• Anonym (Pelle­)
    Thu 21 May 2020 15:13
    2573 visningar
    89 svar
    -3 +1
    89
    2573

    Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång

    Det är otroligt vad en viktnedgång kan göra en kvinna attraktiv.
    Men att kvinnorna blir arga på att hon gått ned är ju bara löjligt.  Varje gång du hör kvinnor gnäller på att en annan kvinna är smal är för att hon själv är fet och vill att alla andra ska se ut som henne. Varför ska man hylla den feta kroppen med gnälla på den hälsosamma ?  Det finns liksom ingen logik i det.


    ">



    hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/adele-weight-loss-reaction-1588947346.png

  • Svar på tråden Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång
  • Anonym (Afrod­ite)
    Sun 24 May 2020 08:09
    #71
    -1 +2
    Anonym (medsyster) skrev 2020-05-24 08:03:41 följande:

    Vad snackar du om?

    En person med den plånboken gör så. De tar reda på vem som kan hjälpa med det problem som finns och se till att lösa det. Blanda inte in en enda feminist i detta. Åsikter har vi alla men låt för guds skull fakta tala istället.


    Snackar om invändningen ?men är hon inte NOGA ÖVERVAKAD yadayada, DÅ ÄR DET NOG OK?. Det är ok oavsett. Fattar du inte hur sjuk och förtryckande denna diskussion är? Jag som kvinna får krupp. 2020 är det knappast män som förtrycker kvinnor, det är andra kvinnor.

    Har du sett MÄN diskutera om Bob Dylan är för smal?!

    Han har varit ett litet russinskelett hela sin karriär och fått ha sin kropp ifred.

    När gick MÄN bananas över hur Charlie Sheen levt ohälsosamt?

    Är inte Axl Rose väldigt opererad? Måste vi inte skriva miljoner trådar om det och diskutera vad han får och inte får göra, hur det är PROBLEMATISKT?
  • Anonym (medsy­ster)
    Sun 24 May 2020 08:15
    #72
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-24 08:09:39 följande:

    Snackar om invändningen ?men är hon inte NOGA ÖVERVAKAD yadayada, DÅ ÄR DET NOG OK?. Det är ok oavsett. Fattar du inte hur sjuk och förtryckande denna diskussion är? Jag som kvinna får krupp. 2020 är det knappast män som förtrycker kvinnor, det är andra kvinnor.

    Har du sett MÄN diskutera om Bob Dylan är för smal?!

    Han har varit ett litet russinskelett hela sin karriär och fått ha sin kropp ifred.

    När gick MÄN bananas över hur Charlie Sheen levt ohälsosamt?

    Är inte Axl Rose väldigt opererad? Måste vi inte skriva miljoner trådar om det och diskutera vad han får och inte får göra, hur det är PROBLEMATISKT?


    Du är så upprörd och hetsig så du förstår inte vad du läser.
  • Anonym (X)
    Sun 24 May 2020 08:27
    #73
    Anonym (medsyster) skrev 2020-05-24 07:29:57 följande:

    Vet inte vart du får 23 kg ifrån. Var tvungen att snabbgoogla och jag hittar endast uppgifter om 45 kg.


    När hon gått ner 23kg var hon normalviktig, nu har hon gått ner lika mycket till och är underviktig.
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-24 07:56:45 följande:

    Och hur fan är det din business? En stor procent av kvinnor är överviktiga, skit i det. Om hon vill bli underviktig är det upp till henne! Varför tror Feminister att dom bestämmer över andra kvinnor, andra kvinnors kroppar, andra kvinnors liv?!!

    Och JO, man kan se på ett foto för undervikt syns. Inte en CHANS att hon är det. Och hur fan vet du hennes BMI? Tvångsvägde du henne imorse när du stormade hennes hem med feministgardet eller?


    Någon har redan konstaterat att fotot är fem månader gammalt, hon har gått ner mycket mer sedan dess.

