Inlägg från: Anonym (Kvinna 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 39)

    Han bor hemma hos mamma

    Tacolover1 skrev 2020-05-21 23:48:05 följande:

    Nu är han irriterad på mig när jag tagit upp detta o förklarat hur jag känner inför tomten och att han får va beredd på att jag inte kan se mig själv bilda vår familj där. Han tycker de är sent o komma o säga de nu och säger då att de är hans egna ställe som han bygger på och resten får vi lösa? De känns som att han har lite svårt för tvåsamhet? Kan inte planera mer än nån dag framåt och oftast hamlar jag sist på listan. Man ska väll kunna ha en sådan diskussion om framtiden? Han tycker jag är negativ när jag tar upp o frågar Hur ska vi göra? hur ska bo?vad hade du velat? Det känns som relationen står helt still och vet verkligen inte vad jag ska göra nu? Skulle jag varit ännu mer tydlig när han frågade vad jag tyckte? Jag är jue inte perfekt jag heller. Nån som har tips och råd? :(


    Ja visst är det för sent att du kommer nu och klagar ;) men då visste du faktiskt inte att han skulle gå och köpa en tomt hux flux! Så snarare är det för sent för honom att klaga när han inte ens involverade dig i processen!

    Han verkar impulsiv med stora luftslott. Det är väl bättre han flyttar från sin mamma innan han börjar planera mer för framtiden, eller ska han bygga ett eget hus då på den där tomten?

    Ja, den där tomten är hans problem och har inget med varken dig eller er att göra. Ska ni bo ihop ska det ju vara på ett ställe där ni båda trivs och kommit överens om.

    Hur länge har ni varit ihop? Klart man ska kunna fråga om framtiden! Det är inte att vara negativ, det är att vilja veta var man står!

    Tydlighet är alltid bäst, men med vänlighet.

    Var står ni nu? Två saker behöver ju komma fram här, vad du vill och vad han vill, och sedan får ni se om era tankar går att kombinera.
Svar på tråden Han bor hemma hos mamma