• Anonym (ooo)
    Sun 24 May 2020 19:02
    712 visningar
    6 svar
    6
    712

    Butterfly effekten

    SweeneyTodd skrev 2020-05-24 15:53:14 följande:

    Jag kom att tänka på denna, och vad jag har gjort i livet som har utlöst olika händelser, och vad som hade hänt om jag inte hade gjort det jag hade gjort. 

    Några exempel: Om jag aldrig hade gått den inriktningen som jag gjorde på gymnasiet, skulle jag aldrig ha gjort bort mig på en skolresa, och då skulle jag aldrig blivit tvingad till BUP av rektorn, och därmed inte fått min diagnos.
    Om jag aldrig hade fått min diagnos, skulle jag inte kunna blivit tvingad att gå till daglig verksamhet av mina föräldrar när jag bodde hemma. 

    Några kända verk som berör temat:
    Filmen Butterfly effect
    Och avsnittet Lucky penny från How I met your mother(Femtonde avsnittet ur andra säsongen). Där kom Ted och Robin bland annat fram till om Ted aldrig hade hittat ett mynt, skulle han inte missat sitt flyg. 

    Du, då, vad har du något att berätta om detta? 


    Du tror inte att du av någon annan anledning till slut ändå hade hamnat på BUP och fått göra en utredning? Jag menar, om det var så tydligt att du behövde kontakt med BUP så var det knappast avhängigt av en händelse i ditt liv. 
  • Anonym (ooo)
    Sun 24 May 2020 19:02
    #3
    Anonym (ooo) skrev 2020-05-24 19:02:16 följande:
    Du tror inte att du av någon annan anledning till slut ändå hade hamnat på BUP och fått göra en utredning? Jag menar, om det var så tydligt att du behövde kontakt med BUP så var det knappast avhängigt av en händelse i ditt liv. 
    En rektor kan dessutom inte tvinga en elev till BUP. Det är BUP som avgör vilka de ska jobba med 
Svar på tråden Butterfly effekten