• Anonym (fel doft)

    Har ni avslutat en dejt för att ni inte gillat doften på personen?

    Har väldigt känsligt doftsinne och har vid flera tillfällen inte kunnat gå vidare med någon sexuellt eller attraktionsmässigt för att jag inte gillat doften på en personen. Jättetråkigt då jag i flera fall gillat allt annat med just den människan. Kan också tända av helt vid minsta doftförnimmelse som jag inte finner angenäm, ofta andedräkt, hårdoft och hur kläder luktar.

    Har endast gillat några få personers kroppsdoft och kunnat få djupare känslor, men också slutat gilla den fort mina känslor försvunnit. Är det vanligt att fungera så här? Mycket opraktiskt och begränsande:(

  • Svar på tråden Har ni avslutat en dejt för att ni inte gillat doften på personen?
  • Anonym (L)

    Alltså, om killen luktar äckligt någonstans så blir jag avtänd, men det blir väl alla. Om han till exempel har dålig andedräkt eller luktar illa från kroppen på något sätt så är det inte nice. Det har aldrig hänt mig med någon kille jag dejtat, men då skulle jag nog dra mig ur. Är det i ett förhållande så vågar man ju säga det till personen.

    För dig verkar det ju vara värre. Så länge snubben inte luktar äckligt, på riktigt, så bryr jag mig inte om hans doft.

Svar på tråden Har ni avslutat en dejt för att ni inte gillat doften på personen?