• Anonym (?)

    När är det möjligt att resa?

    NÄR tror ni att vi som längtar att resar kan boka in den där weekend resan inom Europa?

    När är turismen igång igen på riktigt?

  • Svar på tråden När är det möjligt att resa?
  • Anonym (Senap)

    Tja Spanien och Grekland öppnar ju upp i juli.

  • Anonym (S)

    Många länder kommer att öppna upp i sommar garanterat, så frågan blir väl mer om man själv vågar resa? Jag tror att detta kommer generera i en andra våg så håller mig till Sverige i sommar. Men längtar väldigt efter att få ut och resa!

  • Anonym (Anna)

    Till sommaren kan man resa :) blir de lite åt det normala hållet iallafall

  • Anonym (Jag)

    Dessutom tänker jag om allt är som vanligt, eller blir biljetterna dubbla priset (då man ska ha avstånd i flyget) och inte fullbokade hotell + att man inte får lämna hotellet.

    Jag brukar åka runt nov-jul/nyår och mars, båda gångerna till solen och utanför Europa där jag vill kunna lämna hotellet och se/göra saker. Tänker 50 % chans till en normal (eller lite dyrare) resa detta år om jag är flexibel med länder.  75% chans mars nästa år under samma förutsättningar. Troligen kommer jag välja charter (minst flyg), då jag är säker på att komma hem.

  • Pope Joan II
    Anonym (Senap) skrev 2020-05-26 08:01:30 följande:

    Tja Spanien och Grekland öppnar ju upp i juli.


    För svenskar?
  • Anonym (Anonym)

    Jag skulle inte resa någonstans utanför Sverige i år, antagligen inte nästa heller.

  • Anonym (Res inte)

    Personligen skulle jag inte resa oavsett om restriktionerna släppte. Just nu står vi även i ett läge då andra EU-länder inte vill ha in svenskar ocj alltså inte öppnar upp sina gränser för Sverige.

    Skulle absolut inye våga boka resa till sommaren om jag inte är beredd på att sumpa pengarna. Men som sagt. Skulle inte resa oavsett av andra skäl

  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-26 09:18:57 följande:

    Jag skulle inte resa någonstans utanför Sverige i år, antagligen inte nästa heller.


    Varför har du slutat resa? Låter som ett tråkigt liv.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2020-05-26 09:30:52 följande:
    Varför har du slutat resa? Låter som ett tråkigt liv.
    Joo du kanske har missat det i media men vi har en global pandemi just nu, covid-19 a.k.a. corona. Jättetrist för de flesta, särskilt de som dör av det.
Svar på tråden När är det möjligt att resa?