• Anonym (Mansb­ebis)
    Sat 23 May 2020 07:17
    3163 visningar
    32 svar
    -3 +1
    32
    3163

    MANSBEBIS!

    I många trådar här ser jag hur kvinnor klagar på sina och andras män och kallar dem mansbebisar. Det här stör mig för att det finns två sidor av ett mynt. Mansbebisen får inte berätta sin historia heller. Behandlas man som en bebis så blir man ofta en bebis.

    Jag är en riktig mansbebis. Min flickvän bestämmer vad jag skall ha för kläder på mig och lägger fram kläder till mig som jag skall ha nästa dag. Det är bekvämast så. Vet ni varför? Jo för att när jag lägger fram mina egna kläder och hon tycker det är fel kläder så byter hon ut dem. Hon har tom. slängt mina kläder hon inte gillar, köpt nytt, åt mig, detta stegvis under månader och år så att jag har en helt ny garderob.

    Hon stryker mina kläder åt mig. Vilken mansbebis jag är. Jag bryr mig inte om kläder är lite skrynkliga, men det gör hon. Hade jag brytt mig hade jag strykt dem själv men hon stryker dem vad jag än säger om den saken.

    Jag är en sådan mansbebis att jag knappt gör något hushållsarbete jag inte blivit tillsagd att göra. Fy vad mansgrisigt vilken mansbebis. Men varje gång jag försöker göra något gör jag inte det på rätt sätt, får höra att det är gulligt att jag försöker men det blir inte rätt. Dammsuga, plocka ur diskmaskinen, ja vad för saker som helst gör jag på fel sätt. Gör jag det ändå gör hon om det efteråt. Slänga sopor och pappersåtervinning typ, det är mitt jobb.

    Detta då samtidigt som jag stundtals blir kallad mansbebis av henne och att jag inte klarar någonting för att jag är en mansbebis. Hon klagar på mig för att jag är en mansbebis, men kritiserar mig när jag inte försöker vara det. Då är jag väl en mansbebis då.

    Visst hon är 17 år äldre än mig så det blir väl naturligt att hon har lite mer att säga till om eftersom hon har bättre koll, och hon gör det av kärlek. Men det blir faktiskt som att hon är en snäll men samtidigt kritisk mamma som curlar mig för att jag inte klarar något själv tydligen. Hon säger detta faktiskt själv med. "mamma fixar, oroa dig inte".

    Så nästa gång du skall fräsa om mansbebisar kan du tänka dig för litegrann och se om det inte är så att du själv har "fött" fram en mansbebis- Är felet bara hans?

  • Svar på tråden MANSBEBIS!
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 10:18
    #6
    HannahHorvath skrev 2020-05-23 09:58:55 följande:

    Hon bryter ju ner dig. Vill du verkligen leva så?

    Det här med hushållsarbetet gör mig galen. Lever man ihop med någon får man acceptera att allt inte blir gjort på ens eget sätt. Det är sinnessjukt att driva mannen ur köket för att han gör allting fel och sedan kalla honom mansbebis. Varför bestämmer hon vad som är rätt och fel sätt att packa diskmaskinen..? Och hur orkar vissa kvinnor ens hålla på sådär?? Är man så pedant och kontrollerande så får man jobba med sig själv.


    Hon är enormt pedant och kontrollerande. Det skall vara på hennes sätt, säger jag emot är jag trotsig och hon kan säga saker som att det är som att jag har tre barn istället för två. (Hon har två tonårssöner).

    Hon har jättemånga fina kvaliteer också, men just det här med att jag är en jättebebis och blir kallad det samtidigt som hon behandlar mig som det kan bli rätt tufft att hantera.

