• laddning68

    Porrfilm med svensk text

    Att hitta porrfilm med dialog är inte lätt, speciellt inte om man söker engelsk eller svensk sådan. Det är så upphetsande att "höra" också tankar, känslor och kåthet, det ger mera inlevelse i filmen. Nu menar jag alltså mera än bara stön.

    I brist på dialog i filmer har jag själv skrivit egen undertext till några filmer. Lustigt hur det kan vara trevligt att se på trots att man själv skrivit. Jag har på intet sätt översatt det som sägs utan skrivit vad jag tycker att de kunde säga i filmen, vad jag tycker vore sexigt att höra.

    Är det andra som gjort lika? 

    Känner ni igen er i beskrivningen av att dialog gör filmen bättre?

  • Svar på tråden Porrfilm med svensk text
  • Anonym (Max Hardcore)

    Du är lite av din egen porrfilmsregissör m.a.o.

    Jag har aldrig skrivit egna undertexter, men däremot - i yngre år - egna porrnoveller, som jag blev upphetsad av att läsa, och kan tänka mig att det här funkar lite på samma sätt.

    Dialogen är för mig inte helt nödvändig för porrfilmen, men finns den där kan den helt klart förhöja känslan/runkabiliteten. Kan ibland vara lite frustrerande när man ser ett riktigt häftigt filmklipp där det pratas en del, men på något främmande språk man inte behärskar.

    Inte otänkbart att jag kanske provar det där med att skriva egna undertexter till några P-favoriter. Man kanske rent av får blodad tand och börjar skriva egna undertexter även till vanliga spelfilmer.

  • Anonym (Julie)

    Kvinna här! Håller med dig att det är svårt att hitta p-film med svenskt tal! Eller ja typ fäbodjäntan och ridskolan m.m. finns ju! Men tycker att de äldre filmerna mer är komiska än upphetsande!
    Blir ofta mer komiskt och onaturligt i dialoger i p-rullar tycker jag, man märker att "aktörerna" inte är någe vidare skådespelare.
    Repliker som "Åh, nu fick jag massor med grädde på mina fina glasögon.." gör mig inte särskilt kåt alls!

  • laddning68

    Intressant, jag har också skrivit erotiska noveller, kanske det är två sidor av samma mynt, att jag vill ha en historia och sammanhang. På något sätt tänder det mig.

    Jo, de gamla svenska filmerna var kanske bra på sin tid, men inte mera, precis som du skriver. Sant också att de få saker som sägs i filmer inte är så tändande, kanske för någon, men inte för mig. Det är sexigare att säga "jag älskar dig" än att säga "får jag din sperma" tio gånger efter varandra. 

  • laddning68

    Det verkar inte vara vanligt att man gör/gjort undertexter i den form som jag beskrev ovan till porrfilmer, där är jag tydligen rätt ensam.

    Eftersom det är så ovanligt med bra dialog i filmer, tyder det kanske på att det inte finns efterfrågan?

    Hur är det då, är jag också rätt ensam om att tycka att en bra dialog skulle göra en film mycket mera tändande? 

  • Anonym (...)
    laddning68 skrev 2020-06-01 04:58:05 följande:

    Det verkar inte vara vanligt att man gör/gjort undertexter i den form som jag beskrev ovan till porrfilmer, där är jag tydligen rätt ensam.

    Eftersom det är så ovanligt med bra dialog i filmer, tyder det kanske på att det inte finns efterfrågan?

    Hur är det då, är jag också rätt ensam om att tycka att en bra dialog skulle göra en film mycket mera tändande? 


    Skulle tro att efterfrågan är typ obefintlig. Spolar själv rätt friskt i klippen för att endast se de delar som jag gillar. För min del blir det inte alls som att titta på ett tv avsnitt i en serie.

    Mjukporr förr i tiden, och en del gamla svenska porrfilmer hade väl dialog. Men vad jag vill minnas så var dialogen för dåligt skriven, och skådespelarna för kassa. Det spolade jag snabbt förbi.

    Enda poängen med dialog som jag ser, är om porrfilmen har ett tydligt rollspelsinslag. Typ mamma + sonens bästa kompis och liknande.
  • KimLinnefeldt
    laddning68 skrev 2020-06-01 04:58:05 följande:

    Det verkar inte vara vanligt att man gör/gjort undertexter i den form som jag beskrev ovan till porrfilmer, där är jag tydligen rätt ensam.

    Eftersom det är så ovanligt med bra dialog i filmer, tyder det kanske på att det inte finns efterfrågan?

    Hur är det då, är jag också rätt ensam om att tycka att en bra dialog skulle göra en film mycket mera tändande? 


    Hur gör du för att skriva egen text till en film?

    För övrigt finns det filmer med bättre dialog här, dock inte på svenska:
    store.erikalust.com/

  • laddning68

    Jag laddar ner en film från en sajt, din favoritsajt har troligtvis så att om du loggar in får du ladda ner filmerna. 

    Sen finns det många möjligheter, själv använder jag Windows Movie Maker, busenkelt!

    Det finns också nätbaserade sajter där du kan ladda upp filmen,skriva undertexter, och så ladda ner igen, men det funkade inte så bra för mig.

  • KimLinnefeldt
    laddning68 skrev 2020-06-03 09:30:29 följande:

    Jag laddar ner en film från en sajt, din favoritsajt har troligtvis så att om du loggar in får du ladda ner filmerna. 

    Sen finns det många möjligheter, själv använder jag Windows Movie Maker, busenkelt!

    Det finns också nätbaserade sajter där du kan ladda upp filmen,skriva undertexter, och så ladda ner igen, men det funkade inte så bra för mig.


    OK, tack
Svar på tråden Porrfilm med svensk text