• Viserion

    Återkommande munherpes

    Hej!

    Jag har munherpes, vilket jag haft i flera år. Tidigare har jag haft utbrott 1 max 2ggr om året men nu det senaste året (2020) så har jag fått det väldigt ofta, ca 2-3ggr I MÅNADEN!

    Jag hade nyss ett utbrott som bara var pyttelitet på överläppen och det var helt läkt imorse men så en timme senare dök ett nytt upp på underläppen som dessutom denna gång även sitter inne i munnen - jag har ALDRIG tidigare haft dessa utbrott i munnen. Någonsin... Vad är det egentligen som händer?

    Jag har inte ändrat på något i min kost bortsett från att jag slutat dricka sockrade drycker, drack cola dagligen tidigare.

    Har sambo sen ett år tillbaka, bytte jobb för snart en månad sedan. Inte gravid. Stressar inte mer än tidigare, tycker inte jag i alla fall.

    Tycker bara att det hela är jätteskumt, då virusets mönster ändrats sig helt plötsligt från att gå från max 2 utbrott per år till 2-3 i månaden.

    Någon som har en aning?

  • Svar på tråden Återkommande munherpes
  • Pimpinellan

    Jag får munsår av att sola- räcker med typ en kvart. Sömnbrist, förkylning, stress. Vid äl också på den tiden jag hade det. Blev nästan ett skämt till slut för jag behövde aldrig tala om att jag hade äl för det syntes!

  • Viserion
    Pimpinellan skrev 2020-05-24 20:39:42 följande:

    Jag får munsår av att sola- räcker med typ en kvart. Sömnbrist, förkylning, stress. Vid äl också på den tiden jag hade det. Blev nästan ett skämt till slut för jag behövde aldrig tala om att jag hade äl för det syntes!


    Men ingenting har liksom ändrats. Solar gör jag aldrig, bortsett från den lilla sol man får utomhus. O allt det andra är precis likadant som det alltid har vart, dåliga sömnvanor har jag haft så länge jag kan minnas - sover kanske 4-5 timmar per natt. Äter som jag brukar. Och stressar inte mer än vanligt som sagt. Men tack för svar!
  • Pimpinellan
    Viserion skrev 2020-05-24 20:47:43 följande:
    Men ingenting har liksom ändrats. Solar gör jag aldrig, bortsett från den lilla sol man får utomhus. O allt det andra är precis likadant som det alltid har vart, dåliga sömnvanor har jag haft så länge jag kan minnas - sover kanske 4-5 timmar per natt. Äter som jag brukar. Och stressar inte mer än vanligt som sagt. Men tack för svar!
    Sömnbristen har väl tagit ut sin rätt till slut. Börja i den änden för du sover ju faktiskt för lite. Smörj in läpparna med solskydd så fort du går ut.
Svar på tråden Återkommande munherpes