    Angående resten av det du skriver så verkar du inte ha alla indianer i kanoten.
  • Anonym (medsy­ster)
    Sun 24 May 2020 09:08
    #74
    +1
    Anonym (X) skrev 2020-05-24 08:27:51 följande:

    När hon gått ner 23kg var hon normalviktig, nu har hon gått ner lika mycket till och är underviktig.Någon har redan konstaterat att fotot är fem månader gammalt, hon har gått ner mycket mer sedan dess.

    Angående resten av det du skriver så verkar du inte ha alla indianer i kanoten.


    Hon var fet. Riktigt fet.

    Titta på bilden från hennes födelsedag så ser du att hon inte är underviktig. Hon ser däremot väldig annorlunda ut än vad man är van att se henne, hennes utmärkande ansiktsdrag är borta och jag själv tycker att hon inte ser ut som hon. Men det är så det blir när man går ner väldigt mycket. Ansiktet förändras.

    Titta på hur hon ser ut istället för att bara fokusera på vikt och längd. Titta på hur hennes hälsa är (det kan du ju självklart inte göra men utgå från att den har förändrats till positiv)

    Om läkare inte bara går på bmi så varför ska du göra det?
  • Anonym (Afrod­ite)
    Sun 24 May 2020 10:47
    #75
    Anonym (medsyster) skrev 2020-05-24 08:15:34 följande:

    Du är så upprörd och hetsig så du förstår inte vad du läser.


    Ahahahaha, textbook-härskartekniker. Är inte det där ?patriarkala? metoder? Att du undviker svara på vad jag skrev, inte kommer med något själv som har med saken att göra utan skriver ?du är så UPPRÖRD, och HETSIG, så du FÖRSTÅR INTE?. Bra argument, bra härskarteknik menar jag. Belyser precis vad jag skrev. Men du kanske var för upprörd och hetsig för att inte koppla att du bara bekräftade det?
  • Anonym (medsy­ster)
    Sun 24 May 2020 10:57
    #76
    +1
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-24 10:47:47 följande:

    Ahahahaha, textbook-härskartekniker. Är inte det där ?patriarkala? metoder? Att du undviker svara på vad jag skrev, inte kommer med något själv som har med saken att göra utan skriver ?du är så UPPRÖRD, och HETSIG, så du FÖRSTÅR INTE?. Bra argument, bra härskarteknik menar jag. Belyser precis vad jag skrev. Men du kanske var för upprörd och hetsig för att inte koppla att du bara bekräftade det?


    Är det inte bara att läsa vad jag skrivit och sedan dina svar på det?

    Det är inte härskarteknik någonstans utan finns endast i ditt huvud.
  • Anonym (äö'lk­j)
    Sun 24 May 2020 11:48
    #77

    Jag läste bara TS nu. 

    Jag uppfattar inte kvinnor som arga på Adele´s viktnedgång. Ingen jag känner hjar uttryckt sig så och då har jag många överviktiga, tom väldigt överviktiga personer i min bekantskapskrets.
    Jag kan också bara tala för mig själv, jag blir arg på såna som du, som promt måste påpeka att NU är hon attraktiv, men förut var hon inte det? 

    Visst, man tänder på det man tänder på men man måste inte påpeka det högt. Det är social inkompetens tycker jag. 

    Jag tycker hon var attraktiv och vacker innan med. Hon verkar vara en trevlig och bra person, en jag skulle kunna bli vän med om du förstår hur jag menar. 

    Jag kan tycka att det är tråkigt att överviktiga tjejer tappar en förebild, men jag tycker också att det inte är hennes plikt att visa att även en överviktig person kan vara attraktiv och fin. Hon ska naturligtvis göra det som känns bäst för henne. 

    Om det har någon betydelse så har jag fetma. Jag har nu tagit tag i att gå ned i vikt. Inte för att bli attraktiv för någon, utan för att min kropp tar skada av att bära så mycket vikt. Skulle någon bli arg på mig för det är det ju deras bekymmer. 

  • Anonym (Pelle­) Trådstartaren
    Sun 24 May 2020 12:14
    #78
    Anonym (X) skrev 2020-05-23 14:22:47 följande:

    Man avgör inte det på några foton utan med hjälp av BMI. Undervikt är inte hälsosamt, särskilt inte som hon ska gå ner ännu mer. Låter snarast som ätstörning.


