• Anonym (Balnsert)

    Skulle balansen mellan män och kvinnor bli bättre om män vore lika kräsna som kvinnor?

    Skulle balansen mellan män och kvinnor bli bättre om män vore lika kräsna som kvinnor?

  • Svar på tråden Skulle balansen mellan män och kvinnor bli bättre om män vore lika kräsna som kvinnor?
  • Anonym (män är kräsnare)

    Det är dem ju, fast i kärlek! Kvinnor blir lättare kära än män och vill oftare ha relationer med dem de ligger med. Balansen skulle nog snarare bli bättre av att män lättare ville ingå i seriösa relationer med kvinnor och stadga sig.

  • Tecum

    Vilken balans talar du om?

    Om män vore lika kräsna är risken att många förhållanden aldrig kom till stånd då det ofta krävs att någon är drivande. Fler ensamma singlar alltså. Bättre då om kvinnor (och män) vore mindre kräsna på så sätt att de bemödar sig att se mindre till det yttre och mer till inre egenskaper.

  • Anonym (Balnsert)
    Tecum skrev 2020-05-21 16:38:27 följande:

    Vilken balans talar du om?

    Om män vore lika kräsna är risken att många förhållanden aldrig kom till stånd då det ofta krävs att någon är drivande. Fler ensamma singlar alltså. Bättre då om kvinnor (och män) vore mindre kräsna på så sätt att de bemödar sig att se mindre till det yttre och mer till inre egenskaper.


    Varför skulle kräsen bara gälla de yttre egenskaperna?


    Män kräver t ex inte att kvinnan skall ha humor och självförtroende även om det förekommer.

  • Tecum
    Anonym (Balnsert) skrev 2020-05-21 16:42:26 följande:

    Varför skulle kräsen bara gälla de yttre egenskaperna?


    Män kräver t ex inte att kvinnan skall ha humor och självförtroende även om det förekommer.


    Det stämmer, men om man bara går på första intrycket kan man missa mycket bra. Det var så jag menade.
  • ruterSquare

    Möjligen är detta ett tanke-fel.

    Jag vet inte om det skulle märkas så mycket bland kvinnorna. De skulle inte märka skillnaden då ragga är ett sätt att eskalera sitt uppvaktande. 

    I merparten av situationer som du uppvaktar någon så blir det ingen eskalering.

    Kvinnor anser som grupp att 80% av män är mindre attraktiva än medel så med siffran 1/5 kan det bli svårt att det som sker i 1 av fem fall ändrats.

  • Anonym (Män väljer konstigt.)

    Män är kanske inte lika kräsna på sätt och vis men de väljer...väldigt konstigt.

    Det följer ingen logik. Man kan inte veta vad en man gillar bortom att "hon är snygg". Jag vet män, killkompisar till mig som valt bort underbara tjejer för riktiga jäkla psykobrudar. Sedan klagar de på att "Jag får bara psykobrudar". Vad tusan svarar man på en sån sak?

  • Anonym (Hur?)

    På vilket sätt är män mindre kräsna? Det är väl ett konstigt ordval. Män är snarare bara jävligt dåliga på att läsa folk och att göra sig attraktiva för rätt kvinna. Kvinnor gör allt för att snärja den man hon siktat in sig på, medans en man kliar sig på pungen, rapar och undrar om de ska ses igen. 
    Tänk om män ansträngde sig lika hårt som kvinnor, och sedan faktiskt fortsatte att anstränga sig lika mycket, så härlig världen skulle vara ;) 

  • Anonym (Enfald)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-05-22 16:05:55 följande:

    På vilket sätt är män mindre kräsna? Det är väl ett konstigt ordval. Män är snarare bara jävligt dåliga på att läsa folk och att göra sig attraktiva för rätt kvinna. Kvinnor gör allt för att snärja den man hon siktat in sig på, medans en man kliar sig på pungen, rapar och undrar om de ska ses igen. 

    Tänk om män ansträngde sig lika hårt som kvinnor, och sedan faktiskt fortsatte att anstränga sig lika mycket, så härlig världen skulle vara ;) 


    För kvinnorna Ja!
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Enfald) skrev 2020-05-22 16:09:33 följande:
    För kvinnorna Ja!
    Men inte för männen? För att de har det så jäkla bra nu och därför gnäller om att inga tjejer vill ha dem? Att anstränga sig för någon annan är oerhört belönande. Du borde testa ;)
  • Anonym (män är kräsnare)
    Tecum skrev 2020-05-21 16:38:27 följande:

    Vilken balans talar du om?

    Om män vore lika kräsna är risken att många förhållanden aldrig kom till stånd då det ofta krävs att någon är drivande. Fler ensamma singlar alltså. Bättre då om kvinnor (och män) vore mindre kräsna på så sätt att de bemödar sig att se mindre till det yttre och mer till inre egenskaper.


