• Lionessa85

    Försök med första barn - BIM maj / juni

    Tänker starta en ny tråd för oss kvinnor 2020 som försöker skaffa ett litet knyte

    & det fanns bara tråd från 2018. :)

    Jag är 35, första försöket med min man. BIM sista maj.

    Några till här som vill hänka på tråden och heja på varann! <3

  • Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-22 09:13:34 följande:
    Hej Lionessa85, hur har det gått för dig?

    Morgon Solig  så jag testade mig ändå, såklart haha! och det var ju negativt och blev förstås deppig av det. Iallafall, vi testade också min mans (40+) seed count med sånt hemmakit, det var inte heller positivt så vi ska iväg så förhoppningsvis denna vecka ska vi kolla in det lite mer fördjupat hos någon behörig. Svettigt, fruktar IVF. 


    Utöver det har jag min BIM idag/igår och sen lördags har det varit sådär rosa sekret och igår var det ännu mindre men verkar uttorkat och idag ser jag inget än. Väntar in den nu bara, cd28 brukar inte gå längre än så men å andra sidan är man ändå aldrig felfri. 

    Hur går det för dig? 

  • Emmaaa91

    Det gick vägen för mig och min sambo denna månaden! Så bebis beräknad 1 mars om allt går som det ska! :) vi är så lyckliga! :)



    Hänger kvar här och håller alla tummar för er allihopa! <3

  • Magda11
    Emmaaa91 skrev 2020-06-22 09:52:33 följande:

    Det gick vägen för mig och min sambo denna månaden! Så bebis beräknad 1 mars om allt går som det ska! :) vi är så lyckliga! :)

    Hänger kvar här och håller alla tummar för er allihopa! <3


    Grattis!!
  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-22 09:34:49 följande:

    Morgon   så jag testade mig ändå, såklart haha! och det var ju negativt och blev förstås deppig av det. Iallafall, vi testade också min mans (40+) seed count med sånt hemmakit, det var inte heller positivt så vi ska iväg så förhoppningsvis denna vecka ska vi kolla in det lite mer fördjupat hos någon behörig. Svettigt, fruktar IVF. 

    Utöver det har jag min BIM idag/igår och sen lördags har det varit sådär rosa sekret och igår var det ännu mindre men verkar uttorkat och idag ser jag inget än. Väntar in den nu bara, cd28 brukar inte gå längre än så men å andra sidan är man ändå aldrig felfri. 

    Hur går det för dig? 


    Åh men då håller jag ändå tummarna för dig att det blir ett plus hoppet försvinner inte förrän mensen kommer!

    Har hört att de där hemmakiten kan ge felaktiga resultat men superbra ändå att ni kollar upp det. Hellre för tidigt än för sent. Håller tummarna för er att allt kommer gå bra!

    Jadu är på äl+7 idag. Haft lite konstig molvärk idag (nästan som ÄL smärta) men inget annat än så. Är inställd på att mensen kommer om 6 dagar. Lättast att tänka så för att slippa bli besviken.
  • Lionessa85
    Emmaaa91 skrev 2020-06-22 09:52:33 följande:

    Det gick vägen för mig och min sambo denna månaden! Så bebis beräknad 1 mars om allt går som det ska! :) vi är så lyckliga! :)

    Hänger kvar här och håller alla tummar för er allihopa! <3


    GRATTIIIIIS! Vad härligt! Lycka till nu och mys ordentligt med bullen Hjärta
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-22 10:35:04 följande:
    Åh men då håller jag ändå tummarna för dig att det blir ett plus hoppet försvinner inte förrän mensen kommer!

    Har hört att de där hemmakiten kan ge felaktiga resultat men superbra ändå att ni kollar upp det. Hellre för tidigt än för sent. Håller tummarna för er att allt kommer gå bra!

