• Anonym (Synd)
    Fri 22 May 2020 11:17
    1148 visningar
    111 svar
    111
    1148

    Träffat ännu en kille som...

    Har träffat ännu en kille som tycker sex är viktigt i en relation. Jag ogillar ju inte sex precis. Jag gillar det, med en kille man tycker om och är attraherad av. Men jag har väl lätt för att glömma bort sexet i en relation, och när en kille säger att han tycker sex är viktigt i en relation så känner jag väl direkt att jag inte vet om jag kan tillfredsställa hans behov tillräckligt bra.

    Detta är alltså en kille som jag har börjat dejta och jag vet inte om jag bör sluta dejta honom nu? Jag gillar ju honom men jag vill ju inte att han ska satsa på en tjej som inte kan ge honom det han behöver i en relation. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Träffat ännu en kille som...
  • Anonym (,. mklj)
    Sun 24 May 2020 09:48
    Tunnis skrev 2020-05-23 19:15:04 följande:
    Min andemening var sex i allmänhet inte penetration, det finns liksom ett sammanhang i tråden också.
    Jag har inte läst hela tråden och i det jag läste som du hade skrivit och som jag svarade på, uppfattade jag det som att du avsåg samlag, dvs penetrering och att din åsikt var att det visst var många kvinnor som kom enkom av det. 
  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Sun 24 May 2020 10:50
    Anonym (XY) skrev 2020-05-23 23:10:02 följande:

    För vad det kan vara värt, tack!

    Jag är en sådan kille och har också blivit kär i en kvinna som inte tyckte sex var viktigt. Det är ett mindre problem i början men kommer växa och bli stort senare.

    Han kommer undra vad det är för fel på honom, hans självförtroende kommer att smulas sönder. Sedan kommer tjatet och anklagelserna.

    Ni har båda rätt till er sexualitet men det kommer bli den andres "fel".

    Du har besparat dig och killen mycket lidande.


    Nu är det inte så att jag inte tycker sex är viktigt. Jag vill ju också ha ett fungerande sexliv. Men när en man säger att han tycker sex är viktigt känner jag väl direkt att jag inte kan leva upp till hans behov och krav på sex.
  • Sun 24 May 2020 11:43
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 14:02:58 följande:
    Ja men nu var vi hos honom och jag hade ingen handduk, ombyte eller nåt där.

    Klart man måste tänka på vad andra tycker och tänker om en. Man kan ju inte bara köra sitt race.

    Och ja jag är ju inte bra på sex eftersom jag inte vågar göra någonting, vågar inte ge oralsex och så så därför kommer ju killen aldrig höra av sig igen.
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-23 19:24:04 följande:

    Jag har nu avslutat med killen, vi skulle setts ikväll men jag avböjde och sa att jag inte är redo för något seriöst. Jag kände att jag aldrig kommer att kunna uppfylla hans krav och behov av sex så det var lika bra att göra detta innan jag hade kärat ner mig.



    Det låter som ett klokt beslut med tanke på att du uppenbarligen är så låst i ditt beteende att du inte kan låna ett badlakan och ett ombyte (eller ta på dig det du redan hade på dig) hemma hos en kille du påstår dig kunna tänka dig att ha sex med. 
  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Sun 24 May 2020 11:54
    Pope Joan II skrev 2020-05-24 11:43:24 följande:

    Det låter som ett klokt beslut med tanke på att du uppenbarligen är så låst i ditt beteende att du inte kan låna ett badlakan och ett ombyte (eller ta på dig det du redan hade på dig) hemma hos en kille du påstår dig kunna tänka dig att ha sex med. 


    Hade du några råd eller ville du vara dela ett drygt inlägg?
  • Sun 24 May 2020 12:07
    +1
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-24 11:54:09 följande:
    Hade du några råd eller ville du vara dela ett drygt inlägg?
    Jag uppfattade inte att du ville ha några råd? Du gav en information om att du avslutat vad som kunnat bli en relation.

    Men visst, vill du ha råd så ska du få ett - gå i terapi. Livet kan vara så mycket roligare än vad ditt just nu förefaller vara. 
  • Anonym (Synd) Trådstartaren
    Sun 24 May 2020 12:19
    Pope Joan II skrev 2020-05-24 12:07:30 följande:

    Jag uppfattade inte att du ville ha några råd? Du gav en information om att du avslutat vad som kunnat bli en relation.

    Men visst, vill du ha råd så ska du få ett - gå i terapi. Livet kan vara så mycket roligare än vad ditt just nu förefaller vara. 


