• Anonym (Kaffedraken)

    Ej bjuden till babyshower

    Min brors sambo väntar barn och ska föda i juli. Jag har nu fått veta av min mamma att hennes systrar planerar en babyshower, och bjudit in henne (såklart) men inte mig.

    Jag är både förvånad och ledsen att jag inte är bjuden, och är nästan lite arg över att dem exkluderar mig från att fira sambon och den fina lilla flicka de väntar... jag har ingen kontakt med hennes systrar/familj utanför födelsedagar/högtider men bra relation med min bror, min familj och sambon.

    Borde jag fråga min bror varför inte jag fått någon inbjudan eller ska jag bara acceptera att jag inte är bjuden?

    Vi bor endast några km från varandra så har inget med reseavstånd att göra.

  • Svar på tråden Ej bjuden till babyshower
  • Anonym (Kaffedraken)

    De har tydligen bjudit ett par av hennes kompisar också, vilket jag förstår, så inget med Corona att göra.

    Känns ju såklart konstigt att sambons sida får alla i familjen komma också men på min brors sida är endast mamma bjuden. Det är ju lika mycket min brors barn som vi väntar på som hennes...?

    Min bror är väl bara med for the ride och kanske inte har något att säga om vilka som får komma eller inte och hennes systrar inte tycker jag har med detta och göra, vad vet jag... (sambon vet inte att de fixar en shower)

Svar på tråden Ej bjuden till babyshower