    Jadu är på äl+7 idag. Haft lite konstig molvärk idag (nästan som ÄL smärta) men inget annat än så. Är inställd på att mensen kommer om 6 dagar. Lättast att tänka så för att slippa bli besviken.
    Ja håller med och samma för dig! Vi kan hoppas på att du har implantationsvärkar, hoppas! Hjärta  Man vill ju hellre inte ha för höga förväntningar, det är ju klart.. Jag håller mina tummar för dig nu, så hårt! 
  • Emmaaa91
    Lionessa85 skrev 2020-06-22 10:41:59 följande:

    GRATTIIIIIS! Vad härligt! Lycka till nu och mys ordentligt med bullen 


    TAAACK! Det ska jag :) :) :)
  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-22 10:44:57 följande:

    Ja håller med och samma för dig! Vi kan hoppas på att du har implantationsvärkar, hoppas!   Man vill ju hellre inte ha för höga förväntningar, det är ju klart.. Jag håller mina tummar för dig nu, så hårt! 


    Ja visst är det så. Har du fått mens eller kanske ett plus?? Hoppas på det sistnämnda.

    Jag har gett upp hoppet ännu en gång haha. Är på ÄL+8 och hela känslan säger att vi nog kommer få kämpa ett bra tag till. Vet att det är tidigt att ?ge upp? men det känns verkligen som att första gången var en lyckoträff och att det inte kommer fungera nu. Får fortsätta kämpa på som alla andra.
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-23 08:49:53 följande:
    Ja visst är det så. Har du fått mens eller kanske ett plus?? Hoppas på det sistnämnda.

    Jag har gett upp hoppet ännu en gång haha. Är på ÄL+8 och hela känslan säger att vi nog kommer få kämpa ett bra tag till. Vet att det är tidigt att ?ge upp? men det känns verkligen som att första gången var en lyckoträff och att det inte kommer fungera nu. Får fortsätta kämpa på som alla andra.
    Åh jag förstår känslan, samma här..

    Alltså nä jag har haft samma pytteblödning varje dag nu i 4 dagar, varje eftermiddag är det (ursäkta) brunt fattar noll för jag har det aldrig såhär, har lite mensvärk men också ryggont. Jag trodde allt var över i lördags men nähäpp, börjar tro att min mens försöker lura mig och jag testade rfsu-sticka imorse och ett  Minus  ...så nu vill jag att mensen bara kommer. Kanske missfall tänker jag och inte för att vara dramatisk men det är vanligt med min ålder och så tidigt inpå. Jag vet att jag inte är preggo så det är bara att hoppa på nästa tåg haha!

    Det är så lätt att ge upp hoppet men så spännande när man pysslar runt äl och kan hålla sig upptagen. Kämpa kämpa! 
  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-23 17:06:12 följande:

    Åh jag förstår känslan, samma här..

    Alltså nä jag har haft samma pytteblödning varje dag nu i 4 dagar, varje eftermiddag är det (ursäkta) brunt fattar noll för jag har det aldrig såhär, har lite mensvärk men också ryggont. Jag trodde allt var över i lördags men nähäpp, börjar tro att min mens försöker lura mig och jag testade rfsu-sticka imorse och ett    ...så nu vill jag att mensen bara kommer. Kanske missfall tänker jag och inte för att vara dramatisk men det är vanligt med min ålder och så tidigt inpå. Jag vet att jag inte är preggo så det är bara att hoppa på nästa tåg haha!

    Det är så lätt att ge upp hoppet men så spännande när man pysslar runt äl och kan hålla sig upptagen. Kämpa kämpa! 


    Men vad konstigt kan hoppas att det är en sen nidblöning om nu inte mensen ännu kommit igång.

    Ja jag tycker nästan det är skönare att ge upp hoppet haha. Jag är redan peppad inför nästa ägglossning.

    Jag har även slutat med all koffein (sedan 4 månader tillbaka), äter knappt inget socker alls. Kommer även sluta med gluten om det är så att jag inte får plus. Är villig att verkligen köra typ en ?fertility diet? efter ma och allt. Kanske kroppen mår lite bättre också och att cyklerna stabiliserar sig.
  • Fluff59

    Är på bim -4 tror jag inbillar mig symtom för att jag hoppas så gärna, har ömma bröst och viss del illamående på dagarna och inte bara på morgonen. Vågar inte testa

  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-24 16:11:26 följande:
    Men vad konstigt kan hoppas att det är en sen nidblöning om nu inte mensen ännu kommit igång.

    Ja jag tycker nästan det är skönare att ge upp hoppet haha. Jag är redan peppad inför nästa ägglossning.

