.

    Nej de manliga sexköparna vill inte ha sex med andra män. Men argumentet är inte så tokigt ändå, för det finns mänga kvinnor som säljer sex som är precis lika ointresserade av sina kunder som en man skulle vara. Du ser det utifrån köparens perspektiv. Men om man ser det från säljarens perspektiv kan lusten att sälja sex till män många gånger vara lika låg som den är för dig.

    Din lust att ha sex med en man kan vara lika låg som för den rumänska kvinnan som redan haft sex med många män hon inte tänder på. Så nej så tokigt är inte argumentet ändå.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sat 23 May 2020 10:37
    #88
    +1
    Anonym (tja) skrev 2020-05-21 21:12:29 följande:

    Det beror väl på. Om det är en person som är väldigt ful eller har något funktoinshinder kan jag känna medlidande av den orsaken. Men att betala för sex tycker är helt odramatiskt. Jag har gjort det massor av gånger och tycker inte det är konstigare än att gå till en restaurang och betala för mat om man är hungrig och inte orkar att laga mat själv. Jag inbildar mig inte att personalen på rstaurangen hade lagat mat och servrat mig om de inte fått betalt.


    Det är skrämmande att du låtsas att sex är så okomplicerat, trots att så många som säljer sex mår dåligt av det, egentligen inte tänder på dig, och många mer eller mindre är tvingade till det som en sista utväg, eller tvingade av andra personer.

    Det är också en skrämmande jämförelse att det är samma sak att sälja mat som sin egen kropp. Tror du att det är lika vanligt med fysik och psykiskt ohälsa, samt våldsutsatthet och missbruk, hos restaurangpersonal?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sat 23 May 2020 11:05
    #89
    New Dawn skrev 2020-05-23 10:22:52 följande:
    Fast hur kan man få för sig att man får "värme" av någon som med stor helst skulle slippa ha sex med en. Hur kan man bortse från att det är stor risk att kvinnan vantrivs med att sälja sex.
    Nej de manliga sexköparna vill inte ha sex med andra män. Men argumentet är inte så tokigt ändå, för det finns mänga kvinnor som säljer sex som är precis lika ointresserade av sina kunder som en man skulle vara. Du ser det utifrån köparens perspektiv. Men om man ser det från säljarens perspektiv kan lusten att sälja sex till män många gånger vara lika låg som den är för dig.
    Din lust att ha sex med en man kan vara lika låg som för den rumänska kvinnan som redan haft sex med många män hon inte tänder på. Så nej så tokigt är inte argumentet ändå.
    Jo men vilka är det som ständigt får höra att de ska ha sex med män istället? Det är inte sexköparna utan ensamma män som är oskulder eller har svårt att få sex. De vill inte heller ha prostituerade utan vanliga kvinnor som VILL vara nära och ha sex.
    Alltså är såna hånfulla kommentarer malplacerade i en sån här tråd utan borde isf komma som svar på de som skryter om att de köper sex.
  • Sat 23 May 2020 11:11
    #90
    New Dawn skrev 2020-05-23 10:11:13 följande:
    Ja, jag har läst om kvinnor som säljer sex på detta sätt och de väljer ut män de gillar, chattar lite innan, kanske får en bild, och ja, då är det sannolikt lättare. De kan ju vara så att de säljer sex till män de ändå skulle kunna tänka sig ha sex med gratis. Men detta är INTE den stora basen i prostitution. Det ÄR kvinnor från fattiga länder eller andra utsatta kvinnor som tex har missbruk som är den stora gruppen. De som måste acceptera alla typer av män och har svårare att ställa krav. De måste att ha sex oftare. Dessa kvinnor "måste" finnas, annars "funkar" inte prostitionen.

    Även om man säljer sex lite mer ibland är det stora risker att den man träffar inte är den man han utgör sig för. Sexköpare har generellt mindre empati för kvinnor de köper sex av, och det är större risk att bli utsatt för saker man inte vill.
    Det finns inget som tyder på att det skulle vara vanligt att sälja sex som extraknäck. Jag tror det är få som trivs med det. Även bland de som sålt sex frivilligt börjar de ofta må dåligt efter en tid. Finns många berättelser om det.
    Jag håller med. Tror ändå att det inte är ovanligt med sex som extraknäck men den gråzonen är svår att statistiskt mäta. En del hade kanske haft ons istället, nu passar de på att ta betalt. Och som du säger börjar en del må dåligt men då är det lättare för dem att sluta då de inte är beroende.
  • Anonym (olof)
    Sat 23 May 2020 11:56
    #89
    +2

    Självklart inte. Sex och närhet är inte en mänsklig rättighet och jag tvivlar starkt på att sexköp är sista utvägen.

  • Sat 23 May 2020 12:59
    #90
    +1
    Tecum skrev 2020-05-23 11:05:32 följande:

    Jo men vilka är det som ständigt får höra att de ska ha sex med män istället? Det är inte sexköparna utan ensamma män som är oskulder eller har svårt att få sex. De vill inte heller ha prostituerade utan vanliga kvinnor som VILL vara nära och ha sex.

    Alltså är såna hånfulla kommentarer malplacerade i en sån här tråd utan borde isf komma som svar på de som skryter om att de köper sex.


    Jag tror inte att ensamma män "ständigt" får höra att de ska ha sex med andra män. Det som ger upphov till dessa repliksvar är oftast en reaktion på den attityd som finns att män "måste" få tillgång till kvinnokropp och sex annars blir de så ledsna. När man då bortser från att det också finns en människa med känslor i kvinnokroppen, är det inte så konstigt att detta svar dyker upp.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Tycker du synd om män som köper sex pga att det är deras sista utväg att få ha sex och känna närhet överhuvudtaget?