    Det kan du visst. Många kvinnor är mulliga/överviktiga trots normalt BMI. Det är bättre att kolla på fettprocent än BMI.

    traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/

    Hur kan du veta att hon har en ätstörning? Hon skriver ju att hon äter mer hälsosamt och tränar. Dessutom ser hon väldigt lycklig ut i sin nya kropp.
  • Sun 24 May 2020 15:17
    #79
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-24 07:56:45 följande:
    Och hur fan är det din business? En stor procent av kvinnor är överviktiga, skit i det. Om hon vill bli underviktig är det upp till henne! Varför tror Feminister att dom bestämmer över andra kvinnor, andra kvinnors kroppar, andra kvinnors liv?!!

    Och JO, man kan se på ett foto för undervikt syns. Inte en CHANS att hon är det. Och hur fan vet du hennes BMI? Tvångsvägde du henne imorse när du stormade hennes hem med feministgardet eller?
    Och hur fan är det din business vad andra tycker? Du har rätt att kritisera och tycka men andra har det inte?

    Att undra över och tycka är inte samma sak som "att bestämma över". Du verkar helt rabiat i ditt feministhat.
  • Anonym (Gg)
    Sun 24 May 2020 15:54
    #80

    Jag skiter i viktnedgången, skriv bara inte Adeles med apostrof före s-et. Fult.

  • Sun 24 May 2020 17:14
    #81
    Anonym (Gg) skrev 2020-05-24 15:54:03 följande:

    Jag skiter i viktnedgången, skriv bara inte Adeles med apostrof före s-et. Fult.


    Haha, ja så blir det när man tror att allt engelskt/amerikanskt är rätt. Om 50 år kommer alla att stava "Adele's" och ingen jävel kommer att komma ihåg den korrekta svenska stavningen "Adeles".
  • Tue 26 May 2020 17:09
    #82

    Jag tycker hon ser bra ut oavsett vikt. Hon ser liksom ut som The Woman Next Door. Familjär.

    Det som gör somliga fans arga nu är väl att många av dem inte kan relatera med henne längre. Som överviktig så var det väl som att hon representerade success och framgång TROTS övervikt. Något som kan ge andra överviktiga hopp eller vetskap om att de får ta plats de med.

    Oprah Winfrey fick ju också ta kritik var gång hon gått från kraftigt överviktig till riktigt smal. Men i hennes fall kan det ju också ha berott på att hon alltid blev riktigt bitchig som smal. Hon var väl arg att hon inte fick mumsa på fried chicken längre. Sen blev hon lugnare och snällare igen när hon la på sig kilona igen. 

  • Anonym (Afrod­ite)
    Tue 26 May 2020 18:51
    #83
    Xenia skrev 2020-05-24 15:17:14 följande:

    Och hur fan är det din business vad andra tycker? Du har rätt att kritisera och tycka men andra har det inte?

    Att undra över och tycka är inte samma sak som "att bestämma över". Du verkar helt rabiat i ditt feministhat.


    Och du bara fortsätter bekräfta hur vidrigt Feminister uttrycker sig mot andra kvinnor.

    Att skriva nedvärderande, personliga påhopp är standard för er, precis som du gör här och som personen jag citerade gör.

    Byt ut era nick mot Rolf57 och Danne28 och läs om era inlägg till mig så KANSKE (men antagligen inte antar jag, för mycket begärt av er förmåga) ni inser att ni förlitar er på härskartekniker och förtrycker andra kvinnor.

    Precis som Adele blir förtryckt av KVINNOR, inte av män.

    Fuck Matriarkatet.
  • Tue 26 May 2020 23:58
    #84
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-26 18:51:11 följande:
    Och du bara fortsätter bekräfta hur vidrigt Feminister uttrycker sig mot andra kvinnor.

    Att skriva nedvärderande, personliga påhopp är standard för er, precis som du gör här och som personen jag citerade gör.

    Byt ut era nick mot Rolf57 och Danne28 och läs om era inlägg till mig så KANSKE (men antagligen inte antar jag, för mycket begärt av er förmåga) ni inser att ni förlitar er på härskartekniker och förtrycker andra kvinnor.