    Jag har även slutat med all koffein (sedan 4 månader tillbaka), äter knappt inget socker alls. Kommer även sluta med gluten om det är så att jag inte får plus. Är villig att verkligen köra typ en ?fertility diet? efter ma och allt. Kanske kroppen mår lite bättre också och att cyklerna stabiliserar sig.

    Ja jag är på samma bana med dieten fan.. ska nog droppa koffeinet jag med, åtminstone med kaffet och läskedryck. Jag är 155cm kort och får såna rus ibland haha .. bådar inget gott. 


    Nytt hopp nästa månad! Jo idag kom den, suck. Jag tror att jag kanske hade nidblödning lördags för idag började jag blöda och värken var mer intensiva, ont aj. Läste att en senare nidblödning alltså vid äl +10/12 leder sällan till en fulländad graviditet. 


    Äsch nu är det ny cykel och ny ägglossning Solig 

    Nu hoppas jag att du gräddar en bulle!! 


     

  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-24 18:31:32 följande:

    Ja jag är på samma bana med dieten fan.. ska nog droppa koffeinet jag med, åtminstone med kaffet och läskedryck. Jag är 155cm kort och får såna rus ibland haha .. bådar inget gott. 

    Nytt hopp nästa månad! Jo idag kom den, suck. Jag tror att jag kanske hade nidblödning lördags för idag började jag blöda och värken var mer intensiva, ont aj. Läste att en senare nidblödning alltså vid äl +10/12 leder sällan till en fulländad graviditet. 

    Äsch nu är det ny cykel och ny ägglossning  

    Nu hoppas jag att du gräddar en bulle!! 

     


    Ja jag tänker att för mig känns det värt att prova. Har inget att förlora på det.

    Åh okej, hoppas verkligen det är er månad nästa gång.

    Här imorse fick jag verkligen upp hoppet. Tempen steg från 36.82 till 37.07 och gjorde detsamma sist jag var gravid. Men det var ett minus på testet (tidigt) och det är nog säkerligen lite varmare i sovrummet bara. Så med största sannolikhet så får jag hoppa på juli tåget. Är på ÄL+10 så mens väntas om 4 dagar.
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-25 07:18:02 följande:
    Ja jag tänker att för mig känns det värt att prova. Har inget att förlora på det.

    Åh okej, hoppas verkligen det är er månad nästa gång.

    Här imorse fick jag verkligen upp hoppet. Tempen steg från 36.82 till 37.07 och gjorde detsamma sist jag var gravid. Men det var ett minus på testet (tidigt) och det är nog säkerligen lite varmare i sovrummet bara. Så med största sannolikhet så får jag hoppa på juli tåget. Är på ÄL+10 så mens väntas om 4 dagar.

    Jag har tänkt extra på dig senaste dagarna och jag hoppas med hela mitt hjärta att det verkligen håller i sig för dig nu.Hjärta 


     


    Jag kommer nog satsa på en utredning till efter sommaren ifall det inte blir något i september dvs. Känns som att vår tid är lite påväg neråt.. min man är 42 och jag 35 nästa vecka. Å min mens har varit superskum nu, blöder inte lika mycket och länge vilket brukar antyda på minskad fertilitet. 


    MEN det är 2,5 månad kvar av sommaren! Vi åker ner till vårt hus i Spanien om en vecka, kanske det lättar för oss i tankarna och själen. 

  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-26 11:17:07 följande:

    Jag har tänkt extra på dig senaste dagarna och jag hoppas med hela mitt hjärta att det verkligen håller i sig för dig nu. 

     

    Jag kommer nog satsa på en utredning till efter sommaren ifall det inte blir något i september dvs. Känns som att vår tid är lite påväg neråt.. min man är 42 och jag 35 nästa vecka. Å min mens har varit superskum nu, blöder inte lika mycket och länge vilket brukar antyda på minskad fertilitet. 

    MEN det är 2,5 månad kvar av sommaren! Vi åker ner till vårt hus i Spanien om en vecka, kanske det lättar för oss i tankarna och själen. 


