• Anonym (Hedvi­g)
    Sat 23 May 2020 00:04
    1044 visningar
    17 svar
    17
    1044

    Hjälp med fin gåva till lärare!!!

    Bookmarkar så jag hittar tillbaka.


    Svarar imorgon när jag är pigg igen.

  • Anonym (Hedvi­g)
    Sun 24 May 2020 00:14
    #13

    1) Böcker är, som sagts tidigare i tråden,:aldrig fel för en lärare. Välj gärna en som ni sedan kan skriva era namn och en liten hälsning i kanske på försättsbladet innanför pärmen.
    Berätta gärna vad det är som gör att ni tycker just hon är en speciell lärare och vad konkret hon har gjort för er som gör att ni känner lite extra för just henne. Ex "när du .... så kände vi". Eller ex "din knasiga morgonrutin hälsning kommer vi aldrig att glömma därför att....." osv.

    2) Upplevelser tillsammans med er, som någon också skrev ovan, kan också bli ett fint och roligt minne, men gör det så enkelt som möjligt: picknick, tipspromenad etc

    Ge inte läraren ett "fallskärmshopp" eller liknande i present!

    3) Har läraren någon speciell hobby? Gillar hen att fiska ex, köp några roliga fiskedrag, eller trädgårdsintresserad? växter och några fina planteringshandskar.
    Är läraren intresserad av sport, varför inte gå ihop och fixa en tips, v75 eller lottokupong och kanske någon rolig penna och anteckningsbok att föra tabeller och resultat i.
    Gillar hen mat och bakning? Här finns hur många roliga och fina kokböcker som helst, även klimat och hållbarhetsfokuserade om läraren är inne på det spåret. Köp en kok - eller bakbok och kanske en fin vispskål och slickepot (finns mycket sådant att välja på nätet).

    Mitt grundläggande tips: är att köp läraren något som hen kan använda och lägg ned lite tid på att skriva några rader om varför just hen är en bra lärare och varför ni tycker om hen lite mer än andra lärare ni mött.

    Köp inte stora krukor/glasvaser eller liknande som bara blir stående.
    Om läraren inte har något speciellt intresse kan ni alltid plocka ihop en fin korg med lite roliga grejor i ex ostar, kakor, choklad, någon trevlig presentbok etc.

    Min roligaste present jag fick ett år var en sådan där fin stor röd plastväska med svarta handtag och plattbotten, i den låg två strutar karameller, fina servetter med jordgubbar på, en fin diktbok, några fina pennor, en fin anteckningsbok, en lavendel med kruka och ett kort med personliga hälsningar. Jag blev jätteglad och allt kunde jag använda.

Svar på tråden Hjälp med fin gåva till lärare!!!