    Så vad tyckte du att ditt inlägg tillförde då? Det tillförde varken mig eller tråden något. Det var bara ett sätt för dig att må lite bättre genom att trycka ner någon annan lite till.
  • Anonym (Nonin­e)
    Sun 24 May 2020 13:06
    +1
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-24 10:50:37 följande:
    Nu är det inte så att jag inte tycker sex är viktigt. Jag vill ju också ha ett fungerande sexliv. Men när en man säger att han tycker sex är viktigt känner jag väl direkt att jag inte kan leva upp till hans behov och krav på sex.
    Frågade du nånsin vad han menade med att han tycker sex är viktigt eller hade du bara förutfattade meningar om vad det betyder?
    Jag har haft killar som tyckt sex varit väldigt viktigt i en relation men de har haft helt olika åsikter om vad med sex som är viktigt. Ett par av männen har t.ex. haft som fetich att sätta kvinnan främst och hennes njutning har varit viktigare än deras egen. De hade aldrig krävt att jag skulle göra något sexuellt med de och absolut aldrig krävt eller ens frågat om en avsugning. 
  • Anonym (Kalle­)
    Sun 24 May 2020 13:21
    Anonym (Nonine) skrev 2020-05-24 13:06:28 följande:

    Frågade du nånsin vad han menade med att han tycker sex är viktigt eller hade du bara förutfattade meningar om vad det betyder?

    Jag har haft killar som tyckt sex varit väldigt viktigt i en relation men de har haft helt olika åsikter om vad med sex som är viktigt. Ett par av männen har t.ex. haft som fetich att sätta kvinnan främst och hennes njutning har varit viktigare än deras egen. De hade aldrig krävt att jag skulle göra något sexuellt med de och absolut aldrig krävt eller ens frågat om en avsugning. 


    Precis. När jag säger att sex viktigt så menar jag att vill ha det ofta och regelbundet.

    Inga krav på att hon ska ge mig oralsex. Däremot ser jag gärna en tjej som visar att hon är kåt. Tar och på runkar upp den tex.
  • Sun 24 May 2020 13:48
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-24 12:19:14 följande:
    Så vad tyckte du att ditt inlägg tillförde då? Det tillförde varken mig eller tråden något. Det var bara ett sätt för dig att må lite bättre genom att trycka ner någon annan lite till.
    Vad var det som du kände dig nedtryckt av? Att jag tyckte att du fattat ett klokt beslut eller att jag påpekade att du tycks vara väldigt låst i ditt beteende?
  • Anonym (XY)
    Sun 24 May 2020 15:45
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-24 10:50:37 följande:
    Nu är det inte så att jag inte tycker sex är viktigt. Jag vill ju också ha ett fungerande sexliv. Men när en man säger att han tycker sex är viktigt känner jag väl direkt att jag inte kan leva upp till hans behov och krav på sex.

    OK? men hur definierar du ett "fungerande sexliv"?
    Är sex naturligt för dig eller är det som jag uppfattar att du tycker att det är omständligt och kravfyllt?
    Ger det dig tillfredsställelse?
    Längtar du efter sex?


    Min erfarenhet är att det måste vara balanserat, finnas en gemensam lustnivå.
    Om en låtsas eller tvingar sig till att anpassa sig så kommer det förr eller senare inte gå så bra.

  • Anonym (EN)
    Sun 24 May 2020 16:30
    Anonym (Julia) skrev 2020-05-24 09:47:37 följande:

    Tycker det är trångt och bökigt att smeka sig under tiden man har sex, jag har aldrig gjort så. Det är betydligt smidigare och skönare att smeka sig vid andra tillfällen. 


    Det är ju upp till dig, det är ju dock ett vanligt sätt att få orgasm under tiden. Finns massor av ställningar där man kommer åt bra :)
  • manoli­to
    Sun 24 May 2020 17:04
    Anonym (Julia) skrev 2020-05-23 19:15:54 följande:

    Äh jo för många män gör det det. Men suck, när vi skriver samlag förstår du väl att det handlar om penetration?

    Visst, kan mannen få mig att komma så blir ju sex mer intressant. 


    Du har träffat fel killar och/eller är inte så bra på att tala om vad du vill ha.

    För mig är sex viktigt, men jag vill att det ska vara bra för bägge annars är det ganska meningslöst.

    Jag har träffat olika kvinnor som alla gillar lite olika saker och lite olika tag. En del gillar fingrar, andra tunga och vissa kuk. Oftast märker man själv vad som gillas men öppna och kommunikativa tjejer brukar heller inte ha några problem med att tala om vad de tycker om och inte, så det löser sig efterhand.
Svar på tråden Träffat ännu en kille som...