    Precis som Adele blir förtryckt av KVINNOR, inte av män.

    Fuck Matriarkatet.
    Du är en riktig präktig dubbelmoralist!

    Jag svarade på ditt inlägg:
    "Och hur fan är det din business? En stor procent av kvinnor är överviktiga, skit i det. Om hon vill bli underviktig är det upp till henne! Varför tror Feminister att dom bestämmer över andra kvinnor, andra kvinnors kroppar, andra kvinnors liv?!!

    Och JO, man kan se på ett foto för undervikt syns. Inte en CHANS att hon är det. Och hur fan vet du hennes BMI? Tvångsvägde du henne imorse när du stormade hennes hem med feministgardet eller?"

    Inte så trevligt eller? Men när du skriver det är det ok, när du får svar på tal är det ett bevis på hur vidrigt feminister uttrycker sig mot andra kvinnor. Jag tror nog alla som inte är fanatiska antifeminister ser vem som uttrycker sig vidrigt.

    Vilka bevis har du på att kvinnor "förtrycker" Adele? Det är något du och TS fått för sig. 

    Men det är kanske din mission i livet att trakassera alla feminister och skylla allt du inte gillar på dem.
  • Anonym (medsy­ster)
    Wed 27 May 2020 08:29
    #85
    Xenia skrev 2020-05-26 23:58:15 följande:

    Du är en riktig präktig dubbelmoralist!

    Jag svarade på ditt inlägg:

    "Och hur fan är det din business? En stor procent av kvinnor är överviktiga, skit i det. Om hon vill bli underviktig är det upp till henne! Varför tror Feminister att dom bestämmer över andra kvinnor, andra kvinnors kroppar, andra kvinnors liv?!!

    Och JO, man kan se på ett foto för undervikt syns. Inte en CHANS att hon är det. Och hur fan vet du hennes BMI? Tvångsvägde du henne imorse när du stormade hennes hem med feministgardet eller?"

    Inte så trevligt eller? Men när du skriver det är det ok, när du får svar på tal är det ett bevis på hur vidrigt feminister uttrycker sig mot andra kvinnor. Jag tror nog alla som inte är fanatiska antifeminister ser vem som uttrycker sig vidrigt.

    Vilka bevis har du på att kvinnor "förtrycker" Adele? Det är något du och TS fått för sig. 

    Men det är kanske din mission i livet att trakassera alla feminister och skylla allt du inte gillar på dem.


    Inte bara det hon läser inte inläggen hon svarar på utan rapar bara upp sitt femenistsnack. Svär och är otrevlig i sina svar skriver med versaler som är allmän internet etikett som alla vet om betydelsen av.

    Vänder det som skrivs men svarar inte.

    Att prata med någon som håller på så är som att tala med en vägg, det går inte.

    Gör som jag, strunta i henne för det blir inte trevligare eller vettigare än så.
  • Anonym (Afrod­ite)
    Sat 30 May 2020 08:41
    #86
    Xenia skrev 2020-05-26 23:58:15 följande:

    Du är en riktig präktig dubbelmoralist!

    Jag svarade på ditt inlägg:

    "Och hur fan är det din business? En stor procent av kvinnor är överviktiga, skit i det. Om hon vill bli underviktig är det upp till henne! Varför tror Feminister att dom bestämmer över andra kvinnor, andra kvinnors kroppar, andra kvinnors liv?!!

    Och JO, man kan se på ett foto för undervikt syns. Inte en CHANS att hon är det. Och hur fan vet du hennes BMI? Tvångsvägde du henne imorse när du stormade hennes hem med feministgardet eller?"

    Inte så trevligt eller? Men när du skriver det är det ok, när du får svar på tal är det ett bevis på hur vidrigt feminister uttrycker sig mot andra kvinnor. Jag tror nog alla som inte är fanatiska antifeminister ser vem som uttrycker sig vidrigt.

    Vilka bevis har du på att kvinnor "förtrycker" Adele? Det är något du och TS fått för sig. 