    Tack vad du är snäll och omtänksam, verkligen. Jag är dock 100% att det inte blev något denna gång och det känns okej ändå. Min kropp har aldrig fått stabilisera sig med tanke på snabb graviditet efter piller och sen med ma: konstgjorda hormoner som är som rävgift. Så jag är snäll mot både mig själv och kroppen. Har läst en del gällande kost och har kommit fram till att jag kommer prova på liknande lchf fast med lite kolhydrater. Det är många som rekommenderar det och om jag ska vara ärlig så äter jag nog för mycket kolhydrater idag mot vad som egentligen är ?bra?.

    Jag förstår dig! Tycker det är bra att ni gör en utredning utifall det skulle vara något. Hoppas dock verkligen att ni får en underbar tid i Spanien och att det börjar gro ett litet frö under sommaren. Lycka till och njut av sommaren!!
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-26 11:24:18 följande:
    Tack vad du är snäll och omtänksam, verkligen. Jag är dock 100% att det inte blev något denna gång och det känns okej ändå. Min kropp har aldrig fått stabilisera sig med tanke på snabb graviditet efter piller och sen med ma: konstgjorda hormoner som är som rävgift. Så jag är snäll mot både mig själv och kroppen. Har läst en del gällande kost och har kommit fram till att jag kommer prova på liknande lchf fast med lite kolhydrater. Det är många som rekommenderar det och om jag ska vara ärlig så äter jag nog för mycket kolhydrater idag mot vad som egentligen är ?bra?.

    Jag förstår dig! Tycker det är bra att ni gör en utredning utifall det skulle vara något. Hoppas dock verkligen att ni får en underbar tid i Spanien och att det börjar gro ett litet frö under sommaren. Lycka till och njut av sommaren!!

    Ja kolhydrater är så extremt tillgängligt idag, gott också haha men man ska nog begränsa intaget bara och inte äta för mycket och för ofta. Vi kvinnor behöver vissa kolhydrater för hormonerna, så vi kommer inte undan helt.
    Men det ska bli mycket fisk och fantastiskt goda sallader i sommar! 


    Tack snälla fina Steeph! Berätta hur det går gärna, du är ju ändå på -3 nu Hjärta 


    Jag kommer nog kika in här ändå, då och då haha! Det känns ju bra att inte känna sig ensam i sin resa så att säga.


    Solig  Ha en superfin sommar så "ses" och hörs vi snart här! 

  • Steeph
    Lionessa85 skrev 2020-06-26 21:26:13 följande:

    Ja kolhydrater är så extremt tillgängligt idag, gott också haha men man ska nog begränsa intaget bara och inte äta för mycket och för ofta. Vi kvinnor behöver vissa kolhydrater för hormonerna, så vi kommer inte undan helt.

    Men det ska bli mycket fisk och fantastiskt goda sallader i sommar! 

    Tack snälla fina Steeph! Berätta hur det går gärna, du är ju ändå på -3 nu  

    Jag kommer nog kika in här ändå, då och då haha! Det känns ju bra att inte känna sig ensam i sin resa så att säga.

      Ha en superfin sommar så "ses" och hörs vi snart här! 


    Ja men precis! Jag kommer fortsätta äta kolhydrater men se till att begränsa det

    Ja vi kommer nog köra på lite medelhavssdiet med en massa grönsaker och fisk. Är ju fantastiskt gott att äta under sommaren tempen går nedåt och mensen kommer imorgon. Jag känner min kropp tillräckligt mycket att jag visste redan vid ÄL+11 att det inte blev något. Men jag är varken ledsen eller nedslagen. Jag ser fram emot att försöka igen ta hand om dig!!
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-28 07:43:40 följande:
    Ja men precis! Jag kommer fortsätta äta kolhydrater men se till att begränsa det

    Ja vi kommer nog köra på lite medelhavssdiet med en massa grönsaker och fisk. Är ju fantastiskt gott att äta under sommaren tempen går nedåt och mensen kommer imorgon. Jag känner min kropp tillräckligt mycket att jag visste redan vid ÄL+11 att det inte blev något. Men jag är varken ledsen eller nedslagen. Jag ser fram emot att försöka igen ta hand om dig!!
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta 
  • Lionessa85
    Fluff59 skrev 2020-06-24 16:58:48 följande:

    Är på bim -4 tror jag inbillar mig symtom för att jag hoppas så gärna, har ömma bröst och viss del illamående på dagarna och inte bara på morgonen. Vågar inte testa


    Har du testat dig? Solig 
Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni