• Anonym (ts)

    Hjälp mig med kollegan inför morgondagen!!

    Jag behöver ER hjälp.

    Jag är i en situation där jag träffar en kollega till mig. (ja, jag vet att det inte är det smartaste, men nu har jag ändå gjort det). Jag vet inte vad vi är för tillfället, vi har inte satt någon stämpel på det.

    Nu till saken - i helgen hade vi ett litet tjafs om en rätt så töntig sak egentligen. Jag ringde honom därför dagen därpå för att snacka om det och om vår situation. Det var ett rätt kort samtal som inte ledde någon vart. Vi varken "löste" något eller avslutade något. När vi la på sa han "vi hörs, hejdå". Sen dess har vi inte snackat.

    Tjafset gjorde honom arg och mig ledsen. Idag jobbade vi igen och eftersom jag verkligen ville att han skulle förstå att han gjort fel så pratade jag inte med honom. Jag var inte dryg, men jag tog heller inget initiativ till att prata. Vi hade ögonkontakt flera gånger och det kändes som om han bara ville komma fram o prata med mig, men det gjorde han inte.

    Jag ville såklart mer än allt annat att han skulle komma fram. Imorgon kommer vi ses på jobbet igen så min fråga till er är - ska jag ta kontakt med honom o "lösa" den här grejen som uppstått eller ska jag helt enkelt låta honom göra det - och gör han inte det så får det liksom vara. Eller ska jag bara fortsätta vara tyst och inte prata med honom för att liksom markera?

    Varför jag inte vet hur jag ska bete mig är för att sist som vi hade ett tjafs var det jag som var den vuxna av oss och gick fram till honom för o bryta isen vilket också gjorde att allt blev som vanligt direkt. Det var även jag som ringde honom dagen efter tjafset för att prata om det. Hade liksom uppskattat ifall han kunde göra samma sak tillbaka den här gången. Nu gjorde han ju inte det och är väldigt tveksam om han kommer göra det imorgon.

    SÅ, vad tycker ni jag ska göra imorgon? Känner mig lost. Mår såklart dåligt av att det är såhär och han såg liksom inte heller speciellt glad ut idag...

  • Svar på tråden Hjälp mig med kollegan inför morgondagen!!
  • Anonym (eh)
    Långbenopluto skrev 2020-05-26 20:49:06 följande:

    Är ni reklamutdelare eller jobbar på McDonalds eller liknande?

    Bara tonåringar beter sig som ni gör..... dags att växa upp.


    Vadå, det tror jag väl iofs inte?
  • Anonym (beror på)

    Det beror väl på vad ni tjafsade om. Om det var något viktigt eller något som bara är att släppa.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Be om ursäkt för din del i "tjafset" och se om ni kan lägga det bakom er.

  • Anonym (ts)
    Anonym (beror på) skrev 2020-05-26 20:56:21 följande:

    Det beror väl på vad ni tjafsade om. Om det var något viktigt eller något som bara är att släppa.


    Egentligen inget viktigt. Han missförstod mig och kände väl sig lite "påhoppad" av en ganska oviktig sak jag sa. Han blev därför arg, jag blev istället ledsen för att han inte förstod mig och heller inte ville lyssna.
  • Anonym (V)
    Anonym (ts) skrev 2020-05-26 21:05:24 följande:

    Egentligen inget viktigt. Han missförstod mig och kände väl sig lite "påhoppad" av en ganska oviktig sak jag sa. Han blev därför arg, jag blev istället ledsen för att han inte förstod mig och heller inte ville lyssna.


    Om det är ett missförstånd, släpp det. Ska ni gå vidare i relationen och t ex skaffa barn måste ni kunna lösa tjafs och samarbeta ofantligt mycket bättre än så här.
  • Anonym (lll)

    Han blev arg och du blev ledsen.

    "eftersom jag verkligen ville att han skulle förstå att han gjort fel så pratade jag inte med honom. Vi hade ögonkontakt flera gånger och det kändes som om han bara ville komma fram o prata med mig, men det gjorde han inte"

    "Jag ville såklart mer än allt annat att han skulle komma fram"

    De här fraserna visar bara alltför tydligt hur barnsligt ni beter er. Ni beter er inte alls vuxet eller moget. Ingen av er vill ta initiativ till att bli sams - varför? "förlorar" man då eller vad är grejen? 

    Ta tag i saken, vad spelar det för roll att du gjorde det sist? Gör det igen, lös tjafset men sen säger du när det är löst "om det blir nåt mer tjafs är det inte bara mitt ansvar att ta tag i det"

    Sen tycker jag nog ni ska fundera över varför ni ens hamnade i "tjafs". I min vuxenvärld hamnar man inte ens där utan man löser saker konstruktivt. 

  • Anonym (ts)

    Är det för mycket att återigen igen JAG ska behöva lösa detta med honom. Jag har egentligen inget att be om ursäkt över.

    Vill inte vara för på och göra det för enkelt för honom. Han borde egentligen vara den som kommer till mig kan jag tycka. Därav mitt inlägg här. Ska jag ha is i magen och se ifall han löser detta med mig eller ska jag bara vika mig.

  • Anonym (ts)
    Anonym (lll) skrev 2020-05-26 21:09:33 följande:

    Han blev arg och du blev ledsen.

    "eftersom jag verkligen ville att han skulle förstå att han gjort fel så pratade jag inte med honom. Vi hade ögonkontakt flera gånger och det kändes som om han bara ville komma fram o prata med mig, men det gjorde han inte"

    "Jag ville såklart mer än allt annat att han skulle komma fram"

    De här fraserna visar bara alltför tydligt hur barnsligt ni beter er. Ni beter er inte alls vuxet eller moget. Ingen av er vill ta initiativ till att bli sams - varför? "förlorar" man då eller vad är grejen? 

    Ta tag i saken, vad spelar det för roll att du gjorde det sist? Gör det igen, lös tjafset men sen säger du när det är löst "om det blir nåt mer tjafs är det inte bara mitt ansvar att ta tag i det"

    Sen tycker jag nog ni ska fundera över varför ni ens hamnade i "tjafs". I min vuxenvärld hamnar man inte ens där utan man löser saker konstruktivt. 


    Ja,jo. Jag håller med dig. Tycker också detta är barnsligt. Vill liksom inte bara vika mig för honom "varje gång" utan att han visar att han faktiskt kan göra detsamma?
  • Earlgrey

    Jag tänker att många killar inte fått lära sig att prata om känslor och att det anses vara ett tecken på svaghet. Att det kan vara lättare för dig som tjej att gå fram till honom och prata ut om det som hände. 
    Det var en ganska töntig grej o ett missförstånd enligt dig. 
    Men det som jag tänker vilar under ytan är mycket större...
    Och det är frågan hur ska ni ha det med eran relation?
    Personligen har jag inget intresse för kk, eller dejting där man inte är seriös och planerar för en framtid tillsammans....
    Så det jag tycker att du borde ta upp det på agendan också...

  • Physalis

    Det låter som att ni båda antagligen har skuld till er despyt, men om du känner att det är han som är skyldig dig en ursäkt så får du helt enkelt vänta på honom. Du kan ju bara styra sig själv.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Hjälp mig med kollegan inför morgondagen!!