    Men det är kanske din mission i livet att trakassera alla feminister och skylla allt du inte gillar på dem.


    Jag är inte otrevlig mot dig för att jag svär. Jag går inte på dig som person. Vilket feminister brukar göra. Tex när ni skriver på nätet att Adeles kropp är ER kropp som NI bestämmer över, att hon är skyldig att se ut på ett sätt som inte väcker er avundsjuka.

    Nej, min mission i livet är att alla ska få leva fria och vara sig själva, detta försvarar jag. Back of Adele och jag skiter fullständigt i dig. Att trakassera är att följa efter och hacka på någon. Vilket du och feminister gör med/mot Adele. Och HENNES kropp.
  • Anonym (Afrod­ite)
    Sat 30 May 2020 08:43
    #87
    Anonym (medsyster) skrev 2020-05-27 08:29:47 följande:

    Inte bara det hon läser inte inläggen hon svarar på utan rapar bara upp sitt femenistsnack. Svär och är otrevlig i sina svar skriver med versaler som är allmän internet etikett som alla vet om betydelsen av.

    Vänder det som skrivs men svarar inte.

    Att prata med någon som håller på så är som att tala med en vägg, det går inte.

    Gör som jag, strunta i henne för det blir inte trevligare eller vettigare än så.


    Nej gör som du, mobba och skriv öppet med andra feminister OM personen nu fryser ut och BERÄTTA att det är det ni gör och varför ni har RÄTT till detta. Ni är mer värda och personen förtjänar mobbning. Exakt så.

    Feminismen i ett nötskal.
  • Sat 30 May 2020 11:08
    #89
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-30 08:41:53 följande:
    Jag är inte otrevlig mot dig för att jag svär. Jag går inte på dig som person. Vilket feminister brukar göra. Tex när ni skriver på nätet att Adeles kropp är ER kropp som NI bestämmer över, att hon är skyldig att se ut på ett sätt som inte väcker er avundsjuka.

    Nej, min mission i livet är att alla ska få leva fria och vara sig själva, detta försvarar jag. Back of Adele och jag skiter fullständigt i dig. Att trakassera är att följa efter och hacka på någon. Vilket du och feminister gör med/mot Adele. Och HENNES kropp.
    På vilket sätt har jag trakasserat/hackat på Adele?

    Är det nån som trakasserar är det du. Du påstår att "vi" är avundsjuka. Projicerar mycket?
  • Anonym (medsy­ster)
    Sat 30 May 2020 15:12
    #89
    Anonym (Afrodite) skrev 2020-05-30 08:43:27 följande:

    Nej gör som du, mobba och skriv öppet med andra feminister OM personen nu fryser ut och BERÄTTA att det är det ni gör och varför ni har RÄTT till detta. Ni är mer värda och personen förtjänar mobbning. Exakt så.

    Feminismen i ett nötskal.


    Det skulle vara då mycket enklare om du var med i diskussionen istället för att prata om saker ingen annan talar om.

    Var mobbar jag? När fryser jag ut dig? Jag berättade för xenia att det inte går att tala med någon som inte vill diskutera. Att det är ingen idé.

    Kan du gå tillbaka om vad tråden handlar om istället för att hela tiden vara så ..kränkt?

    Jag tycker du ska ta denna tråd till en vän så kan den vännen översätta vad som skrivs här. Du är ju bara ute och cyklar i dina svar.

    Sedan vore det klokt att för dig fundera på varför du vill blanda in feminism i Adels viktnedgång. Får hon inte gå ner i vikt för sin egens skull utan att det ska vara någon som slår på stora trumman om att hon inte har gått ner av rätt anledningar? Så vem är du att bestämma att hon har gått ner av fel anledningar och tjafsa med alla som tycker hon gjort ett bra jobb och önskar henne sin hälsa.

    Nog är väl nog, tycker du inte det eller är du så arg inuti att du måste tramsa så här med alla och skylla ditt dåliga netikett på andra?

    Jag önskar dig en trevlig lördag och gå ut och ha kul med några vänner.
Svar på tråden Kvinnor arga på Adele´s viktnedgång