• Anonym (kaffedraken)

    Hjälp mig att välja kvinna

    Eftersom jag är idiot och inte vet vad som är bäst för mig, vilka kvinnor jag har chans på, osv, så kan jag behöva er hjälp.
    Den senaste kvinnan som min syster tyckte att jag skulle bli ihop tycker jag är oattraktiv och hon har psykiska problem.
    "Ja, men det har ju du också" tänker ni nu.
    Hon var i alla fall inte en kvinna som jag var intresserad av.

    Jag har förstått att 20 år yngre kvinnor ska jag låta bli, även om jag blir kär.
    Vad vore den ultimata åldersskillnaden för såna som mig?
    Fem år upp eller ner?

    Den yngre kvinnan som jag var kär i tyckte jag att hade mycket gemensamt med. Men vi var inte helt lika i sättet.
    Jag har läst att det är bra att inte vara för lika.
    Sen så är det bra om det är lätt att prata med varann, att man känner sig avslappnad, att man har kul, kan småretas med varann.

    Jag var ju också bara ute efter sex med den yngre kvinnan, för det är såna som jag. Vi gillar bara yngre kvinnor för att de har snygga kroppar.
    Så jag ska väl ha nån sexgalen kvinna.
    Många kvinnor har tydligen bäst sex efter 40, så det kanske är där jag ska börja?

  • Svar på tråden Hjälp mig att välja kvinna
  • Fiona M

    Vad du ska jobba på är att lära känna nån (UTANFÖR jobbet, föreningen, var ni nu träffas) innan du spinner loss och tror du är kär.

    Hitta personer du trivs med, men tro inte du är kär så fort du gör det.

  • Anonym (?)

    Vilken ålder är du själv i? Tror inte man gå efter hur gammal hon är utan som person. Men visst finns det alltid dem som ska tycka om andras åldersskillnad. Vet flera där mannen är mellan 10-20 år äldre och dem har hållt ihop i många år. Nån gång kommer du hitta den som älskar dig för den du är och du henne!

  • Anonym (Igen)

    Du ska gå vidare med någon som är intresserad och vill ha dig samt som du är intresserad av.

  • Tunnis

    Du verkar grubbla väldigt väldigt mycket och hålla fast vid saker, har du funderat på att kanske gå i terapi? Kanske kan hjälpa dig frammåt och vara skönt att prata med någon helt opartisk?

  • Fiona M
    Tunnis skrev 2020-05-27 08:54:04 följande:

    Du verkar grubbla väldigt väldigt mycket och hålla fast vid saker, har du funderat på att kanske gå i terapi? Kanske kan hjälpa dig frammåt och vara skönt att prata med någon helt opartisk?


    Ja, det vore också bra för att ha bättre förutsättningar för att få relationer att hålla.
  • Anonym (U)

    Vad ska du ha henne till? Varför riktar du in dig på ålder istället för att hitta någon där ömsesidigt intresse uppstår?

  • Pope Joan II

    Hur kommer det sig att det är så viktigt för dig vad din syster tycker? Du är ju efter vad jag förstått snart 50 år? Och du gillar inte ens din syster, det borde väl vara helt egalt vad hon tycker och tänker?

  • Anonym (kaffedraken)
    Pope Joan II skrev 2020-05-27 09:18:30 följande:

    Hur kommer det sig att det är så viktigt för dig vad din syster tycker? Du är ju efter vad jag förstått snart 50 år? Och du gillar inte ens din syster, det borde väl vara helt egalt vad hon tycker och tänker?


    Min syster vet allt. Hon visste att den yngre kvinnan inte var intresserad.
    Eftersom hon aldrig har varit singel så är hon överlägsen mig.
Svar på tråden Hjälp mig att välja kvinna