    Särskilt i kombination med åldersskillnaden som finns där med. Den stör mig inte egentligen men ihop med detta blir det ja vad skall jag säga? Nästan lite incest-aktigt på något vis. Om jag faktiskt behöver hjälp med något och inte vet hur jag skall göra det så säger hon just "oroa dig inte, mamma fixar" precis som till sina barn. Det där träffar i hjärtat på något sätt, på helt fel sätt.
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 10:43
    #8
    HannahHorvath skrev 2020-05-23 10:30:28 följande:
    Det där "mamma fixar" känns inte riktigt sunt ärligt talat.. Vad får du ut av den här relationen? Har ni varit tillsammans länge? Hon verkar ju behandla dig som en av sina söner. Hur gamla är ni?
    Vart ihop i 4 år, är 24, hon 41. Men hon har väldigt många fina kvaliteer också.  Hon är väldigt generös, snäll, smart (Hon vet allt om allt, frågesport mot henne är som att gå mot Mohammed Ali i boxning.), allmänbildad, vacker, sexig osv osv.  
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 11:10
    #11
    Tunnis skrev 2020-05-23 11:00:53 följande:
    Låter spontant som att du rationaliserar någon som du egentligen inte trivs med ändå?
    Trivs gör jag väl på sätt och vis med. Det är skönt att vara en mansbebis också. Jag blir väldigt bekväm av mig. När jag "inte kan" hantera att plocka ur diskmaskinen på rätt sätt så är det rätt najs att hon då istället plockar ur den. För vem gillar att plocka ur en diskmaskin?
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 12:20
    #15
    Tunnis skrev 2020-05-23 12:00:51 följande:
    Ok så vad är din egentligen frågeställning eller fundering? Är det att andra inte ska klaga över sin situation för att din är som den är?
    Från början var den att sluta klaga så jävligt på mansbebisar för ni hjälper till att skapa dessa mansbebisar själva. Men jag tappade den poängen rätt fort då min bakgrundshistoria tydligen var mer intressant.
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 12:37
    #16
    +1
    Drottningen1970 skrev 2020-05-23 11:55:25 följande:
    I rest my case...
    Men tänk dig själv att du fyller upp diskmaskinen. Hon påpekar att det är bättre om du börjar med att ställa tallrikar längst in och anmärker på hur du gör det. Du slösar mer av hennes tid när hon kontrollerar hur du gör och rättar dig än om hon hade gjort det själv.

    När du plockat ur den i smyg för att slippa anmärkningar så kontrollerar hon efteråt att du ställt saker i rätt skåp på rätt sätt. Påpekar och ändrar om det är fel. Det är också ett moment som tar mer tid än om hon hade gjort det själv.

    Så gör du något som helst i hemmet så sparar du inte någon tid åt henne utan det tar mer av hennes tid att kontrollera att du gjort rätt än om hon hade gjort det själv. Så det du gör bara förvärrar för henne tidsmässigt, och som bäst är det gulligt att du försöker men något som är bortkastat åtminstone räknat i tid.

    Då tappar du nog också lusten till att göra saker och blir som en mansbebis. Eftersom allt du gör rentav skapar mer arbete för henne, inte mindre. Dessutom blir du skitnervös för att göra fel när allt skall vara så exakt för att räknas som att du gjort något annat än bara försökt göra något.
  • Anonym (Mansb­ebis) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 13:11
    #20
    Tunnis skrev 2020-05-23 12:42:21 följande:
    Dom som klagar är förmodligen inte som din tjej..
    Hon använder precis det uttrycket: Mansbebis, om mig. Att jag är en mansbebis som inte klarar att göra något rätt. Vilket ibland är gulligt, ibland något hon klagar på mig för ibland något som bara är som det är. Varken eller. Bara en mansbebis rätt och slätt. Hon har inte bara två tonårssöner, det är som att hon har tre tonårssöner osv.
    Anonym (Mhm) skrev 2020-05-23 12:50:05 följande:
    Men fördelarna överväger nackdelarna. Därför stannar du kvar?
    Ja. Sådär. Men bara för att jag inte vill lämna henne så kan det väl ändå vara ett problem?

    Jag älskar henne och hon är underbar på många sätt. Dessutom älskar hon mig trots att jag är en mansbebis.

Svar på tråden MANSBEBIS!