• Anonym (Tumme­)
    Wed 27 May 2020 19:39
    425 visningar
    11 svar
    11
    425

    Jag vill inte ha tråkigt så fort jag är ensam

    Såhär är det, att jag har en pojkvän och när jag är med honom mår jag bra men dagarna då vi inte är med varandra så har jag tråkigt och vet inte vad jag ska göra.

    För tillfället så arbetar jag inte. Ska träffa min partner snart igen och vi ses väldigt ofta, men när vi inte ses så gör jag nästan ingenting. Jag har en bästa vän som jag träffar ibland. Övriga vänner bor för långt bort. Jag brukar träna och gå på promenader, men i övrigt är det inte mycket att göra. Se på någon serie/film eller liknande är väl det enda.

    Vad har ni andra för intressen? Vad gör ni när ni är ensamma? Vill ju inte känna att jag har tråkigt så fort jag är ensam. Vill komma på något jag kan sysselsätta mig med, för jag känner att gymmet/promenader inte räcker långt. Även när jag börjar arbeta så vill jag ju ha något att göra på min fritid, när jag inte träffar min pojkvän. Det känns trist om jag alltid ska ha tråkigt så fort jag inte umgås med någon.

    Någon som känner igen sig?

    Sporter och liknande vill jag inte börja utöva. Inte intresserad. Föreningar är nog inte min grej heller.

  • Svar på tråden Jag vill inte ha tråkigt så fort jag är ensam
  • Anonym (Singe­l)
    Wed 27 May 2020 19:43
    #1

    Jag förstår,men försök har det bra och njuta av saker du gillar när du är ensam.Det är viktigt,umgås med vänner och familj och var själv och tyck att det är ok.

  • Wed 27 May 2020 19:43
    #2

    Matlagning det är en av sakerna som gör min vardag roligare.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Miss G)
    Wed 27 May 2020 19:54
    #3

    Oj, det är ju svårt att svara på vad just du skulle tycka är kul, men här är en lista på saker jag tycker är roliga/meningsfulla:


    Läsa.
    Skriva (böcker, noveller etc).
    Spela musikinstrument (piano i mitt fall).
    Laga och sy kläder.
    Odla växter (gärna ätbart!).
    Gosa med katten.
    Volontära (varit på läxhjälp och språkcafe).

    Men som sagt, du måste nog pröva dig fram själv. Lycka till!
  • Anonym (ooo)
    Wed 27 May 2020 19:55
    #4
    +1

    vad gjorde du med din tid innan du hade pojkvän? Tänk tillbaka till det och försök hitta dig själv. Det är inte så sunt att hänga upp hela sitt liv på en person 

  • Anonym (Charl­otte)
    Wed 27 May 2020 19:57
    #5

    Lite av det jag gör. Inte varje dag men jag gör nånting av det varje dag.

    Lägger pussel, löser korsord, läser böcker - oftast faktaböcker om något ämne som intresserar mig, just nu om 11/9 i Usa-, läser vanliga böcker. Tecknat, ritar och målar. Handarbete. Syr kläder och inredning. Pysslar med inredning av olika slag, en ny idé föder oftast nya tankar och roliga lösningar. Springer på loppisar och secondhand-butiker i jakt på roliga saker och möbler till inredning.

    Jag lagar mycket mat och bakar. Det är kul och avkopplande. Har gärna en podd i bakgrunden jag lyssnar på eller musik. Letar gärna nya recept på nätet eller på biblioteket.

    Sen utanför hemmet så ägnar jag mig åt ridning och körsång samt amatörteater.

    Är det bra väder tar jag cykeln och packar fikakorg och ger mig iväg på utflykt nånstans. Fotar mycket.

  • Anonym (Jenny­)
    Wed 27 May 2020 20:09
    #6

    Skaffa en hobby. 

    Gör nyttiga saker som att söka jobb, systematiskt städa och organisera ditt hem, träna, läs på inom ett område som kan stärka din karriär, plugga språk, läs klassiker, börja spela något instrument, lär dig själv att jonglera ... Bara genom att lägga in dessa lite mer rigorösa sakerna i ditt schema kommer du att uppskatt din fria tid mer.

    Var mer aktiv i dina relationer med dina vänner och din familj. Ordna och planera och fixa. Det behöver inte vara dyrt: picknick, cykeltur till stranden, knytkalas.

  • Wed 27 May 2020 20:11
    #7

    Vad gjorde du med all din tid innan du skaffade pojkvän?

  • Anonym (Hanna­)
    Wed 27 May 2020 21:01
    #8

    Jag är nog lite i samma sits förutom att jag har tråkigt. Visst hamnar man lätt framför teven och kollar på något men egentligen inte är intresserad av. Jag försöker jobba mig bort där ifrån så just nu virkar jag och lyssnar på ljudbok. Väldigt avslappnande och roligt att skapa något. Läsa en bok är med trevligt, bättre än att glo halvt engagerat på teven.

    Tidigare har jag även med hjälp av youtube lärt mig lite hur man målar med akvarell. Olja och akryl är jag van att måla med. Nu när du inte jobbar så har du bästa tillfället för att lära dig något.

    Jag håller även på att organisera min lägenhet. Tar det lite då och då när jag är på städhumör.

    Har du något som du alltid velat kunna eller som du vill bli bättre på?

    Just att skapa tycker jag är kul för man kan göra det på så många olika sätt. Träningen går ju också att utveckla. Jag vill tex kunna göra chin up, stå på händer m.m.

  • Thu 28 May 2020 03:01
    #9

    Lär dig ett nytt språk, läs univeristetskurser på distans.

  • Anonym (qwert­y)
    Thu 28 May 2020 03:21
    #10

    Börja plugga! Det är inte för sent att söka utbildningar till hösten. Många öppnar för sen antagning 15 juli. Du lär dig något, träffar nya människor, får nya kompisar, och i slutänden får du mycket större chans till ett stimulerande jobb. 

    Det måste finnas något som intresserar dig? Läs böcker. Börja sticka. Brodera korsstygn, finns färdiga set med material att köpa. Lägg ett pussel. Lär dig sy något. Odla. Så lite frön på fönsterbrädan eller köp en tomatplanta till balkongen. Måla. Surfa in på Panduro, eller kolla DIY på Pinterest. Tusentals inspirerande projekt att pyssla med hemma. Gör chokladpraliner. Testa nya recept till kvällsmat. Gör din egen tvål. Börja med yoga, kolla YouTube. Ring en vän om du inte kan träffa dem. Tapetsera om en vägg. Måla om en stol. Bygg en fågelholk. 

  • Elin P
    Thu 28 May 2020 10:29
    #11

    Varför jobbar du inte? Det är väl den mest naturliga sysselsättningen. Eller börja studera?

Svar på tråden Jag vill inte ha tråkigt så fort jag är ensam