• Anonym (-_-)

    Tappat alla symtom v.6

    Enligt beräkningar är jag nu i v.5+1.
    Dagarna efter jag plussade mådde jag illa på morgonen och väldigt känslig för lukter men nu är allt som bortblåst! Inte ens en tillstymmelse till varken illamående eller trötthet. Kanske en aning tunga bröst..

    Till saken hör det att mina tre graviditeter jag har gått igenom så har jag börjat må illa från pluset fram till vecka 40, alla gravidsymtom har förstärkts med tiden, inte försvunnit! Så jag börjar nästan tro att denna graviditet har avstannat.
    Jag vet att det inte finns något att göra och jag vet även att det bara är tiden som kan utvisa, men jag undrar ändå hur det gick för er:

    Ni som under tidigare graviditeter har känt av det hela tiden, till att sedan bli gravid igen och symtomen försvinner, blev det ett barn eller slutade det i mf/ma?

    Och hur länge tog det från det att ni kände att symtomen försvann till att ni började blöda?

    Önskar att det startar snarast i sådana fall.

  • Svar på tråden Tappat alla symtom v.6
  • Anonym (Just jag)

    Man kan aldrig bedöma utifrån symptom om fostret lever eller inte. Det kan variera i det oändliga- även för en och samma kvinna. Men för att ge svar på tal. Jag hade 4 missfall innan jag fick barn. I de graviditeterna hade jag i princip inga symptom. Eftersom jag hört att det kunde vara helt normalt var det inget jag tänkte på. När jag däremot blev gravid med mitt första barn hade jag typ alla symptom och besvär man kan ha som gravid. Även med andra barnet. Så just för mig betydde avsaknad av symptom missfall. Det innebär inte att det måste göra det för dig!

    Boka ett VUL v.8 så vet du.

  • Anonym (-_-)

    Tack för ditt svar!

    Det finns tyvärr inget ställe där man kan boka tidiga ultraljud i vår kommun/landsting. Ringa gyn och säga att man vill komma för att man är orolig tror jag inte skulle vara en giltig orsak.. Tyvärr! :/

  • Anonym (-_-)

    Någon annan som vill dela med sig? ????

Svar på tråden Tappat alla symtom v.6