    Nej inte alls, det enda som inte hade kommit till stånd är meningslöst sex, men på kärleksfronten hade inget förändrats. Män är nästan alltid de som väljer iallfall om de vill ge av sitt hjärta. Utan en mans hjärta-ingen kärlek! Att män vill ha sex med en kvinna har inget värde i sig själv i de flesta fall.
  • Anonym (män är kräsnare)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-05-22 16:05:55 följande:

    På vilket sätt är män mindre kräsna? Det är väl ett konstigt ordval. Män är snarare bara jävligt dåliga på att läsa folk och att göra sig attraktiva för rätt kvinna. Kvinnor gör allt för att snärja den man hon siktat in sig på, medans en man kliar sig på pungen, rapar och undrar om de ska ses igen. 
    Tänk om män ansträngde sig lika hårt som kvinnor, och sedan faktiskt fortsatte att anstränga sig lika mycket, så härlig världen skulle vara ;) 


    Män har mindre känslor och bryr sig mindre om kvalitet än kvinnor. Därför behöver de inte vara kräsna. De vill sällan ge så mycket av sig själv eftersom de inte har så stort intresse för varken kvinnor eller relationer. Vad som intresserar män är sex och pengar, och för detta är de villiga att göra väldigt mycket.
  • Anonym (män är kräsnare)
    Anonym (Män väljer konstigt.) skrev 2020-05-22 16:01:08 följande:

    Män är kanske inte lika kräsna på sätt och vis men de väljer...väldigt konstigt.

    Det följer ingen logik. Man kan inte veta vad en man gillar bortom att "hon är snygg". Jag vet män, killkompisar till mig som valt bort underbara tjejer för riktiga jäkla psykobrudar. Sedan klagar de på att "Jag får bara psykobrudar". Vad tusan svarar man på en sån sak?


    Håller med dig om att "det är männen som väljer" iallafall den procenten av män som kvinnorna vill ha. De har för mycket att välja på och väljer sällan.

    Dessa män är oftast väldigt kräsna med tjejers utseenden och tycker de flesta tjejer är för fula. De vill ha de tjejer som de flesta andra killar också vill ha, eftersom det höjer deras status i gruppen.
  • PH76
    Anonym (Balnsert) skrev 2020-05-21 16:42:26 följande:

    Varför skulle kräsen bara gälla de yttre egenskaperna?

    Män kräver t ex inte att kvinnan skall ha humor och självförtroende även om det förekommer.


    Skämtar du?

    Jag är man och kräver en hel del mer än det, och känner många som tycker likadant.
  • Anonym (D)
    Anonym (Män väljer konstigt.) skrev 2020-05-22 16:01:08 följande:

    Män är kanske inte lika kräsna på sätt och vis men de väljer...väldigt konstigt.

    Det följer ingen logik. Man kan inte veta vad en man gillar bortom att "hon är snygg". Jag vet män, killkompisar till mig som valt bort underbara tjejer för riktiga jäkla psykobrudar. Sedan klagar de på att "Jag får bara psykobrudar". Vad tusan svarar man på en sån sak?


    Man svarar ?Ja, du får bara psykobrudar för att du bara väljer psykobrudar jämt. Varför valde du t.ex inte Lisa som är så underbar istället för det där psykfallet Anna när du hade chansen??.
  • Anonym (El)
    Anonym (män är kräsnare) skrev 2020-05-22 19:17:29 följande:

    Män har mindre känslor och bryr sig mindre om kvalitet än kvinnor. Därför behöver de inte vara kräsna. De vill sällan ge så mycket av sig själv eftersom de inte har så stort intresse för varken kvinnor eller relationer. Vad som intresserar män är sex och pengar, och för detta är de villiga att göra väldigt mycket.


    Fy vilken deprimerande text. Stämmer detta så visar det att kvinnor värdesätter män på en helt annan nivå än det omvända. En kvinna vill umgås med sin man utöver sovrummet.
  • Anonym (Män väljer konstigt.)
    Anonym (män är kräsnare) skrev 2020-05-22 19:17:29 följande:
    Män har mindre känslor och bryr sig mindre om kvalitet än kvinnor. Därför behöver de inte vara kräsna. De vill sällan ge så mycket av sig själv eftersom de inte har så stort intresse för varken kvinnor eller relationer. Vad som intresserar män är sex och pengar, och för detta är de villiga att göra väldigt mycket.
    Män kan vara intresserade av en massa udda saker utöver sex och pengar. En väninna kan äta en hel familjepizza själv, detta är tydligen supersexigt. Att hon ser ut att vara i sjunde månaden så mycket sticker magen ut när hon sitter där proppmätt och jäser efter en familjepizza är tydligen inget hinder för det "sexiga" med detta.

    Män kan bry sig om de mest konstiga saker. Det är tuttar, läppar, smala midjor och rövar i första hand, men utöver det kan det vara helt jättekonstiga saker de attraheras av. Helt ologiska saker. Foppatofflor, att man är arg, att man har spillt glass, att man sjunger dåligt, att man får ont i nacken när man simmar för att man håller upp huvudet... ja lite vad som helst kan vara sexigt. 
  • Anonym (Enfald)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-05-22 16:15:23 följande:

    Men inte för männen? För att de har det så jäkla bra nu och därför gnäller om att inga tjejer vill ha dem? Att anstränga sig för någon annan är oerhört belönande. Du borde testa ;)


    Du förutsätter att jag inte anstränger mig för ngn annan,,, korkat!
  • Anonym (V)

    Vore nog bra för männen att vara mer kräsna, ja. Jag ser ner på en del män, de ligger ju med vad som helst bara för att få ligga.

  • Lillkillen
    Anonym (V) skrev 2020-05-23 17:40:41 följande:

    Vore nog bra för männen att vara mer kräsna, ja. Jag ser ner på en del män, de ligger ju med vad som helst bara för att få ligga.


    Japp , så är det och alla kvinnor är märkliga och tänker med röven,, ( ps: jag är sarkastisk nu)
Svar på tråden Skulle balansen mellan män och kvinnor bli bättre om män vore lika kräsna som kvinnor?