• Anonym (kaffe­draken­)
    Sat 23 May 2020 09:27
    1085 visningar
    31 svar
    31
    1085

    Har du alltid fått killar

    och om du gillade nån så vågade du inte göra nåt själv?
    Men det har alltid varit lätt för dig, du har i stort sett aldrig varit singel.

    Och en annan fråga. Om du blir kär i en kille du jobbar med, och berättar för din bror, vad skulle du vilja att din bror svarade?

  • Svar på tråden Har du alltid fått killar
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 18:03
    #12
    Anonym (H) skrev 2020-05-23 16:58:18 följande:
    Kaffedraken har en syster som för några år sa till honom att en yngre tjej inte var intresserad av honom (vilket hon inte heller var) och han har fått en hang-up på det, antar jag. Rätta mig gärna om jag har fel, ts?
    Stämmer, jag berättade att jag blivit förälskad i den yngre tjejen, och min syster sa att tjejen inte var intresserad.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 18:23
    #14
    Anonym (K) skrev 2020-05-23 18:20:50 följande:
    Och hade hon rätt då? Det är ju en himla skillnad om hon såg att hon var ointresserad och ville få sig att inse det eller om hon ville jävlas med dig och påstå att en intresserad tjej inte alls var intresserad. Så hur var det?
    Ja, hon hade rätt. Min syster har aldrig träffat tjejen.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 18:59
    #16
    Fiona M skrev 2020-05-23 18:56:15 följande:
    Nej, men från alla exempel du skrivit i tidigare trådar så var det inget som tydde på att tjejen var intresserad.
    Nej, det enda ni och min syster hade att gå efter var vad jag skrev. Att jag tyckte att vi hade kemi, vi hade kul när vi jobbade ihop, att vi hade lätt att prata med varann, retades med varann. Och jag tyckte att jag fick blickar ibland, hon var alltid glad när vi sågs. Tecken som man ofta tolkar som intresse.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 19:08
    #18
    Fiona M skrev 2020-05-23 19:05:00 följande:
    Du beskrev något du tolkade som intresse, vi skrev att hon var trevlig/artig, men ändå spann du loss.

    Hade du rätt i vad du trodde?

    Nej.

    Är du fortfarande helt besatt flera år efter det hände?

    Ja.

    På riktigt, har du funderat på att prata med någon kurator eller terapeut?
    Nej, jag hade fel. Min syster hade rätt. Ge henne ett diplom. Hon gissade rätt.
    Vem som helst kan ta fel på intresse.
    Min syster behövde inte ha slängt ur sig "hon är inte intresserad".
    Det visade tydligt att hon inte bryr sig om mina känslor. En syster som bryr sig lyssnar, men dömer inte ut nåt bara sådär. En syster som bryr sig vill lyfta, inte trycka ner.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 19:13
    #19
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-23 19:08:17 följande:
    Nej, jag hade fel. Min syster hade rätt. Ge henne ett diplom. Hon gissade rätt.
    Vem som helst kan ta fel på intresse.
    Min syster behövde inte ha slängt ur sig "hon är inte intresserad".
    Det visade tydligt att hon inte bryr sig om mina känslor. En syster som bryr sig lyssnar, men dömer inte ut nåt bara sådär. En syster som bryr sig vill lyfta, inte trycka ner.
    Som en skrev tidigare, när man pratar känslor med nån så vill man att personen lyssnar och försöker förstå.
    Det ville inte min syster. Hon bara bestämde att tjejen inte var intresserad.
    Att hon själv var ihop med en 20 år äldre man, var ju en HELT annan sak det.
    Men det är typiskt henne. Hon har alltid gjort såhär, slänger ur sig saker hur som helst. Vi är några stycken i familjen som har tröttnat och relationen är inte som den var förut.
    Det är alltid mest synd om henne, och hon kan säga vad som helst till andra, men tål inget själv.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 19:17
    #20
    Fiona M skrev 2020-05-23 19:05:00 följande:
    Du beskrev något du tolkade som intresse, vi skrev att hon var trevlig/artig, men ändå spann du loss.

    Hade du rätt i vad du trodde?

    Nej.

    Är du fortfarande helt besatt flera år efter det hände?

    Ja.

    På riktigt, har du funderat på att prata med någon kurator eller terapeut?
    Men det är som det är, folk tänker olika. Jag förstår inte såna som dig, som inte kan förstå mig. Och du förstår inte hur jag tänker.
    Det var många som tyckte att min syster gjorde rätt som sa att hon inte var intresserad. För tjejen var inte intresserad.
    Jag förstår inte hur såna människor tänker.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Sat 23 May 2020 19:34
    #22
    Fiona M skrev 2020-05-23 19:25:05 följande:
    Du behöver inte förstå andra här, men märker du och förstår att du ältar detta in absurdum och behöver hjälp?
    Jag vet att jag ältar, men det är mitt sätt att bearbeta. I den här tråden tycker jag det är intressant att se om det är vanligt att tjejer får killar hela tiden, och att de sen anser sig kunna bete sig hur som helst. Om det finns ett samband.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 28 May 2020 12:22
    #25
    Anonym (F) skrev 2020-05-23 09:46:38 följande:

     Men generellt när jag pratar känslor med någon föredrar jag om den andra mest lyssnar och försöker förstå.


    Ja, det tycker jag också. Och så gör jag. De flesta tyckte att min syster gjorde rätt, de skulle också ha sagt så.
  • Anonym (kaffe­draken­) Trådstartaren
    Thu 28 May 2020 20:01
    #30
    Anonym (F) skrev 2020-05-28 19:02:20 följande:

    Då tycker jag att du ska sluta prata om så privata saker med din syster. Du vet ju hur hon är. Hitta en bra terapeut istället!
    Ja, henne är det ingen idé att prata med.
Svar på tråden Har du alltid fått killar